Gå til innhold

Dette gir dårlig moral

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Til alle de som sier "dere spiller på en PvP-server. hvis dere ikke liker å bli drept av en ?? fem ganger på 30 min så spill PvE!"

Jeg spiller på PvP-server for å kunne angripe hvem som helst som er CA SAMME level som meg (dette kan man ikke på PvE). Om man vil ganke, er det greit for meg, men jeg føler meg bare tafatt dersom jeg dreper en spiller som er 20 lvler lavere. Det kunne bestemoren min gjort i søvne. Det gir ingen følelse av krig i det hele tatt.

Endret av Pinglebolle
Skrevet

Her er grunnen til at jeg dreper all horde som jeg gidder å ta.

Jeg og en guildkompis var i Western for å queste. Der kom vi over en rogue som hadde 2 adds på seg. Vi tenkte som så: "Vi lar han være, han er ikke farlig for oss. Vi er to og han er en. Plus han er 3 lvl under oss." Så vi bare stikker videre for å queste. 5 min etterpå så kommer han og et par kompiser og grisebanker oss. Vi hadde ikke noe sjanse i det hele tatt, ettersom vi var i kamp mot mobs.

Så derfor dreper jeg alle som kan være en trussel mot meg. Hvis jeg løper en plass og ser en horde i veien for meg, så dreper jeg han. Er ikke så nøye om han er 5 lvl under meg eller ikke. Han er horde, altså min fiende. Fiender dreper man.

Hva er det den horden taper? Jo tid, kun tid. Mister ikke noe på armoren sin i det hele tatt.

Jeg har ikke tellingen over hvor mange ganger jeg ble gangket i STV. Syter jeg på forum? Nei. Roper jeg etter hjelp i guildchat? Selvfølgelig.

En gang fikk jeg så og si alle i guilden (som var pålogget) til å komme til badlands pga at horde hadde gankeparty der. Altså de ridde rundt bare for å ganke de som var mange lvl under seg. Jeg ropte etter hjelp og fikk det. Det gjorde tydeligvis horde også. så det ble en forferdelig til kamp i badlands den kvelden.

Er nesten forundret over at ingen har dratt inn genevkonvensjonen enda... Dette er et spill, ikke virkelighet. Eneste du taper på å bli ganket er tid. Skriv ned navnet til han som ganket og let han opp når du blir 60. Alltid morsomt.

Som andre sier. Dette er PvP-server. Jo fortere du innser at alle fiender kan drepe deg, jo morsomere blir det å drepa alle dine fiender. Hvis noen CC deg så CC dem. Er det noen som plager deg veldig, hent noen kompiser og plag dem.

Er du så lur at du går alene og titter på blomstene i STV eller plaquelands, så har du deg selv å takke hvis noen finner det for godt å drepe deg.

Hvis jeg er i et party og rir til f.eks spire og vi møter på en horde på veien, så hopper vi av mountene og dreper han. Så rir vi videre. Han må da ta å springe til liket sitt. Det samme skjer med meg hvis jeg er så uheldig å møte på et raidparty. Det er ikke mange som bare rir rett forbi meg. Du må bare forvente deg å bli ganket når du er på PvP-server. Noe annet ville bare være naivt.

De som har lyst til å være carebear, bare vær carebear. Men ikke kom til oss, som dreper en horde i ny og ne, å klage på det.

Skrevet (endret)
si på ? Det at en lvl 50 minst skal ganke meg "just for fun", hva kan det gi ham. Ja jeg vet jeg er på en PvP server, men det bør være grenser her da...

Helt enig - utrolig smålig å kverke folk bare for å være drittsekk. Blir litt som cheatere i f.eks. CS; de fleste gjør det vel ikke fordi de innbiller seg at de blir flinkere ved å cheate eller fordi de er spesielt dårlige i spillet, men fordi de elsker å mobbe/irritere andre. Akkurat som mobbere på skolen fylles disse menneskenes ego når de uten risiko for alvorlige konsekvenser kan tråkke på andre.

Ser ikke noe som helst poeng å gang på gang kverke folk som du allerede på forhånd vet at du garantert vil vinne over. Unntaket er selvfølgelig hvis vedkommende har (i henhold til spillets mål/regler) noe du vil ha eller hvis vedkommende går løs på deg først.

Endret av Shimano
Skrevet (endret)

det er akkurat dette som skiller onkli PVP fra noe annet tull! Man skal kunne drepe hvem som helst, når som helst hvor som helst(på det andre laget)! thats PVP!

altså PLAYER VS PLAYER!

eller begynn å spill eq2, da slepper dere fjortissene og Pvpn(i alle fall foreløbig)

Endret av chil
Skrevet

Jeg for en synes det er moro å bli ganket, kom en lvl 29 NE løpende mot meg når jeg var lvl21 mage, vi så litt på hverandre, vi hadde en liten "standoff" som ente med at jeg gjorde han om til en sau og tok beina fatt, noe som satte igang en serie av backstabbinger fra hans side..., moro var det lell når jeg fikk lokket han bort til vaktene i splintertree og frøs han fast i bakken så han ble drept :cool:

Skrevet (endret)

Jeg er latterlig lei av folk som prøver å argumentere med at det "er krig". Greit, jeg bryr meg lite om ganking, det er bare å bite tennene sammen, men når noen klager over ganking, så ikke kom med det samme latterlige oppbrukte forsøket på et argument. (om at det er krig, derfor må det gankes)

Hvis dere har lest litt warcraft lore, så hadde dere visst at det IKKE er krig. Så det så.

