Gå til innhold

Den store Shuttle SN25P tråden-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fungerer disse Athlon X2 cpuene i SN25??

Og lurer igrunn på noe sikkert dritsimpelt..hehe

Er det kjappere med feks 4 x256 ram brikker enn 2x512??

X2 fungerer med de nyeste BIOSene fra Shuttle. Tror ikke det har noe særlig å si om du har 4x256 eller 2x512, men tror minnekontrolleren i A64 ofte liker 2x512 bedre. Shuttle SN25P har kun 2 RAM slots, så det er ikke noe å tenke på med dette systemet.

Lenke til kommentar
X2 funker med bios oppgradering.

 

Nope, funker ikke! Shuttle påstår det funker, men det er bare tull. Har en Shuttle SN25P selv sammen med en X2 og det funker så absolutt ikke. Låser seg i hytt og pine.

 

Til alle som har Shuttle SN25P og X2: kjør memory testen i PCMark 05 og vær beredt på å gråte! Memory testen provoserer fram kræsjen til SN25P med X2, men den kan kræsje når du surfer, når du gamer og når den bare står på uten å gjøre noe. I tillegg til dette funker det ikke å kjøre USB portene i 2.0 modus med en X2 prosessor installert.

 

Mer informasjon kan fåes her. Artikkelen inneholder linker til mange forumbrukere som har bøttevis med problemer. Samme problemene som jeg har.

 

Så alle som vurderer SN25P og X2 bør styre unna til Shuttle har fiksa problemene!

Endret av halstein
Lenke til kommentar
Min Shuttle nekter å slå seg av ,når jeg velge slå av maskinen fra windows.

Den stenger ned windows og power lyset i front slår seg av ,men viftene går for fult

hva i H.... er det som skjer?

Ville bare informere at jeg har vært i kontakt med shuttle angående problemet og fikk beskjed om å returnere den, det er en transistor på viftestyringen som sansynlig vis er deffekt

Når det gjelder bruk av x850xt pe kortet ,så vil ikke maskinen min starte ,jeg bruker da en kabel som fulgte med skjermkortet som står "only for x800 series"

er det denne kabelen ,dere som har tilsvarende kort bruker?

Lenke til kommentar
Kommer jeg til å få problemer med strøm?

 

Shuttle SN25P

AMD Athlon 64 3200+ ''Venice''

Gainward GeForce 7800 GTX

2xTwinMOS Speed Premium DDR433 512 MB

 

Plextor PX-716SA

Western Digital Raptor 73,4 GB

2xWestern Digital Caviar SE 250 GB S-ATA

 

Kronztad

Du vil nok få problemer med strøm ja.

 

En jeg kjenner hadde 2 x S-ATA HDD, 6800 Ultra, 1GB Minne (512 x 2) og en 2.3 Ghz Pentium 4 prosessor.

 

Dette var en SB95PV2 barebone, men den har like stor strømforsyning. (Og han fikk problemer med skjermkortet)

Lenke til kommentar
Kommer jeg til å få problemer med strøm?

 

Shuttle SN25P

AMD Athlon 64 3200+ ''Venice''

Gainward GeForce 7800 GTX

2xTwinMOS Speed Premium DDR433 512 MB

 

Plextor PX-716SA

Western Digital Raptor 73,4 GB

2xWestern Digital Caviar SE 250 GB S-ATA

 

Kronztad

Du vil nok få problemer med strøm ja.

 

En jeg kjenner hadde 2 x S-ATA HDD, 6800 Ultra, 1GB Minne (512 x 2) og en 2.3 Ghz Pentium 4 prosessor.

 

Dette var en SB95PV2 barebone, men den har like stor strømforsyning. (Og han fikk problemer med skjermkortet)

Men en Venice og et 7800GTX vil vel være mindre strømkrevende enn en northwood og et 6800U? Venice er jo beryktet for å være enormt lite strømkrevende, og det samme gjelder jo til en viss grad 7800GTX. Jeg har ca. samme oppsett, bortsett fra at jeg ikke har de to Western Digital Caviar SE 250 GB S-ATA diskene, men det er jo også de som kan ødelegge det hele.

