Gå til innhold

Chess - ikke folkets mobiloperatør


Anbefalte innlegg

Før hadde chess motoet om at de var billigst, det ble de senere nektet av forbrukerombudet, spent på hvor lenge dette nye mottoet varer ;) Jeg liker chess godt, har litt blandene erfaringer med dem, men de har bidratt bra til at prisene er så lave som de er idag. Prismessig så er de desverre ikke interessante for meg lenger da det finnes felre billigere alternativer, får se hvordan det blir når de begynner å subsidiere tlfer, mulig det kan gi dem litt mer preg av å være folkets mobiloperatør...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På ab så er det vel de færreste som slår de. Når det gjelder kontantkort, så henger de vel litt etter!

Likevel skal de ha ros for at de har bidratt med å reudsere mobilprisene her til lands, og "tvang" NetCom og Telenor Mobil til å redusere sine mobilpriser!

Personlig liker jeg Telenor og NetCom ettersom de subsiderer telefoner!

Lenke til kommentar

På tabloid i går satt Idar Vollvik og sa at han absolutt gjorde ting andre sa han ikke skulle.

Kanskje vi skal be han om å ikke senke prisene?

 

Men seriøst, PR-kåt som han er, så tror jeg han har forutsett at det ville bli mye oppmerksomhet rettet mot han og chess hvis han kjøpte den bilen. Og all PR er god PR! Dermed får han seg et leketøy og gratis reklame for selskapet sitt. Genialt spør du meg!

Lenke til kommentar
Men seriøst, PR-kåt som han er, så tror jeg han har forutsett at det ville bli mye oppmerksomhet rettet mot han og chess hvis han kjøpte den bilen. Og all PR er god PR! Dermed får han seg et leketøy og gratis reklame for selskapet sitt. Genialt spør du meg!

Nåvel, er vel ikke så genialt når PR'en fører til det som står i første post. Dersom man vil flashe i media med høyt pengeforbruk, hadde det ikke da vært bedre å feks. donere et tilsvarende beløp til en eller annen veldedighet. Man får vist at man har penger som gress og samtidig et stort hjerte?

Lenke til kommentar

Lurer da på hva toppene i telenor bruker alle pengene på jeg, siden deres priser er det dobble av chess sine. Idar vollvik har tross alt gitt mye tilbake også. Han sponser fotballklubben Brann, og har finansiert kjøp av spillere for dem. Han arrangerer jo også konserter på Brann stadion med kjende artister. Siden han holder til i Bergen så vil jeg si at det er å gi tilbake mye.

 

PS: HEIA BRANN!!! :w00t:

Endret av hingsten
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke forstå at folk henger seg så vannvittig opp i hva rike folk bruker pengene SINE på. Hadde jeg vært i Vollviks sko så hadde jeg gjort det samme. Og hva telenor toppene bruker sine penger på blåser jeg i. Om de vil kjøpe seg en båt til 20 mill, så må de gjerne gjøre det. Dersom jeg engang får råd til det, så gjør jeg det også!

Lenke til kommentar
Men seriøst, PR-kåt som han er, så tror jeg han har forutsett at det ville bli mye oppmerksomhet rettet mot han og chess hvis han kjøpte den bilen.  Og all PR er god PR!  Dermed får han seg et leketøy og gratis reklame for selskapet sitt.  Genialt spør du meg!

Nåvel, er vel ikke så genialt når PR'en fører til det som står i første post. Dersom man vil flashe i media med høyt pengeforbruk, hadde det ikke da vært bedre å feks. donere et tilsvarende beløp til en eller annen veldedighet. Man får vist at man har penger som gress og samtidig et stort hjerte?

Hei

 

Hadde du gjort donert bort penger da?La folk få bruke sine penger,synes han gjør ne bra jobb,liker Chess veldig godt,hatt de i tre år ikke hatt noe problem

Lenke til kommentar
syns det her er så dårlig begrunnet, eneste grunnen til at han har råd til den bilen er pga at han har solgt aksjer fra selskapet sitt. de betaler ikke så mye i lønn at han ville hatt råd til det. er verdier han har arbeidet hardt for som han velger å bruke til noe annet.

