Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bruker du Firefox, bare skriv wp rootkit i adressefeltet.

5067234[/snapback]

 

Når vi er inne på emnet: hvorfor vil ikke min firefox gjøre det? Går heller ikke med "google søkeord", den bruker bare den innebygde i'm feeling lucky-greien og går direkte til en eller annen side. Bruker FF 1.0.7 på Ubuntu, altså helt oppdatert og fin. :/

5067603[/snapback]

 

Har du den ikke, kan du vel alltids legge den til selv?

Gå inn på en.wikipedia.org, og høyreklikk inne i søkeboksen, og velg "Add a Keyword for This Search". Dette kan du gjøre med de fleste søkebokser, innmari kjekk funksjon egentlig :)

Lenke til kommentar
Æsj... jeg oppdaterte kjernen (binary) i Ubuntu Breezy i går kveld, k7, og nå vil ikke X starte. Maser visst om at modulene ikke har samme versjon eller noe (har nemlig installert restricted-module-2.6.12-9-k7, var noe sånt den het). Noen som kan hjelpe meg å stable X på beina igjen?

5070542[/snapback]

 

Det er bare å installere nvidia-driverene en gang til!

Lenke til kommentar

Ok, men hvilke filer skal jeg da legge der da?

 

edit: jeg ser linuxguiden sier dette:

I katalogen /etc/skel havner de filene en bruker automatisk skal få i sitt hjemmeområde når en ny bruker blir opprettet.
. Så da tenkte jeg først å bare kopiere ~/.themes til skel; men så fant jeg ut at de kun inneholder beskrivelse av hvilke ikon, kontroller osv som skal brukes.

eks:

[Desktop Entry]

Name=blendedClearlooks

Type=X-GNOME-Metatheme

Comment=

Encoding=UTF-8

 

[X-GNOME-Metatheme]

GtkTheme=Clearlooks

MetacityTheme=BlendedSmallDoubleRound

IconTheme=Vista-Inspirate_1.0

Hva gjør jeg?

Endret av dabear
Lenke til kommentar

La inn Ubuntu 5.10 idag på samme hdd som jeg har windows på, men på en annen partisjon. Innstalasjonen gikk fint og jeg fikk boota opp linuxen, men etter en stund ville jeg inn i windows igjen, men det er ikke lenger mulig. jeg var rimelig sikker på at jeg ville få en skjerm hvor jeg kunne velge hva jeg ville boote, men det fikk jeg altså ikke. noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å komme inn i windows igjen?

Lenke til kommentar
Bruker du Firefox, bare skriv wp rootkit i adressefeltet.

5067234[/snapback]

 

Når vi er inne på emnet: hvorfor vil ikke min firefox gjøre det? Går heller ikke med "google søkeord", den bruker bare den innebygde i'm feeling lucky-greien og går direkte til en eller annen side. Bruker FF 1.0.7 på Ubuntu, altså helt oppdatert og fin. :/

5067603[/snapback]

 

Har du den ikke, kan du vel alltids legge den til selv?

Gå inn på en.wikipedia.org, og høyreklikk inne i søkeboksen, og velg "Add a Keyword for This Search". Dette kan du gjøre med de fleste søkebokser, innmari kjekk funksjon egentlig :)

5070958[/snapback]

 

Nice, tøft. :) Eneste ulempen er at jeg ender opp med en del bokmerker som jeg egentlig ikke trenger, men jaja. :)

Lenke til kommentar
Kopier configfilen(e) til GNOME, eller bare .gtkrc-2.0. Spørs hvor mye du vil konfigurere.

5073842[/snapback]

Gjorde det, og oppretta en testbruker- riktignok kom temaene opp i Theme Preferences- men de forsvant da jeg trykte på dem. Jeg gjetter på at det er noen filer som mangler, men hvilke?

Lenke til kommentar
Hvordan fjerner man en MySQL database?

5079685[/snapback]

 

Det foretrukne er vel å bruke en slik spørring:

DROP DATABASE 'databasendin';

 

Evt. kan du fjerne databasefilene til mysql for akkurat den databasen manuelt (husker ikke hvor de ligger, men har samme navn som databasen din, med filetternavn .MYI, tror jeg)

 

btw: MySQL-manualen er kjekt lesestoff. Søkbar er den også. :)

Lenke til kommentar
Hvordan fjerner man en MySQL database?

5079685[/snapback]

 

Det foretrukne er vel å bruke en slik spørring:

DROP DATABASE 'databasendin';

 

Evt. kan du fjerne databasefilene til mysql for akkurat den databasen manuelt (husker ikke hvor de ligger, men har samme navn som databasen din, med filetternavn .MYI, tror jeg)

 

btw: MySQL-manualen er kjekt lesestoff. Søkbar er den også. :)

5080337[/snapback]

 

Takker for svar! Fikk satt opp phpmyadmin og fjernet den derifra heller. Litt lettere det.

 

Noen her som har peiling på Open DC Hub? Er ikke så mye dokumentasjon til den. Kanskje noen som gidde lære meg litt? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...