Gå til innhold

Den store Shuttle SN25P tråden-


Anbefalte innlegg

Jeg kjører Headset (Icemat) på lydporten bak på Shuttlen, men jeg har problemer med lyden, med ALT på maks får jeg vanlig lydstyrke. Jeg har ikke internett for tiden så jeg kan ikke bruke andre lyddrivere enn de som følger med på cden.

 

Er det noen andre med det samme problemet eller en evt. løsning?

 

(med ALT mener jeg volumkontroll i windows og evt avspillingsprogrammer i tilleg til kontrollen på ledningen til headsettet.)

 

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt har vert bare bra med min SN25P :love: Støttet på et lite problem i dag, installerte Windows XP Professional x64 og fikk dermed problemer med lyd driverene :( Er det noen andre som har prøvd med x64 enda? Har også problemer med Deamond Tools men det ser jeg ikke på som et stort problem.. Det er ikke noe annet som jeg ikke har greid å installere enda.

Endret av surface7
Lenke til kommentar
Alt har vert bare bra med min SN25P :love: Støttet på et lite problem i dag, installerte Windows XP Professional x64 og fikk dermed problemer med lyd driverene :( Er det noen andre som har prøvd med x64 enda? Har også problemer med Deamond Tools men det ser jeg ikke på som et stort problem.. Det er ikke noe annet som jeg ikke har greid å installere enda.

 

Kronztad :tease:

Jeg har den på xp x64 og lyddriverne fungerer fint de (4.60b fra viaarena.com), men jeg får ikke stilt bass eller treble, og det er ALT for lite bass slik som det er nå (se melding nederst på side 8).

Lenke til kommentar
Jeg kjører Headset (Icemat) på lydporten bak på Shuttlen, men jeg har problemer med lyden, med ALT på maks får jeg vanlig lydstyrke. Jeg har ikke internett for tiden så jeg kan ikke bruke andre lyddrivere enn de som følger med på cden.

 

Er det noen andre med det samme problemet eller en evt. løsning?

 

(med ALT mener jeg volumkontroll i windows og evt avspillingsprogrammer i tilleg til kontrollen på ledningen til headsettet.)

 

Mvh Audun Hagen

hvilken lydutgang bruker du bak ?, hvis du bruker den lysegrå utgangen kan du bruke hisample rate 2 channel innstillingen i lydkontrollpanelet :)

Lenke til kommentar

Hej alle sammen

 

Som I nok kan læse, så er jeg dansker. Håber dog I kan forstå hvad jeg skriver :p

 

Jeg sidder med min Shuttle SN25P, og mit ASUS x800Xl som jeg lige har købt en ATI silencer til (version 5 rev.2) Men men men det passer bare ikke, det kan simpelthen ikke være der, i shuttlen altså.

 

Hele mit setup kan ses her -- > http://www.hardware-test.dk/oc/community.a...e=info&id=20828

 

Jeg vil spørge jer om I på en eller anden måde har fået en ATI silencer på jeres grafikkort...

 

Et andet problem med mit ASUS x800XL er at det 3pin stik til blæseren (viften) er mindre end det 3pins stik som ATI silenceren har. Dvs. de passer ikke sammen. Dog har jeg snakket med SHG.dk (dem som solgte mig grafikkortet) som siger at jeg godt kan få byttet kortet til et andet. F.eks. et HIS x800XL ICE Q II ( http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=340935 )

 

Men vil dette kunne passe i Shutlen eller er det samme problem som jeg har nu ?

 

Håber der er nogle der har erfaringer med store kølere (vifter) i deres SN25P

 

Mvh

Joakim

Lenke til kommentar
Hej alle sammen

 

Som I nok kan læse, så er jeg dansker. Håber dog I kan forstå hvad jeg skriver  :p

 

Jeg sidder med min Shuttle SN25P, og mit ASUS x800Xl som jeg lige har købt en ATI silencer til (version 5 rev.2) Men men men det passer bare ikke, det kan simpelthen ikke være der, i shuttlen altså.

 

Hele mit setup kan ses her -- > http://www.hardware-test.dk/oc/community.a...e=info&id=20828

 

Jeg vil spørge jer om I på en eller anden måde har fået en ATI silencer på jeres grafikkort...