 

dette er ren missunnelse, og vi ser at janteloven lever i beste velgående fremdeles.

 

edit: leifer

DU leser mine tanker! :yes: Død over janteloven... herrigud... er så mye misunnelse blandt det norske folk! sjerp dere! :hrm:

Lenke til kommentar
Makan til lovprising denne "chess" driver med i flere tråder her da?

Nesten noe religiøst over det....hm...

Mistenksomt....

 

Var selv kunde i Chess i et par år og stort sett fornøyd. (bare stort sett).

 

Men byttet når ikke lenger Chess ville følge med i priskonkurransen.

 

Da ble valget Mobyson eller Talkmore.....

Og valget falt på Talkmore på grunn av best dekning i utlandet....og etterhvert erfaring med en mye bedre kundeservice enn chess faktisk.

 

Ellers...

Når det gjelder Vollviks ekstreme luksusforbruk.....og PR kåthet.

(Bla a mannens stadige forsøk på å få til noe, med Virgins, Richard Branson)

 

La gjerne mannen bruke pengene fra aksjesalget som han vil...

Gjerne det...

Bryr meg egentlig lite.

Trenger han en p....forlenger. Så la han få det.

Men må innrømme det gjør meg litt kvalm.

Faen å det renner misunnelse av deg..... Gjør meg syk, ÆSJ!

Lenke til kommentar

"mphones"....måte...og språkbruk i argumentasjon...

(som egentlig er totalt fraværende)...

oser litt for mye av "fjortis"...

 

Dette er ikke måten jeg tar diskusjoner /argumentasjoner på.

Banneord /utsjkjelling, er kun med å ødelegge forumet.

(Forresten vært litt mye av dette i det siste......så hvor er brukermoderator.)

 

Derfor er det jeg ikke gidder å diskutere videre med deg. For dette er lavmål.

 

Men til mange av Dere andre.

Tar jeg gjerne i mot litt velbegrunnet motstand og argumentasjon.

 

Ragnar.

Endret av rag-fo
Lenke til kommentar
Synes det er helt greit jeg. Hva har han i årslønn egentlig? Det er sikkert ikke veldig mye (relativt sett), men tipper han har tjent en god del på aksjeutbytte.

 

Han kunne jo selvfølgelig bestemt at det ikke skulle bli noe aksjeutbytte, men da hadde nok alle de andre aksjonærene blitt veldig sure.

 

Når man først har tjent mye penger, må man jo nesten få lov til å bruke de også.

I dette tilfellet føler jeg at det er ganske uinteressant hva han har i årslønn. Du spekulerer i at den er ganske lav (relativt sett). Aksjeutbytte er jo verdistigning på eierandler han har i selskapet.

 

Jo høyere lønn han tar ut, jo mindre blir det i overskudd. Som igjen fører til lavere aksjeutbytte. Så alt dette henger sammen.

 

Som eksempel kan man nevne at Apple-sjefen tok 1 dollar i årslønn for å lede Apple på rett kjøl igjen.

 

I et selskap er det ikke en mann som bestemmer om det skal bli aksjeutbytte. Hele styret skal være med å bestemme dette. Styrets sammensetning består som oftest av en advokat, største aksjonærene, ansattes reprepsentant (en fra bankforbindelsen, særlig ved høy risiko)

 

Men han skal jo selvfølgelig få lov til å bruke de opptjente pengene sine. Problemet er når privat konsum går utover de investeringene som er foretatt i næringslivet. Noe som skjedde med Røkke. Hvis en bedriftseier bruker alle opptjente midler på privat konsum, og han trenger ny tilførsel av kapital, det er da problemene kommer.

Lenke til kommentar
Jepp, tjener eieren 300.000 året så er det et selskap som går dr*tdårlig og er på randen av konkurs - de trenger dine penger :D

 

Forøvrig tenker jeg følgende når jeg ser en millionbil på gata: ''Der er det et menneske som har puttet minst en halv mill inn i felleskapets kasse via avgifter - flink mann/dame!''

