Gå til innhold

Den store Shuttle SN25P tråden-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det mulig å låse Pci bus speed til delingstall 33.3?

Hvordan er det med denne shuttle pcèn

vil pci busen bli overklokket dersom en øker fsb til prossessoen?

Redigert:

Jeg fant ut av det , jeg kjørte programmet Clockgen for nforce4

og det ser ut til at pci-e speed er låst til 100 og pci bus speed er låst til 33.34

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar

Jeg fikk klokket uten å få slike problemer. Det jeg lurer på er om alle SATA kanalene er låst (har hørt om at noen låser alle SATA kontaktene, mens andre låser noen av dem osv.). Når jeg klokket ble windowsinstallasjonen min korrupt før maskinen begynte å kræsje pga. for høy clock, så jeg har ikke tort å prøve meg på klokking igjen etter det...

Lenke til kommentar
Hva synes dere om dette oppsettet``?

 

-Shuttle SN25P, nForce4, Socket939 3.326,00

-AMD Athlon64, 3000+, S939, BOX, Venice 1.192,00

-Asus DVD 16x/48x E616A/A5/Black, ATA100 204,00

-POV GeForce 6600GT, 128MB TV/DVI, PCI-E 1.432,00

-Seagate 7200.8 250GB, 8MB, SATA, NCQ 951,00

-G.Skill F1 DDR400, 2x512MB - 2-3-3-6 ZX 982,00

-Netgear WG111TIS, 108 Mbps Wireless 470,00

 

 

Blir at jeg bestiller dette neste uke, hvis ikke dere har noen innvendinger :p

 

Prisen skal helst ikke overstige 9000kr da....

 

Denne pakken koster 8500..

 

Holder på å vurdere dette skjermkortet istedenfor:

 

ATI Radeon X800GT, 256MB GDDR3, PCI-Express, HDTV, TV-Out, Retail

 

http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=341073

Vel alt er bra i den der, burde kansje vurdert en 3200+ og 6800GT du får jo det alt i alt 9000kr til sammen vist du skifter ut delene til de jeg sa. :)

Lenke til kommentar

Heh, jeg hadde ikke noen probs jeg. eneste som ble fucked er at jeg messa opp bios når jeg skulle flashe til nyere versjon pga dual core.

 

Pcen ville ikke gi bilde liksom :p...

 

Men ellers fikk jeg det greit til.

 

altså, 7800 gt bruker mindre strøm enn ati x850xt :p

Endret av zykes
Lenke til kommentar

Jeg satte opp hele driten, installerte windows osv. Så flasha jeg biosen, reboota satte alt til defaults osv. Skrudde jeg av pcen etter å ha boota inn i windows igjen. Men så begynner helvete :p, fikk ikkje bilde på skjermen i dete hele tatt. Prøvde bios reset osv, men var ikke noe hell.

 

Gjorde som andre her og kjørte på den ene kjerna helt til etterpå. da flippa bare alt. :(

må sende shuttelen i retur nå, vanvittig irriterende at dem ikke har bios recovery eller dual bios.

Lenke til kommentar
Jeg satte opp hele driten, installerte windows osv. Så flasha jeg biosen, reboota satte alt til defaults osv. Skrudde jeg av pcen etter å ha boota inn i windows igjen. Men så begynner helvete :p, fikk ikkje bilde på skjermen i dete hele tatt. Prøvde bios reset osv, men var ikke noe hell.

 

Gjorde som andre her og kjørte på den ene kjerna helt til etterpå. da flippa bare alt. :(

må sende shuttelen i retur nå, vanvittig irriterende at dem ikke har bios recovery eller dual bios.

Kan bli en del enklere for deg hvis du bare bestiller ny BIOS chip selv. Det gjorde jeg når jeg fikk feil BIOS flash på min SN25P. Det vil antageligvis ta mye mindre tid for deg enn å sende inn hele systemet, og det koster deg ikke så mye (men det er jo opp til deg.)

 

biosflash.com brukte jeg. Veldig raske (de holder til i Tyskland). Tok vel 2 dager opp til nordnorge...

Lenke til kommentar
Shuttle SN25P

ASUS 7800 GTX

AMD X2 3800

2*1024 Corsair Pro

2*WD 400 GB SE16 SATA

Hørtest bra ut det der.

ser jo superheftig ut..... men blir ikke noe strőm problemer? vet ikke helt om jeg hadde turt og kjőpt det der. kanskje med bare 1 HDD :roll:

 

men pá en anen side skrytes det av shuttle psu

Allså dette der er jo null problem, vil tro mn pc trekker mere strøm en den der...

