Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Ja, eit litt meir nyttig screenshot der ja :)

 

Lurar på kvifor dei legg inn ressursar på å lage sitt eige widget-toolkit, i staden for å bruke GTK/QT. No har dei altså støtte for alle 3 :)

 

Ein ting dei burde få vekk, er at dei legg ved eigne versjonar av GTK/QT og kompilerar OOo statisk mot dei, i staden for å bruke pakkane som allereie er på systemet. Det burde speede ting litt opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei det treng jo ikkje vere det.

 

Heilt ærleg trur eg OOo2 satsar mest på å tilfredsstille bedrifter (her er OOo2 _utruleg_ viktig) osv (dvs dei med Novell/Red Hat-desktop). Trur dei bryr seg fint lite om "Fluxbox-nerdane" ikkje får den utsjånaden dei vil ha. PS: Det er ikkje min meining, men noko eg trur om dei.

5038876[/snapback]

 

 

Det trur jæ er et meget godt poeng objorkum.

Bedrifter er lite troendes til å kjøre "alternative" DEer eller WMer fordi det er få leverandører som tilbyr dette. Dessuten letter det administrasjon, færre DE/WM mindre å vedlikeholde.

 

Men det er nå synd likevell

5038907[/snapback]

 

 

Vel... UIO kjører ffwm...

Lenke til kommentar

Det gjør IFI! Grunnen er vel at det er mer enn en unix-variant ute og går, og for at ting skal se likt ut har man gått for "miste felles multiplum". Arbeidsstasjonene er en mix ar RHEL WS 3, RHEL WS 4, Solaris, Windows, +++

 

Skulle bare ønske de fikk hevet ut RHEL 3 og bare hadde hatt RHEL 4 - gnome 2.2 kontra 2.8... (du kan bytte til gnome/kde/et par andre om du gidd. Men da får du bare logga inn på RH (og kansje windows? Sist jeg prøvde fikk jeg bare "permission denied" av det os'et...)

Lenke til kommentar

Det gjør IFI! Grunnen er vel at det er mer enn en unix-variant ute og går, og for at ting skal se likt ut har man gått for "miste felles multiplum". Arbeidsstasjonene er en mix ar RHEL WS 3, RHEL WS 4, Solaris, Windows, +++

 

Skulle bare ønske de fikk hevet ut RHEL 3 og bare hadde hatt RHEL 4 - gnome 2.2 kontra 2.8... (du kan bytte til gnome/kde/et par andre om du gidd. Men da får du bare logga inn på RH (og kansje windows? Sist jeg prøvde fikk jeg bare "permission denied" av det os'et...)

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Sitter og kopierer over filer fra windows-partisjonen, som nå er fjernet fullstendig. Jeg holder på å bearbeide "backupen". Jeg har da to mapper som heter "Mine Dokumenter", og disse skal "merges" (er det ikke irriterende når du kommer på et ord på engelsk, men ikke husker ordet på norsk?).

 

Utfordringen blir da:

 

Kan noen hjelpe meg å vise bashs overlegenhet?

 

Skriptet skal altså "merge" disse mappene, og der filen er den samme, enten erstatte den eldste, eller legge til en .duplikat så jeg senere kan søke på *.duplikat og vurdere selv om disse skal slettes.

 

Lar dette seg gjøre?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV
Haha, genialt :D

ctrl + alt + F2 -> logg inn, navigér til ei mappe med en film i (, installér mplayer), og skriv  «mplayer filnavn -vo aa»

5043110[/snapback]

 

Det var kult det :p Men jeg kan ikke helt se poenget med å bruke det. :whistle:

Lenke til kommentar
Er det mulig å finne ut hvilket OS ruteren min kjører? Eventuelt hvordan kan installere linux på den?

5044213[/snapback]

Hvorfor i all verden skal du ha linux på den da?

Ikke er det plass og ikke vil du får fyrt opp noen kjerne.

 

Kjøres vel et eller annet embedded-system fra 3com på den.

5045058[/snapback]

 

Basestasjonen min (fra D-link) kjører BSD-I. Kjør nmap med os-detection skrudd på mot den!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...