 

Folk som har mye penger og bruker dem bidrar jo betydelig til fellesskapet med det skatt/avgiftsnivået vi har her i landet, men som regel er det jo dessverre misunnelsen og janteloven som rår når disse tør å bruke pengene sine.

Det som ville hjulpet mye mer enn rikinger som kjører rundt i fete biler. Er om de hadde hjulpet den konkurranseutsattesektoren i Norge. Skaffet ny arbeidsplasser, sikret eksisterende ved å gå inn på eiersiden. Enkelte småbedrifter i utkant Norge trenger sikkert ikke mer enn et par hundre tusen for å gå rundt, altså en brøkdel av hva disse gutta bruker på bilene sine.

 

Da er det bedre med rike mennesker som donerer bort penger, enten til forskning og utvikling eller utdannelse. Jfr, Trond Mohn i Bergen. Han sponser 500 millioner uten å få noe igjen for det, ønsker ikke et intervju i avisen en gang. Vollvik kjøper en krokodille, og er i alle landets media.

Lenke til kommentar
Lurer da på hva toppene i telenor bruker alle pengene på jeg,

Ja si det, jeg kan ikke huske å ha lest noe i avisene om dette :roll:

Tydelig at dere ikke veit så mye om økonomi og Børs. Men det er store forskjeller mellom Telenor og Chess. Chess er eid av Vollvik-gruppen som netopp kom opp på unoterte listen på Børsen. Telenor er et av Norges aller største selskaper, og en av de største bidragsyterne til verdiskapning og økonomisk vekst i Norge. Bakgrunnen for dette er at Staten fremdeles har en betydelig eierandel.

 

Vollvik er leder av sitt eget selskap, som han også har betydelige eierandeler i. Mens lederne i Telenor er insatt av et Styret. Styret er valgt på bakgrunn av aksjonærene. Dermed er det aksjonærene som velger hvem som skal lede Telenor. Mens Vollvik både er største eier og leder av Chess. Altså har ikke lederne i Telenor samme insentivene i forhold til egen aksjekurs som det Vollvik har. Derfor er det heller ikke noe problem hvis eierne i Telenor velger å ha et høyt privat forbruk, det går ikke utover selskapet på noen som helst måte. Hvis Vollvik derimot har høyt privat forbruk og selskapet kommer i likviditetskvis (jfr. Røkke) så blir det problemer.

Lenke til kommentar

Tja...

Bare som et apropos...

 

"JZA".....fikk da tråden inn på rett (seriøse) spor igjen, som jeg etterlyste tidligere i tråden.

Sammenligningen Røkke/Volvik/Telenor, er jo relevant.

 

(Røkke er jo et godt eksempel på hvor galt det virkelig kan gå, når det ekstreme luksusforbruket, fullstendig tar overhånd)

 

Har ikke tid til fler betraktninger akkurat nå, men kommer gjerne tilbake........

 

Ragnar.

Lenke til kommentar
Lurer da på hva toppene i telenor bruker alle pengene på jeg,

Ja si det, jeg kan ikke huske å ha lest noe i avisene om dette :roll:

Tydelig at dere ikke veit så mye om økonomi og Børs. Men det...*snip*

Utsagnet mitt var på ingen måte ment som en kommentar til de økonomiske forskjeller som måtte eksistere mellom Telenor og Chess. Det var kun ment som en kritikk til hvordan enkelte velger å bre seg ut i media, mens andre igjen kjører en mer nøktern linje i forhold til media.

Lenke til kommentar
(Røkke er jo et godt eksempel på hvor galt det virkelig kan gå, når det ekstreme luksusforbruket, fullstendig tar overhånd)

 

Ja, stakkar Røkke! Han har det ikke lett! Må være virkelig slitsomt å være så rik... Hva er det du sikter til?

Du må ikke sluke rått alt som står i tabloidene vet du. Så nettopp at dagbladet hadde en kjempe artikkel om stakkar Røkke som hadde fått rust på teak-taket til utendørsbassenget på "hytta" (les: landsbyen) på Oppdal. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...