(da venter jeg bare på "men spillet heter WARcraft" sitatet :wallbash: )

Endret av apollox
Skrevet

Å corpsecampe er den verste form for griefing i WoW slik jeg ser det. I ekstreme tilfeller kan det bety at offeret ikke får spilt spillet. Noen gankere går faktisk så langt at de samarbeider og har en gruppe ved liket og en gruppe ved graveyard. Da har du ikke annet valg enn å logge av og vente noen timer.

Jeg er enig i at corpsecamping er verste sort griefing. Men... man bør skille mellom å bli corpsecampet på sitt eget området og fientlig området. Har en horde kommet til alliance området, så syntes jeg du burde få lov til å campe liket hans så han er nødt til å forlate det. Ellers tar det maks 2 min så er han tilbake for å plage deg mens du quester eller whatever.

Skrevet

Corpse camping er etter min mening en form for avstraffelse. Hvis jeg blir ganket flere ganger av samme alliance på en av mine alts, logger jeg inn min mage og waster dem. Er ikke så ofte det skjer, men det har vært ganske ofte i Stranglevine. Alliance prøver tydeligvis å kjøre en "vi eier Nesingwary's" greie. Da var det egentlig ganske moro å storme inn med mage'n min og slakte hele bunten. Holdt leiren i 15-20 minutter og drepte sikkert 30+ før jeg gikk lei.

Har stort sett ikke noe imot å bli ganket innimellom...sånn er det bare. Men når det kommer en ?? og dreper lowbien min bare på faen, da tar det meg ikke 5 øre å oppspore ham med min main og slakte ham noen ganger.

Skrevet

Jeg blir trist og jævla frustert av alle gankerne. Har blitt drept tusen av ganger av alliance-bastards :o Beste episode var når en venn av meg dro til Redridge (han var 51) og en alliance warrior kom som var 57. han brukte dual-wield og gikk på oss. Kameraten min brukte da retaliation og vi eide han. Snakk om at ganken skyter bakut.

Skrevet

Jeg skjønner bare ikke hva folk får ut av å ganke folk som er over 10 levels under seg. Oh, wait. De får en barnslig banrslig drittungeglede og tror de eier deg i PVP.

Når de attpåtil corpsecamper deg (til tross for at du ikke gadd å gjøre noe motstand), så blir jeg bare trist. Hva er det som har gått galt oppe i hodet på disse folkene? Har livet fart veldig dårlig med dem, og de må ta det ut på folk som ikke kan forsvare seg?

Krig? So what? Det finnes spilleregler for krig også. Noen har tydeligvis sett for mye actionfilmer. Man skyter ikke en liten unge som går aleine og forsvarsløs i ryggen.

Samtidig så tror jeg at dette har en litt dominioeffekt. Man blir drept, tar det ut over en annen, den personen tar det ut over neste person osv. Eventuelt så har man jo den klassiske KoS-listen. Er man medlem av et guild så blir man gjerne drept fordi den andre personen har blitt drept av en annen i guildet ditt. Helt OK.. men spar meg fra ?? og corpsecamping.

Skrevet (endret)

på bladefist er det en alliance mage som heter Evilkai som er en mester på å spawn campe.. han er bare lvl 35 eller noe.. men å drepe alten min som var lvl 25 ca 5 ganger var vist veldig morro ja... no logger jeg ALLTID inn main og flyr han til samme plass som alten min skal hunte...

de har likt navn så folk vet at det er jeg som dreper de..

Alt: Mysti = lvl 27

Main: MysticoN = lvl 46.

drepte en lvl 29 6 ganger for ei uke siden da han drepte mysti 3 ganger på 1 min...

det som er bra med hunter:) Track em down:p hahaha..

Endret av MysticoN
Skrevet

Dette med krig er helt idiotisk... For det første så er det vel ikke krig med stor K, er det det da? Det er vel en gamle pakt/alliance som er kraftig utvannet, men ikke en klar krig? Svært mulig jeg tar feil her, men det er nå så.

Videre så er det et valg du tar om du ønsker å drepe en eller annen stakkar som er ute på en quest. Jeg er voksen nok til å tenke at det sikkert sitter en kar hjemme i stua, og prøver febrilsk å få nok en quest i mål før fruen forteller ham at nå har han spilt nok og må komme tilbake til sofaen... Han trenger ikke meg til å banke ham opp og corpsqueste ham midt i hans dyrbare spilletid.

Som sagt så er det helt andre greier på PvE som jeg spiller på, men jeg foretrekker å hjelpe de jeg møter på veien uansett hva fraksjon de tilhører.

Enkelte horder kommer opp til meg med /spit og /chicken. Da er det /pvp, så er resten opp til dem. Enkelte har tatt utfordringen, men de aller aller fleste lusker videre som de idiotene de nettopp beviste de var...

Skrevet (endret)

Videre så er det et valg du tar om du ønsker å drepe en eller annen stakkar som er ute på en quest. Jeg er voksen nok til å tenke at det sikkert sitter en kar hjemme i stua, og prøver febrilsk å få nok en quest i mål før fruen forteller ham at nå har han spilt nok og må komme tilbake til sofaen... Han trenger ikke meg til å banke ham opp og corpsqueste ham midt i hans dyrbare spilletid.

HaHa.. velkommen til min virkelighet:)

Endret av MysticoN
Skrevet

Herregud, stakkars dere.. Eller ikke.

Det er hele poenget med slike spill - lag en karakter og spill den som du vil. De kan sikkert være hyggelige i det "vanlige livet", de som ganker dere, men i spillet så tar de ikke noe hensyn og spiller en karakter akkurat motsatt av det de ville ha gjort i virkeligheten.

Skrevet

Thats life. Enkelte folk som bare løper rundt sånn, normalt så om du jevner ut level forskjellen merker du fort hvorfor han gjør det da. Han klarer ikke drepe folk som samme lvl. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...