 

Et andet problem med mit ASUS x800XL er at det 3pin stik til blæseren (viften) er mindre end det 3pins stik som ATI silenceren har. Dvs. de passer ikke sammen. Dog har jeg snakket med SHG.dk (dem som solgte mig grafikkortet) som siger at jeg godt kan få byttet kortet til et andet. F.eks. et HIS x800XL ICE Q II (    http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=340935 )

 

Men vil dette kunne passe i Shutlen eller er det samme problem som jeg har nu ?

 

Håber der er nogle der har erfaringer med store kølere (vifter) i deres SN25P

 

Mvh

Joakim

Hei Hei!

 

Gratulere som ny forum-bruker her på vårt norsk hardware.no-forum.

 

Ja, hvor skal man begynne:

 

*Ser at du har et gansake bra oppsett, også vil du ha en ATi silencer på ditt asus X800XL, men som jeg selv har X850XT PE fra Sapphire å en Ati silencer selv, så er fysisk ikke mulig å få stappet dette inne shuttle Sn25p.

Silenceren er FOR stor, også tar den får mye plass bak på korte med sin aleminum plate bak, som da gir konflikt med side lokket.

Vil anbefale deg den Zalzman skjermkort kjøler, som da kjøler like bra.

Vis ikke kan du bytte i et Sapphire X800Xl ulitmate edition (det har Zalzman kjøler)

 

<god sommer

 

Sitter her, med et Gainward 7800GTX kort, som jeg da skal ha inn i min shuttle, ganske heftig.

 

Mvh

Åsmund

Endret av Åsmund@ATi
Lenke til kommentar

Uha et 7800GTX, kan det virkelig være i shuttlen overhovedet ?

 

Ang. den ATI silencer, så var hele ideen med at købe den. At den for det første er meget stille - som en passiv zalman profil også er - men ligeså vigtigt så puster den også den varme luft ud af kabinettet, i stedet for at lade det cikulere rundt inde i kabinettet... Samtidig med at den kan nedsætte hele systemets temperatur samt selvfølgelig grafikkortets også..

 

Dette er ikke tilfældet med en Zalman, den er jo passiv og vil derfor - i en shuttle - få graffikkortet til at blive endnu varmere, da der ingen vinfe er til at køle den. Samtidig med at hele systemet vil blive væsentlige varmere...

 

Øv øv øv øv øv siger jeg bare ... Snøft

Lenke til kommentar
Alt har vert bare bra med min SN25P :love: Støttet på et lite problem i dag, installerte Windows XP Professional x64 og fikk dermed problemer med lyd driverene :( Er det noen andre som har prøvd med x64 enda? Har også problemer med Deamond Tools men det ser jeg ikke på som et stort problem.. Det er ikke noe annet som jeg ikke har greid å installere enda.

 

Kronztad :tease:

Jeg er selv storfornøyd bruker av Win 64-bit på min SN25P.

Jeg har skrevet hvordan man ordner på driver filene slik at man får installert lydkortet til Win 64-bit. Link

 

For å mount image bruker jeg WinImage. Fungerer veldi bra, med unntak at jeg får ikke Nero til å godta mountingen, men har nå ikke sett eller brydd meg så mye om akkurat det. For ellers så fungerer det kjempebra.

Lenke til kommentar
Alt har vert bare bra med min SN25P :love: Støttet på et lite problem i dag, installerte Windows XP Professional x64 og fikk dermed problemer med lyd driverene :( Er det noen andre som har prøvd med x64 enda? Har også problemer med Deamond Tools men det ser jeg ikke på som et stort problem.. Det er ikke noe annet som jeg ikke har greid å installere enda.

 

Kronztad :tease:

Jeg er selv storfornøyd bruker av Win 64-bit på min SN25P.

Jeg har skrevet hvordan man ordner på driver filene slik at man får installert lydkortet til Win 64-bit. Link

 

For å mount image bruker jeg WinImage. Fungerer veldi bra, med unntak at jeg får ikke Nero til å godta mountingen, men har nå ikke sett eller brydd meg så mye om akkurat det. For ellers så fungerer det kjempebra.

