Gå til innhold

Nokia med 2 års Garanti.


Anbefalte innlegg

Nokia ja, de er ikke direkte forbrukervennelige he he..

 

Synes mest synd på forhandlerene som har å gjøre med slike firmaer (antar at det gjelder de fleste)

 

Det er avhjelps forsøk å oppdatere software...

 

Crazysteps: Men hvis softwaren på en telefon funker helt ok, er det ikke noe mangel i utgangspunktet tror jeg. Men uansett har det kommet fler og fler telefoner der man kan oppgradere SW selv, noe som er positivt :D

Om du går til selger og ber om å få oppgradert programvaren grunnet en ny funksjon i den nyeste versjonen eller liknende regnes det ikke som avhjelp å oppdatere SW nei.

 

Det må være snakk om at forbruker reklamerer til selger (eller tidligere salgsledd) angående en mangel ved produktet han har kjøpt. Selger vil da, uansett årsak, kun ha to forsøk på seg til å rette mangelen, uavhengig av måten selger velger å forsøke retting på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det var det jeg også mente, er ve ldet eneste punktet som garantien yter mer he he :tease:

 

Men det er klart at SW oppgradering\ endring hvis det har vært feil med telefonen er avhjelp. Avhjelp er faktisk retting eller omlevering av en vare. Det er ikke noe krav om at produktet må åpnes eller at deler må fysisk skiftes ut, det er nok at det er ledd i å utbedre en feil som har oppstått ved tingen.

Lenke til kommentar
Ja det var det jeg også mente, er ve ldet eneste punktet som garantien yter mer he he :tease:

Står det noe i garantibestemmelsene om at du kan få oppgradert programvaren din kostnadsfritt selv uten at det foreligger en mangel/feil da?

 

Dette er isåfall veldig ulikt Nokia.

 

Vet SE hadde en garantibestemmelse som gav deg dette for et par år siden. Godt mulig de har det fremdeles. leser sjeldent disse garantivilkårene da jeg føler meg meget bekvem med loven slik den foreligger.

Lenke til kommentar

:blush:

 

Det stod ikke, filinformasjon fra min side :no:

 

Men fikk alltid det før gratis av Klart Svar uten at de spurte. me nnå er det lenge siden jeg har hatt en telefon på service i grunn..

 

Vel ny konklusjon: Garantien til Nokia er ikke verdt papiret den er skrevet på..

Lenke til kommentar
:blush:

 

Det stod ikke, filinformasjon fra min side :no:

 

Men fikk alltid det før gratis av Klart Svar uten at de spurte. me nnå er det lenge siden jeg har hatt en telefon på service i grunn..

 

Vel ny konklusjon: Garantien til Nokia er ikke verdt papiret den er skrevet på..

Ja, da ser det ut som alle er enige.

 

Ved kjøp av Nokia mobiltelefon i Norge har man ingen garanti og Nokia vil bryte norsk lov om de reklamerer for det.

Lenke til kommentar

Dette reguleres fint av markedsføringslovens §9c: :love:

 

Det er forbudt i næringsvirksomhet å bruke ordet garanti eller tilsvarende uttrykk ved omsetning av varer, tjenester eller andre ytelser, dersom mottakeren ikke gis rettigheter i tillegg til de rettighetene han eller hun ellers har, eller dersom slike rettigheter begrenses.

 

Ved markedsføring av garantier skal det opplyses om vesentlige begrensninger i garantien. Dersom det opplyses om garantitiden i markedsføringen, skal det også opplyses om lovens lengstefrist for reklamasjon etter den aktuelle lovgivningen.

 

 

Beklager nok en gang med det firmware greiene, men etter at jeg har hatt SE telefoner har jeg aldri hatt noe tull med de. (Unntaket en skjerm som knuste og det var min feil, fikk det reparert på elkjøp forsikringen :w00t: )

Lenke til kommentar

Leste raskt igjennom garantien nå og kan kun se én ting som kan være en utvidelse av dine rettigheter.

 

Er mobiltelefonen din kjøpt i et EU-land eller landene Norge, Sveits, tyrkia osv osv kan du levere den til et autorisert serviceverksted i et annet av disse landene i telefonens to første leveår.

 

Dette er man jo ikke sikret gjennom forbrukerkjøpsloven, da den kun regulerer det respektive lands handel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...