Lenke til kommentar
Jeg satte opp hele driten, installerte windows osv. Så flasha jeg biosen, reboota satte alt til defaults osv. Skrudde jeg av pcen etter å ha boota inn i windows igjen. Men så begynner helvete :p, fikk ikkje bilde på skjermen i dete hele tatt. Prøvde bios reset osv, men var ikke noe hell.

 

Gjorde som andre her og kjørte på den ene kjerna helt til etterpå. da flippa bare alt. :(

må sende shuttelen i retur nå, vanvittig irriterende at dem ikke har bios recovery eller dual bios.

Å flashe bios'n på Shuttle Sn25P er jo barne mat da..

 

Skjønner ikke helt hvordan du fikk dette til å gå vrangt, men men.

 

That's the way it is!

Lenke til kommentar
HAH! Har holdt på å lest på Sudian :) Dem er det beste forumet på nett ved siden av sfftech :)

 

fant ut at WINFLASH er noe dritt.

 

ikke faen om jeg skal leve uten floppy lenger :p

 

men iallfall, hvilke chip du bestilte ?

Du burde sjekke at din BIOS brikke er samme som min (merket med SST 49LF004B 33-4C-NH 0446128-C). Dette står på chippen, må bare ta av klistremerket som er over. Du burde og vurdere å bestille tang (PLCC-Tong), men man kan klare seg uten og. Så er det bare å gå igjennom bestillingsprosessen, si at chippen din er merket med SST 49LF004B 33-4C-NH 0446128-C osv. Også må du sende dem bios fila i mail (f.eks. fn25s01o.bin).

 

Hvis du er villig til å betale og du er konfortabel med å gjøre dette så anbefaler jeg det. Vil nok spare en del tid i forhold til å sende inn hele saken.

 

Slik er min ordrebekreftelse:

 

ORDER DETAILS:

10.00 Euro Ordering 1 piece(s) SST 49LF004B 33-4C-NH 0446128-C PLCC-32 (or

identical constructed) and Programming with file:

[fn25s01o.bin] for Mainboard: [shuttle FN25 V1.2]

7.50 Euro 1 piece(s) PLCC-Tong

4.90 Euro Shipment costs

 

PAYMENT METHOD: per Paypal(foreign Country)

Please send me a manually PayPal money order per Email

 

Delivery method of your BIOS-Updatefile(s) per: Email

Lenke til kommentar

Heisan

 

Jeg har nå installert 64bit OS på Shuttlen min. Men jeg klarer ikke å finne noen lyddrivere som fungerer. Jeg har prøvd den fra http://www.viaarena.com/, den som heter "VIA Vinyl Envy24 controllers: MT/DT/GT/PT/HT-S", men der får jeg bare en feilmelding: "VIA AC97 Chipset not found".

 

Er det noen som vet hvordan jeg kan fikse dette?

 

Mvh Audun Hagen

 

EDIT: Jeg sliter også med å finne drivere til Linksys-kortet mitt. (WUSB54GS). Jeg har snakket med kundesupporten på Linksys og de sa at det ikke var noen 64bit drivere lansert enda, er det noen som vet hva jeg kan gjøre for at det skal funke?

Endret av audhage
Lenke til kommentar

audhage: Driverne er vel merket med: This driver supports Windows XP (X64 Edition) and Windows Server 2003 Family (X64).? Jeg regner her med at det er Windows XP x64 Edition du har installert. Ser de har ny driver nå. Jeg brukte 4.60b, og de fugerte fint de. Rart om de nye 6.10b ikke skulle funke... (jeg bruker X64 edition jeg og).

Lenke til kommentar
Shuttle SN25P

ASUS 7800 GTX

AMD X2 3800

2*1024 Corsair Pro

2*WD 400 GB SE16 SATA

Hørtest bra ut det der.

ser jo superheftig ut..... men blir ikke noe strőm problemer? vet ikke helt om jeg hadde turt og kjőpt det der. kanskje med bare 1 HDD :roll:

 

men pá en anen side skrytes det av shuttle psu

Allså dette der er jo null problem, vil tro mn pc trekker mere strøm en den der...

lurte litt pá dette, lest litt rundt pá forumet et árs tid ná og hvis du ikke sitter pá mist 500W sá er du helt i grense land :yes: mens en shuttle kan man pakke allt inn i...??

 

har selv 350W og har diskutert dette i noen tráder báde her og over atlanteren, forstod detr sánn at 350W er litt lite. ikke vet jeg :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...