Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Programmet er nok langt ifra fri programvare, noe som er noe helt annet enn åpen kildekode. Det er ikke veldig rart at Microsoft «velger» å utgi dette programmet med kildekode. For det første hadde nok aldri politiet kunne ta i bruk et slikt program, lukket, i en etterforskning, da de aldri hadde visst hva som egentlig trigget hits.

 

Dette med at det er «åpent» betyr sikkert bare at politiet og myndighetene i Canada får innsyn i deler av kilden.

Lenke til kommentar

Åh, jeg tviler på at politiet får røre koden. Det er nok en read-only-fil det der, ja... Må nok noen MS-konsulenter til for å endre koden.

 

Takk Gud for semiåpen kode. (lol)

 

Hvorfor kunne de ikke valgt noe fritt, så hadde de hatt full kontroll?

Lenke til kommentar

Microsoft Encarta goes wiki. Nesten ihvertfall.

 

For en utrolig tafatt sak Microsoft gjør på nå. Nå har de innsett at wikipedia er overlegen Encarta og vil sikkert prøve å gjøre noe. Bare én ting som er dumt. De som legger til artikler mister full rett på den. Microsoft tar nemlig copyright på det du skriver. N1!

 

Søk på GNU, Linux, Free software, Richard Stallman, Open Source, m.m. leder til én artikkel, men til forskjellige paragrafer.

Lenke til kommentar

Najs, I dag fekk eg ein plakat i posten frå LINUXmagasinet. Hadde visst vunnet i ein slik konkurranse dei har på nettsidene sine...

 

Plakaten er stor, og på plakaten er det ein stor pingvin med flosshat som peikar på meg og teksten "I Want You" på. Alltid koseleg å vinne i konkurransar :)

 

Jee, namnet mitt på LINUXmagasinet sin konkurranse-side

Endret av objorkum
Lenke til kommentar
Najs, I dag fekk eg ein plakat i posten frå LINUXmagasinet. Hadde visst vunnet i ein slik konkurranse dei har på nettsidene sine...

 

Plakaten er stor, og på plakaten er det ein stor pingvin med flosshat som peikar på meg og teksten "I Want You" på. Alltid koseleg å vinne i konkurransar :)

 

Jee, namnet mitt på LINUXmagasinet sin konkurranse-side

URI?

 

Ta et snapshot av Tux, da!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...