Man trenger jo ikke å gjøre dette lengre. VIA har offisielle drivere til dette lydkortet for windows xp professional x64 edition. Spør likså greit på nytt (for tredje gang i denne tråden :roll: ) Er det noen som får stilt BASS på sin shuttle SN25P? Jeg har alt for lite bass ut til hodetelefonene slik som det er, og må kjøre signalet gjennom en ekstert forsterker med basskontroll for å få tålig bra lyd.

Lenke til kommentar

Nu har jeg så småt opgivet at få den ATI silencer ind i min SN25P. Dog har jeg mailet frem og tilbage med forhandleren, og han siger jeg kan få køleren byttet.

 

Så var det jeg tænkte på om nogle af jer, ved om der er plads til en Zalman VF700-CU køler/vifte ?

 

Hvis ja, har I så også erfaringer med om kabinet temperaturen i Shutllen stiger eller falder efter den nye vifte er blevet monteret ?

 

Mvh

Joaim Vester

Lenke til kommentar
Hej alle sammen

 

Som I nok kan læse, så er jeg dansker. Håber dog I kan forstå hvad jeg skriver  :p

 

Jeg sidder med min Shuttle SN25P, og mit ASUS x800Xl som jeg lige har købt en ATI silencer til (version 5 rev.2) Men men men det passer bare ikke, det kan simpelthen ikke være der, i shuttlen altså.

 

Hele mit setup kan ses her -- > http://www.hardware-test.dk/oc/community.a...e=info&id=20828

 

Jeg vil spørge jer om I på en eller anden måde har fået en ATI silencer på jeres grafikkort...

 

Et andet problem med mit ASUS x800XL er at det 3pin stik til blæseren (viften) er mindre end det 3pins stik som ATI silenceren har. Dvs. de passer ikke sammen. Dog har jeg snakket med SHG.dk (dem som solgte mig grafikkortet) som siger at jeg godt kan få byttet kortet til et andet. F.eks. et HIS x800XL ICE Q II (    http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=340935 )

 

Men vil dette kunne passe i Shutlen eller er det samme problem som jeg har nu ?

 

Håber der er nogle der har erfaringer med store kølere (vifter) i deres SN25P

 

Mvh

Joakim

Hei Hei!

 

Gratulere som ny forum-bruker her på vårt norsk hardware.no-forum.

 

Ja, hvor skal man begynne:

 

*Ser at du har et gansake bra oppsett, også vil du ha en ATi silencer på ditt asus X800XL, men som jeg selv har X850XT PE fra Sapphire å en Ati silencer selv, så er fysisk ikke mulig å få stappet dette inne shuttle Sn25p.

Silenceren er FOR stor, også tar den får mye plass bak på korte med sin aleminum plate bak, som da gir konflikt med side lokket.

Vil anbefale deg den Zalzman skjermkort kjøler, som da kjøler like bra.

Vis ikke kan du bytte i et Sapphire X800Xl ulitmate edition (det har Zalzman kjøler)

 

<god sommer

 

Sitter her, med et Gainward 7800GTX kort, som jeg da skal ha inn i min shuttle, ganske heftig.

 

Mvh

Åsmund

Vil anbefale deg den Zalzman skjermkort kjøler, som da kjøler like bra.

Vis ikke kan du bytte i et Sapphire X800Xl ulitmate edition (det har Zalzman kjøler)

 

Har nemlig godt tænkt på dette, og da det nu måske er muligt at få byttet køler+GFX til det Sapphire x800XL Ultimate så er det jo meget fristende... Men ved du helt sikkert at der er plads til den køler ?

 

Hvis du har, så skynder jeg mig at få byttet det hele... Vil bare ikke bytte hvis ikke der er plads..

 

Mvh

Joakim

Lenke til kommentar
Juvic, som Audhage sier så passer, det jeg anbefalte deg korte til han når, han skule ha ny pc, og han sier det er perfekt men trangt.

 

Så er det det trangt, det er på nippen av jeg får plass til mitt X850XT PE kokrt. :p

 

Men går for X800XL ultimate edition, garantert en hit! :thumbup:

Okay det er jo meget fint :):p

 

Dog er det ikke sikkert det bliver til et ULTIMATE kort, men så kaster jeg bare en VF700-Cu på mit Asus x800xl burde jo være samme placering af grafikkortes kerne. Da det vel er taget fra ATI's reference design...!

