Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

elektronisk pop off ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heh, fake er jo dritkjip, tenk å bli huka med det:D

Så vidt jeg forstår står det en sensor bak spjeldet og føler etter vakuum, når denne får utslag gir den signal om å åpne ventil mellom turbo og spjeld... Men jeg kan jo ha missforstått noe her da... Kanskje vakuumet går direkte til ventil og sørger for at denne åpner...

Endret av andreas76
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Heh, fake er jo dritkjip, tenk å bli huka med det:D

Så vidt jeg forstår står det en sensor bak spjeldet og føler etter vakuum, når denne får utslag gir den signal om å åpne ventil mellom turbo og spjeld... Men jeg kan jo ha missforstått noe her da... Kanskje vakuumet går direkte til ventil og sørger for at denne åpner...

Det er vel slik at overtrykket når du slepper gassen blir liggende der forsatt, motoren suger ikkje lika masse luft, men turboen presser forsatt luft, dumpventilen slepper ut overtrykket. Det ligger fjører inni sylinderen, du kan alså stille på kortid trykket skal sleppest ut med og skifte til stivere\mykere fjører.

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=20180 <-- der har du litt info om dump på nyere VAG biler.

 

Dumpventil vil hjelpe biler slik at du slepper ut overtrykket som ligger der, og turboen vil da reagere raskere. I tilleg blir det tøff lyd, Ikkje om du har for liten dump på trykket du kjører da, blir det Ptsjuuuuuuu heile tida.

 

Har kjørt ein Cossie som kjørte på 1.6 Bar, den hadde ganske "stor" dump, slik at den slapp kun ut på stort trykk. og det er jo tøft, syns eg, men alle har sine egne meininger!

Lenke til kommentar
Mest sannsynlig få den kule lyden? Hva ellers?

nei,sier du det?? blir det samme som å ta opp lyden på kasett da og trykke play hver gang man skal gire...latterlig

Denne tråden ble startet av en person som ville vite hvor/hvordan han ville få seg sånn "Pssss" "lyd", Dvs. at du ikke trenger å fortelle han hvor irriterende du syns denne lyden er... Takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...