Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
(ikke OSS/FS/Linux-nyheter, men men :whistle: )

 

http://planetmagrathea.com/notinthefilm.html

 

Kan da ikke ødelegge haikeren på den måten... :no:

Etter å ha lest det har jeg enda mindre lyst til å se den filmen.

 

 

Skjønner ikke helt vitsen med det jeg, et OS som er identisk med windows, kan kjøre windowsapps osv.

Men det kan jo Wine også, og du slipper windows. :)

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt vitsen med det jeg, et OS som er identisk med windows, kan kjøre windowsapps osv.

Men det kan jo Wine også, og du slipper windows. :)

Et særs godt poeng!

 

Hvor mange her skriver inn på linuxguiden?

ReactOS er vel for dem som vil ha fri programvare, men ikke tør/vil å gå over til Linux/Unix. Er nok mange av dem.

Lenke til kommentar
ReactOS er vel for dem som vil ha fri programvare, men ikke tør/vil å gå over til Linux/Unix. Er nok mange av dem.

Joda, men det tar jo ikke lange tiden å venne seg til et Linux-system med feks. KDE eller GNOME. I mine øyne vil det være bedre enn ReactOS uansett, bare man tar seg litt tid til tilvenning og lærer seg det absolutte basic.

 

Blir vel mye det samme som Lindows, bare gratis?

 

Hvor mange her skriver inn på linuxguiden?

 

Ikke jeg, føler ikke helt jeg har noe å bidra med. Leser en del though. :)

Lenke til kommentar

Leste denne artikkelen Sarge vs. The Hoary Hedgehog?

 

Tar opp hvilken innflytelse Ubuntu har på Debian og evt skadevirkninger det kan få.

 

Ian Murdoch

"If anything, Ubuntu's popularity is a net negative for Debian," Murdoch told internetnews.com. "It's diverged so far from Sarge that packages built for Ubuntu often don't work on Sarge. And given the momentum behind Ubuntu, more and more packages are being built like this. The result is a potential compatibility nightmare."

 

Murdoch argues that if Ubuntu were truly compatible with Debian, all of the energy going into it could be directed at Sarge and toward getting it released, which is what would really benefit the Debian developer ecosystem as a whole.

 

"I understand what the Ubuntu folks are trying to do, and they're doing lots of good work that will eventually find its way into Debian," Murdoch said. "But what we really need right now as a community is for Sarge to be released.

 

"In that respect, Ubuntu's popularity is more harmful than helpful."

Lenke til kommentar
Hvor mange her skriver inn på linuxguiden?

Jeg har ikke skrevet noe enda, men jeg leser en hel del. Jeg har ikke funnet noe som jeg kan bidra med på en måte..

 

Men det blir vel med tid og stunder. :)

 

---

 

"Talking doors (they sigh, but they don't talk)"

 

Farken. :thumbdown:

Endret av huf
Lenke til kommentar

Jeg skriver en god del. Mye piss. Jeg prøver ihvertfall å lage en god del stubber om hva jeg mener bør være artikler på en Linux-guide. I tillegg prøver jeg å komme med gode idéer til de som styrer sjappen, men av og til er det lettere sagt enn gjort.

 

Blant annet er en idé å kjøre en kvalitetsoffensiv, som no.wikipedia.org gjorde med norske kommuner for ikke lenge siden (det var en suksess). Og den første kvalitetsoffensiven bør gå mot viktige personer.

Lenke til kommentar
Jeg skriver en god del. Mye piss.

Det er observert. ;)

Folk pleier å luske på hverandres endringer, så om det er noe som ikke hører hjemme der så lukes det nok fort ut. Spesielt hærverk/lek lukes veldig fort ut.

 

Hvor ble det forresten av OSI-artikkelen? «Hvis ingen skriver denne til i kveld, tar jeg meg av det, lager denne artikkelen for at jeg ikke skal glemme det!»

 

Om du vil prate med de som styrer så er den beste måten via IRC på #linuxguiden. IRC er ikke så flyktig som du skal ha det til når man henger der regulært.

Lenke til kommentar
Jeg skriver en god del. Mye piss.

Det er observert. ;)

Hmm?

 

Folk pleier å luske på hverandres endringer, så om det er noe som ikke hører hjemme der så lukes det nok fort ut. Spesielt hærverk/lek lukes veldig fort ut.
Ville ikke selv kategorisert mine artikler som hæverk, da, men , ja, jeg leser også alt på recent changes (har det som RSS).
Hvor ble det forresten av OSI-artikkelen? «Hvis ingen skriver denne til i kveld, tar jeg meg av det, lager denne artikkelen for at jeg ikke skal glemme det!»
Jeg begynte å skrive den, så gikk laptopen tom for batteri, og jeg ble litt demotivert.
Om du vil prate med de som styrer så er den beste måten via IRC på #linuxguiden. IRC er ikke så flyktig som du skal ha det til når man henger der regulært.
Det var det, da... Opp med chatzilla.
Lenke til kommentar
Jeg skriver en god del. Mye piss.

Det er observert. ;)

Hmm?

Det var en spøk. ;)

Folk pleier å luske på hverandres endringer, så om det er noe som ikke hører hjemme der så lukes det nok fort ut. Spesielt hærverk/lek lukes veldig fort ut.
Ville ikke selv kategorisert mine artikler som hæverk, da, men , ja, jeg leser også alt på recent changes (har det som RSS).

Det sa jeg da heller ikke, jeg sa bare at hærverk lukes fort ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...