Gå til innhold

Chess - ikke folkets mobiloperatør


Anbefalte innlegg

Idar Vollviks bilkjøp er dårlig reklame for mobilselskapet han er sjef for, mener NHH-professor Magne Supphellen. Også Vollviks egen styreformann ber trønderen om å bremse litt.

 

- Om Vollvik reiser rundt og flasher et luksusforbruk vil det krasje med at mobilselskapet skal være billig. «De kan ikke være så billig, da.» er oppfatningen folk vil få.

 

Hvordan i all verden kan de kalle seg "folkets mobiloperatør" når lederen i selskapet kjøper biler, båter og hus til flere titalls millioner ? Det kan jo ikke bety annet enn at en masse kunder betaler langt mer for sitt mobilforbruk enn hva de burde !

 

http://www.bt.no/okonomi/neringsliv/article357072

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjerp dere da.. Chess har reddet oss fra Telenors og Netcoms gap. Jeg elsker chess. Neste år vil mitt Chess king abonnement være uten årsavgift. Da betaler jeg kun sinnsykt billige tellerskritt!

Nå er vel Chess Knock Out billigere enn Chess King, ettersom det er 0 årsavgift eller månedsgebyr. Jeg synes Chess kun er opptatt av å skaffe nye kunder, uten å ta vare på de gamle. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Synes det er helt greit jeg. Hva har han i årslønn egentlig? Det er sikkert ikke veldig mye (relativt sett), men tipper han har tjent en god del på aksjeutbytte.

 

Han kunne jo selvfølgelig bestemt at det ikke skulle bli noe aksjeutbytte, men da hadde nok alle de andre aksjonærene blitt veldig sure.

 

Når man først har tjent mye penger, må man jo nesten få lov til å bruke de også.

Lenke til kommentar

Så er det jo en viss forskjell mellom at sjefen kjøper seg luksusbil til noen mill kontra Telenors gigantbygg á la Imperial Death Star. (Jeg nynner DarthVader musikken hver gang jeg kjører forbi der...)

 

Det er jo ingen som lykkes i business som ikke tjener penger. Og de som har mye penger bruker mye penger. Det er jo logisk. At det er noen som tjener penger på det betyr jo ikke at ikke firmaet er konkurransedyktig!

 

Atter en gang viser norske journalister sin strålende intelligens... :thumbdown:

Endret av hilram
Lenke til kommentar

syns det her er så dårlig begrunnet, eneste grunnen til at han har råd til den bilen er pga at han har solgt aksjer fra selskapet sitt. de betaler ikke så mye i lønn at han ville hatt råd til det. er verdier han har arbeidet hardt for som han velger å bruke til noe annet.

 

dette er ren missunnelse, og vi ser at janteloven lever i beste velgående fremdeles.

 

edit: leifer

Endret av rakib
Lenke til kommentar

Jepp, tjener eieren 300.000 året så er det et selskap som går dr*tdårlig og er på randen av konkurs - de trenger dine penger :D

 

Forøvrig tenker jeg følgende når jeg ser en millionbil på gata: ''Der er det et menneske som har puttet minst en halv mill inn i felleskapets kasse via avgifter - flink mann/dame!''

 

Folk som har mye penger og bruker dem bidrar jo betydelig til fellesskapet med det skatt/avgiftsnivået vi har her i landet, men som regel er det jo dessverre misunnelsen og janteloven som rår når disse tør å bruke pengene sine.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Lenge leve Chess. Idar Follvik gjør en god jobb, nesten alle som jobber i StjeleNor tjener fett. Jeg skal love deg at Chess gir deg service. Jeg har sammenlignet Chess med Telenor, Tele2, NetCom også videre så er Chess billigere.

 

Telenor eller NetCom hadde sånn tilbud fyll på for 1000 betal 500

 

Det er svindel, fordi når du fyller på 500 med Chess for du ringt faktisk mer!!

 

Chess er best :D

 

Meget stolt kunde av de :w00t:

Lenke til kommentar

Makan til lovprising denne "chess" driver med i flere tråder her da?

Nesten noe religiøst over det....hm...

Mistenksomt....

 

Var selv kunde i Chess i et par år og stort sett fornøyd. (bare stort sett).

 

Men byttet når ikke lenger Chess ville følge med i priskonkurransen.

 

Da ble valget Mobyson eller Talkmore.....

Og valget falt på Talkmore på grunn av best dekning i utlandet....og etterhvert erfaring med en mye bedre kundeservice enn chess faktisk.

 

Ellers...

Når det gjelder Vollviks ekstreme luksusforbruk.....og PR kåthet.

(Bla a mannens stadige forsøk på å få til noe, med Virgins, Richard Branson)

 

La gjerne mannen bruke pengene fra aksjesalget som han vil...

Gjerne det...

Bryr meg egentlig lite.

Trenger han en p....forlenger. Så la han få det.

Men må innrømme det gjør meg litt kvalm.

Endret av rag-fo
Lenke til kommentar

De som er rike er blitt rike på andre sin bekostning, det finnes ingen vei uten om. Om absolutt alle skulle ha lik lønn hadde vi hatt en trist hverdag..

 

Om han tjener 10 millioner kr eller 200 000 kr utgjør ingenting på mobilprisene.

 

Som andre har påpekt kommer det en del i statskassa, men vi skal ikke glemme at de som produserte bilen skal ha til salt i grøten også.

 

Trenger han en p....forlenger. Så la han få det.

Men må innrømme det gjør meg litt kvalm.

At det gjør deg kvalm at han kan ta seg råd til å bruke en p...forlenger skal du vel egentlig være glad for...

Endret av kim
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle han egentlig ikke få lov til å bruke pengene sine på bil da?

 

Hvis det var slik at man bare skulle spare pengene (eller enda værre, ikke tjene så mye), så hadde INGEN orket og satset helse og fremtid på noe nytt og bra. Slike "lønninger" må faktisk være der for å stimulere folk til å prøve noe nytt.

Hvor hadde verden vært uten slike folk? I steinalderen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...