Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
sudo sh NVIDIA-Linux-x86-1.0-8762-pkg1.sh

 

Men du må vel først ut av X.

6290840[/snapback]

 

Dette funker ikke, får bare finner ikke fil eller mappe.

Jeg får heller ikke nvidia drivern til å virke,

Dritt system, 1024*768 :hrm:

Begynner å miste troen på dette Ubuntu da helvete bryter løs bare jeg ønsker å ligge inn en driver.

6291313[/snapback]

sudo sh NVIDIA[trykk på tabulator-tasten]

 

Eventuellt:

 

http://easylinux.info/wiki/Ubuntu_dapper#H...er_.28NVIDIA.29

Lenke til kommentar

Bare meg som synes at Mplayer fungerer bedre hvis man kompilerer selv? Byttet nettop fra Slackware til Ubuntu for å teste nyeste versjon av Ubuntu. Brukte Automatix til å legge inn litt forskjellig, Blant annet Mplayer og codecs. mpg-filer fungerer ikke og på de fleste wmv-filene får jeg bare lyd. Mplayer maser om at den ikke klarer å åpne riktig codec. Litt merkelig synes jeg siden noen wmv-filer blir spilt helt fint.

Lenke til kommentar

Jeg har også problemer med codecs etter at jeg oppgraderte til dapper. Essential codec-pack fungerte greit til breezy, men nå har jeg måtte bruke "all"-pakken.

 

Forøvrig må jeg si at jeg ikke er så imponert over Dapper, synes den virker en del ustabil. Jeg kopierte noe over på samba-serveren min. Nautilus kræsjet, greit nok, men hele skrivebordet gikk bananas. Hjalp ikke å logge ut og inn, jeg måtte reboote for at alt skulle bli normalt igjen. Minner litt om Windows, ehem.

 

Er også andre ting som at Samba ikke vil mountes ved oppstart i /etc/fstab, jeg må skrive sudo mount -a etter hver omstart.

 

*Venter på en superoppgradering snart*

Lenke til kommentar
Etter og forstå ligger driveren inn, iallefall en Nvidia driver.

Den vil bare ikke bruke den, noen vet hvordan jeg gjør det? :dontgetit:

 

Eventuelt hva jeg må endre i xorg.conf?

6291473[/snapback]

 

Finn "device"-seksjonen i xorg.conf og bytt ut "nv" med "nvidia".

6291702[/snapback]

 

I denne seksjonen finner følgende kode:

Section "Device"
Identifier	"Generic Video Card"
Driver  "vesa"
BusID  "PCI:1:0:0"
EndSection

 

Skal jeg bytte ut vesa med Nvidia?

Lenke til kommentar

Berre hyggeleg. :)

 

Brukar du ndiswrapper? Kva revisjon av kortet har du? Vart så mykje styr med meg at eg mista oversikta ei periode om den brukte ndis eller ikkje. Men, eg gjer visst det no. Den lastar ivertfall inn i følge dmesg.

 

dmesg | grep ndis
[   57.684130] ndiswrapper version 1.8 loaded (preempt=yes,smp=yes)

 

Ahh..:

dmesg | grep bcm
[   31.118926] bcm43xx driver

 

Problemet før var at eg fekk ein ekkel Microcode-errror (cm43xxx: Error: Microcode "bcm43xxx_microcode5.fw" not available or load failed) når eg skulle modprobe ndis med bcm43-2.4.5-drivaren.

Endret av huf
Lenke til kommentar

Nei, det har jeg allerede. Og det imaget kan jo kun brukes til å kjøre en live-versjon fra cd (?).

 

Hva jeg egentlig lurer på er hvordan jeg kan laste ned ubuntu og bruke det som standard os, uten å pakke inn cden hver eneste gang (som jeg må gjøre når jeg skal kjøre en live-cd-versjon av linux). Håper jeg ikke er for langt ute på vidda.

 

/linuksnob :(

Lenke til kommentar
Berre hyggeleg. :)

 

Brukar du ndiswrapper? Kva revisjon av kortet har du? Vart så mykje styr med meg at eg mista oversikta ei periode om den brukte ndis eller ikkje. Men, eg gjer visst det no. Den lastar ivertfall inn i følge dmesg.

 

Problemet før var at eg fekk ein ekkel Microcode-errror (cm43xxx: Error: Microcode "bcm43xxx_microcode5.fw" not available or load failed) når eg skulle modprobe ndis med bcm43-2.4.5-drivaren.

6293145[/snapback]

Jeg hadde ikke prøvd ndiswrapper etter siste installasjon av Dapper, men nå sluttet kortet å fungere etter en reboot... Spørs om jeg må vente litt før jeg får kortet oppe og går, men noe er tydligvis i ferd med å skje, og det er positivt.

Lenke til kommentar

hei

jeg har et problem med installasjonen av Kbuntu.... dette er første gangen jeg prøver linux så jeg kan ganske lite :)

Opprettet en ny partisjon med 29GB plass til å installere Kubuntu på (ikke samme Hard disken som windows er på). Når jeg skal installere, så kan jeg ikke velge "Rediger partisjonstabellen manuelt" i "Velg en disk" delen (er vel det jeg må ta hvis jeg vil velge sevlv hvilken partisjon jeg vil installere på?), da samler den info om hard diskene, men når jeg kommer til "Klargjør partisjon" delen står det bare sørg for å ha minst 2gb til rotpartisjonen osv. og "gå tilbake", "fortsett" og "cancel" knappene kommer opp. resten av ruten er tom og jeg kan ikke velge fortsett...

hvis jeg velger den hard disken partisjonen jeg vil bruke er på, på "Velg en disk" delen, så vil den bare endre størrelse på og installere på partisjon nr. 2, jeg vil ha på partisjon nr. 1... og hvis jeg prøver å redigere partisjonstabbellen manuelt her skjer det det samme som hvis jeg velger det tidligere...

 

(jeg vil gjerne kjøre dual-boot)

 

kan noen hjelpe meg? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...