Lenke til kommentar
Kommer jeg til å få problemer med strøm?

 

Shuttle SN25P

AMD Athlon 64 3200+ ''Venice''

Gainward GeForce 7800 GTX

2xTwinMOS Speed Premium DDR433 512 MB

 

Plextor PX-716SA

Western Digital Raptor 73,4 GB

2xWestern Digital Caviar SE 250 GB S-ATA

 

Kronztad

Du vil nok få problemer med strøm ja.

 

En jeg kjenner hadde 2 x S-ATA HDD, 6800 Ultra, 1GB Minne (512 x 2) og en 2.3 Ghz Pentium 4 prosessor.

 

Dette var en SB95PV2 barebone, men den har like stor strømforsyning. (Og han fikk problemer med skjermkortet)

hmm.. eg har:

Shuttle SN25P

Amd Athlon64 X2 4200

2gig OCZ pc3200

POV 7800 GTX

2stk WD 250Gb s-ata

Nec-ND-3520 DVD-brenner

 

og det oppsettet funker fint!

når skal han ha ein disk til då men ein disk krever vel bare ca 11w?

Trur det skulle gått fint eg..

Lenke til kommentar

Hentet ut skjermkortet (MSI NX7800GTX) og systemdisken (WD Raptor 74,3 10K). Satte inn sakene, uplugget, og alt passet egentlig relativt bra. Systemdisken min hviler i Floppy-brønnen under DVD-brenneren min. Skjermkortet ble en smule bøyd da luftsjakten for CPU-kjøleren kommer en smule i veien for skjermkortets lange størrelse. Dette er ikke noe jeg bekymrer meg over, for ingenting står i klem eller press der bak. Kun kortet som er en liten smule bøyd.

 

Blir spennende å se om maskinen fyrer opp med X2 prosessoren om to uker, som jeg ser noen har hatt problemer med her. Da henter jeg bare ut RAM-brikkene og prosessoren så er maskinen komplett. :)

Endret av Blackthorne
Lenke til kommentar
Jeg vurderer å legge in x64 xp pro, men har det kommet drivere for det til SN25P??

Eventuelt hvordan fungerer x64 windows i spill osv???

Kjører XP x64 ed. selv og det er ikke noe problem i det hele tatt her. Alt av spill jeg har prøvd fungerer kjempefint. Har hørt at det kan være problemer med spill som bruker skikkelig crappy DRM/antipirat beskyttelse, siden disse DRM programmene ikke kjører bra på x64.

 

 

Uansett. Drivere finner du på www.nvidia.com til brikkesett og nettverkskontroller, www.viaarena.com for Envy24 lydkontrolleren (uten bass og diskant kontroll enda på x64 i allfall). Alle driverne er ute av beta og fungerer fint her.

Lenke til kommentar

Jeg har et sprøgsmål ang. harddiske i Sn25P.

 

Jeg står og har 1000kr tilgode hos en hardware forhandler, og overvejer at købe en ny harddisk. Spørgsmålet er bare om hvilken een, det skal være. Jeg har både kigget lidt på WD raptor serie, hvor 36GB'eren er væsentlig billigere end den lidt større 74GB.

 

Dog har jeg også fået et godt øje til Samsungs nye Spinpoint p120 SP2004C 200GB SATAII disk.

 

Spørgsmålet er bare om hvad der er bedst..

 

En Raptor ville være god til system disk, men larmer de ikke meget og hvad med varmen ? Også i en shuttle, det må da blive varmt, og resonansen må da også være stor.

 

Det mest optimale ville jo være at købe en WD raptor også en samsung spinpoint..

 

Hvad Kan I anbefale mig ?

 

Joakim

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...