Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Klart de kan. Også derfor må lisensen til driveren være mindre (eller like) "streng" enn MIT X lisensen for å kunne bli en del av X.org (med mindre X.org inkluderer drivere med egne lisenser da).

 

Den gamle BSD-lisensen med "reklame-klausulen" var forøvrig ikke kompatibel med GPL. Xfree86 skiftet til en lisens som lignet denne, og ble dermed inkompatibel med GPL.

Ikke glem hvordan tilfellet med Xfree86 utspilte seg.

 

David Daves er hovedmannen bak Xfree86.

En dag bestemte han seg for at han ville ha mer kudos, og sa at alle som skulle bruke Xfree86, måtte gi han mer kudos (dvs. reklamere navnet hans), ellers måtte de stoppe å bruke Xfree86.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe. Men det går jo rette veien! Riktig nok siger skuta sakte, men i rett retning riktignok.

 

Kostnadene er likevel ikke det viktigste for SV, men mulighetene for nyskaping, tilgjengelighet og vekst som åpen kildekode kan gi.

Noe av det bedre jeg har hørt på en god stund...

Lenke til kommentar
Noen som har fått til batteristatus i Torsmo?

Hvis ja, hva må man skrive?

Har ikke brukt det, men jeg antar det er en config-fil et sted. Prøv å se om du ikke kan finne ut om det som står der stemmer overens med hvor ditt batteri er lokalisert i acpi. Min mappe er nemlig ikke det samme som jeg ser er default i torsmo, nemlig BAT0, men min heter CMB1.

Lenke til kommentar

SV sier de er imot monopoler, men de er jo hele tiden for statlige monopoler. Hvis Microsoft hadde vært eid av den norske stat, hadde SV antakelig jobbet for at Microsoft skulle ha vært enerådende. Open-source er vel og bra, men vi trenger begge delene. Det siste vi trenger er et kommunistisk parti som skal inn og styre, fortelle oss hva som er best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...