Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Hei, har nå fått norske bokstaver, etter noe tukling med noe filer som jeg ikke skjønte.. men det funket, og da er jeg fornøyd!

 

Nå trenger jeg hjelp med innstallasjon.. Jeg skulle gjerne ha innstallert Azuerus, men jeg kan ikke fåtte og begripe hvordan det skal gjøres.. Vær så snill å ikke svar "bruk pakkeprogrammet" for jeg skjønner ikke hvordan jeg gjør det. Må ha det med teskje.. Bruker DSL

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, det har jeg allerede. Og det imaget kan jo kun brukes til å kjøre en live-versjon fra cd (?).

 

Hva jeg egentlig lurer på er hvordan jeg kan laste ned ubuntu og bruke det som standard os, uten å pakke inn cden hver eneste gang (som jeg må gjøre når jeg skal kjøre en live-cd-versjon av linux). Håper jeg ikke er for langt ute på vidda.

 

/linuksnob :(

6293840[/snapback]

 

Etter det jeg har forstått, har Dapper en ny installer som kjøres fra Live-CDen, slik at for å installere, booter du desktop(live)-CDen, og kjører en installer fra skrivebordet der, istedenfor å måtte boote til et heller stygt, blått installer-grensesnitt. :)

Lenke til kommentar
Nei, det har jeg allerede. Og det imaget kan jo kun brukes til å kjøre en live-versjon fra cd (?).

 

Hva jeg egentlig lurer på er hvordan jeg kan laste ned ubuntu og bruke det som standard os, uten å pakke inn cden hver eneste gang (som jeg må gjøre når jeg skal kjøre en live-cd-versjon av linux). Håper jeg ikke er for langt ute på vidda.

 

/linuksnob :(

6293840[/snapback]

 

Etter det jeg har forstått, har Dapper en ny installer som kjøres fra Live-CDen, slik at for å installere, booter du desktop(live)-CDen, og kjører en installer fra skrivebordet der, istedenfor å måtte boote til et heller stygt, blått installer-grensesnitt. :)

6297113[/snapback]

 

sånn var det her ja :) men kan ikke velge selv hvilken partisjon jeg vil installere på...

Lenke til kommentar

Hmm... trodde jeg fikk til å innstallere java, men den gang ei.. får feilmelding om "not valid" hva nå? EDIT: feilmeldingen sier:

OOPS, you don't seem to have a valid JRE /usr/java/jrel1.5.0_07/bin/java = Error You need to upgrade to JRE 1.4.x or newer 

Endret av _Ferrari_
Lenke til kommentar
Hvordan gjør jeg det? Har et Nvidia Geforce 7800gt.

6297242[/snapback]

 

Du starter Synaptic Package manager, søker etter nvidia.

Finner noe som heter Nvidia-Glx, den installerer du.

 

Får du problemer med det, må du inn i config fila og få til å laste driveren da du må kjøre dette i root noe jeg ikke klare :p

Lenke til kommentar

Har prøvd det, men det fungerte ikke. :(

 

Argh, hvor ble det av den fine ubuntu-guiden der alt sånt stod? :(

 

EDIT: Jeg gjør som det står i denne guiden: http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu#How_to_...er_.28NVIDIA.29

 

Etterpå restarer jeg X, for så å prøve planet penguin racer. Jeg får så denne feilmeldingen i console:

PPRacer 0.3.1 --  http://racer.planetpenguin.de

© 2004-2005 The PPRacer team

© 1999-2001 Jasmin F. Patry<[email protected]>

PPRacer comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY. This is free software,

and you are welcome to redistribute it under certain conditions.

See http://www.gnu.org/copyleft/gpl.html for details.

 

Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".

Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".

*** ppracer error: Couldn't initialize video: Couldn't find matching GLX visual (Success)

Segmentation fault

Endret av Flaringo
Lenke til kommentar
Supert, gleder meg til å teste det i morgen! Noen som vet om de har rpm også, ikke bare stygg .bin?

 

Yum repository? :p

6297665[/snapback]

Jeg har enda ikke prøvd dette programmet på *nix sjøl, men det sies at programmet installerer seg en eller annen plass i "~/", inkludert qt-bibliotek + masse annet som kreves for at programmet skal kjøre...

Lenke til kommentar
Supert, gleder meg til å teste det i morgen! Noen som vet om de har rpm også, ikke bare stygg .bin?

 

Yum repository? :p

6297665[/snapback]

Jeg har enda ikke prøvd dette programmet på *nix sjøl, men det sies at programmet installerer seg en eller annen plass i "~/", inkludert qt-bibliotek + masse annet som kreves for at programmet skal kjøre...

6300160[/snapback]

Stemmer, men det følger heldigvis med en uninstall'er, kommer sikkert pakker etter hvert. Ligger alt i AUR :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...