 

Er der nogle der har temp på deres GFX med en VF700-CU, og hvis nogle har fået eftermonteret en sådan køler på deres GFX. Har I så oplevet et temperatur fald i selve kabinettet/systemet ?

 

Mvh

Joakim

Lenke til kommentar

Hei! Tror dere det blir problemer hvis jeg trør inn dette skjermkortet? Kommer det til å passe? kommer det til å få alt av strøm den trenger?

 

Har nå:

 

Shuttle SN25P

AMD Athlon 64 3200+ ''Venice''

Skjermkort :woot:

2xTwinMOS Speed Premium DDR433 512 MB

 

Plextor PX-716SA

Western Digital Raptor 73,4 GB

2xWestern Digital Caviar SE 250 GB S-ATA

Endret av surface7
Lenke til kommentar

  Hei! Tror dere det blir problemer hvis jeg trør inn dette skjermkortet? Kommer det til å passe? kommer det til å få alt av strøm den trenger?

 

Har nå:

 

Shuttle SN25P

AMD Athlon 64 3200+ ''Venice''

Skjermkort woot.gif

2xTwinMOS Speed Premium DDR433 512 MB

 

Plextor PX-716SA

Western Digital Raptor 73,4 GB

2xWestern Digital Caviar SE 250 GB S-ATA

 

Kronztad

 

Se her:

 

Er det noen som har fått bass og diskant kontroll på shuttle SN25P? Jeg kjører windows xp x64 og har installert de nyeste driverne fra VIA til lydkortet, og jeg får ikke stilt på bass og diskant i windows sine lydinstillinger. Det finnes heller ikke noen slike instillinger i VIA sitt kontrollpanel. Noen som kan si noe om dette? Kanskje dere med 32bit XP får dette til å funke? Det går ikke å høre på musikk så svak bassen er (finnes vel ikke noe bass å spore i det hele tatt)...

 

Jeg kan også kommentere hvordan GeForce 7800GTX passer i kabinettet. Det er en liten konflikt mellom en kondensator og en IC eller no på skjermkortet og fan-duct saken til CPU kjøleren. Dette kan lett fikses ved å skjære eller file ned en liten del av denne fan-ducten. Ikke noe problem å fikse. Kortet passer inn uten dette inngrepet, men det blir da litt bøyd, og jeg kan ikke si at jeg liker at en kondensator blir utsatt for slikt press.

Lenke til kommentar

  Hei! Tror dere det blir problemer hvis jeg trør inn dette skjermkortet? Kommer det til å passe? kommer det til å få alt av strøm den trenger?

 

Har nå:

 

Shuttle SN25P

AMD Athlon 64 3200+ ''Venice''

Skjermkort woot.gif

2xTwinMOS Speed Premium DDR433 512 MB

 

Plextor PX-716SA

Western Digital Raptor 73,4 GB

2xWestern Digital Caviar SE 250 GB S-ATA

 

Se her:

 

Er det noen som har fått bass og diskant kontroll på shuttle SN25P? Jeg kjører windows xp x64 og har installert de nyeste driverne fra VIA til lydkortet, og jeg får ikke stilt på bass og diskant i windows sine lydinstillinger. Det finnes heller ikke noen slike instillinger i VIA sitt kontrollpanel. Noen som kan si noe om dette? Kanskje dere med 32bit XP får dette til å funke? Det går ikke å høre på musikk så svak bassen er (finnes vel ikke noe bass å spore i det hele tatt)...

 

Jeg kan også kommentere hvordan GeForce 7800GTX passer i kabinettet. Det er en liten konflikt mellom en kondensator og en IC eller no på skjermkortet og fan-duct saken til CPU kjøleren. Dette kan lett fikses ved å skjære eller file ned en liten del av denne fan-ducten. Ikke noe problem å fikse. Kortet passer inn uten dette inngrepet, men det blir da litt bøyd, og jeg kan ikke si at jeg liker at en kondensator blir utsatt for slikt press.

Takk!

Endret av surface7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...