Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Peugeot Citroën revs up 20,000 Suse Linux desktops

As part of a multiyear contract with Novell, the French company will install Suse Linux Enterprise Desktop on up to 20,000 computers in addition to 2,500 servers, the U.S. software vendor said Tuesday.

Another win!

(Selv om det er snakk om ekle Novell)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, visste det slo tilbake på meg..

 

Det var ikke poenget i det heletatt, men det er jo det du merker sånn tvert du logger inn. Med integrert søk er de jo veldig praktisk.

 

I tillegg har du jo yast, SMART Package Manager samt et tweaka UI som ser lekkert ut, out-of-the-box

 

Det er flere grunner til å velge suse, men det jeg egentlig var ute etter, er hvorfor mange slår ned på suse bare på grunn av denne microsoft-saken?

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Peugeot Citroën revs up 20,000 Suse Linux desktops
As part of a multiyear contract with Novell, the French company will install Suse Linux Enterprise Desktop on up to 20,000 computers in addition to 2,500 servers, the U.S. software vendor said Tuesday.

Another win!

(Selv om det er snakk om ekle Novell)

7839090[/snapback]

Jeg tror SuSE Enterprise Desktop vil være en helt genial distro for et firma som er villig til å betale for support. Enterprise Desktop kommer dessuten med støtte for en del lukkede og patenterte standarder out-of-the-box, som gjør den enklere å bruke for et firma som Peugeot. Supporten gjør det også sikrere å ta overgangen, man får raskt hjelp om det blir nødvendig.

 

Jaja, 20,000 av verdens 1,000,000,000 Windows-PC'er konvertert. :hmm:

Lenke til kommentar

Hvis ingen av dem klarer å installere Windows uten mer strev enn det er å lære seg linux, kunne du jo ninja'e inn Ubuntu i ly av natten...

0wn4g3 :ph34r:

 

Hvis ikke linuxninja lisensen min hadde blitt trukket i den store Gentoo-skandalen i 2003, hadde win2K-pc'en te far min kjørt linux nå...

 

...

 

Lykke til, chills. May the source be with you. :)

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Trenger noen tips til apache:

 

Har satt opp mythweb (og sikret for utvendig tilgang, mulig jeg etterpå skal være litt snill å tillate bruker/passord-aksess for maskiner fra utsiden av nettet), og under "recordings" står det listet opp alle opptakene, med en link for å laste dem ned.

 

Men hvordan kan jeg gjøre slik at nettleserene isteden for å prøve å spille av denne, heller sender den videre til den installerte plugin for å spille av .mpg-filer - mplayerplug-in, windows mediaplayer, VLC eller hvadetnåennmåttevære?

Lenke til kommentar

Hmm rart. Jeg testet akkurat å putte en .mpg inn i ~brukernavn-webmappa mi, og der fungerte det som forventet (mplayerplug-in startet og spillte den av). Men når jeg gjør tilsvarende med mythweb (lenker ala http://localhost/mythweb/pl/stream/1008/1170097200), får jeg bare opp bildet under:

post-25283-1170357990_thumb.png

 

Kansje det har noe med at det ikke er en vanlig url til en fil, ala

http://blabla/hei.mpg ?

 

Testet forøvrig også fra pappas windowsboks, samme skjedde der.

 

EDIT: Så det var et par artikler om streaming vha. flash-pluginen. Forøvrig funker det å ta url'en jeg nevner over, ala

mplayer http://localhost/mythweb/pl/stream/1008/1170097200

Endret av kyrsjo
Lenke til kommentar
MS Word får støtte for odf

 

Posetivt eller negativt?

7854026[/snapback]

Veldig positivt mener nå jeg. Sente senest i går et odf regneark til en kamerat (la også til en xhtml eksportert utgave). Han sendte meg mail tilbake om at han fikk ikke til å åpne det og spurte om jeg kunne sende det på nytt... Jaja, jeg eksporterte til vanlig html uten stylesheet og sendte han. Jeg tror han bruker en standard windows-installasjon med IE og MS office, men jeg har ikke spurt hva han kjører.

 

Når jeg kan sende folk odf regneark uten å måtte vite om de kjører MS office eller openoffice så synes jeg iallefall det er en fordel for meg. Fant forresten denne også i går, så kan man tipse uopplyste folk som ikke vil installere openoffice om en leser iallefall. http://opendocumentfellowship.org/odfviewer

Lenke til kommentar

noen som har opplevd å få "black-screens" med beryl og nVidia? etter å ha kjørt beryl med en del ting kjørende i kanskje 30 min pleier først opera vinduet å bli helt svart, deretter følger diverse andre programmer, og før jeg vet ordet av det er hele skjermen svart, og jeg må restarte X. Er dette en kjent bug, eller bare et problem jeg har?

 

googla litt, og fant ut at det kan skyldes lite skjermkortminne, men jeg har et 8800 gts kort :dontgetit:. Hvorfor skulle dette skje med 640mb, og ikke med mitt gamle nVidia FX5200 med 128mb?

Endret av hockey500
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...