Gå til innhold

Ftp server på Thomson router?


tbend

Anbefalte innlegg

Sliter med å sette opp FTP server hjemme, kjkt å ha når jeg er på skola++

 

Har åpna porter og gjort alt for at denna skal funke. Brukt NAPT funksjonen, men ingenting vil funke.

 

Har testa NetFile FTpserver, Guildftp, Bulletproof, men ingenting funker. Har heller ikke brannmur som stopper serven. PRøv å slå den av for å se.

(telenor)

Activemode i dc++ funker fett.

 

Noen som vet om noen guider eller lignende på nettet om akkurat dette?

:dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange porter har du åpna til FTP serveren din? For at den skal fungere helt fint og du bruker andre porter enn 21 så bør du ha et par porter å veksle mellom slik at det sendes ut pakker gjennom de ene porten og mottar pakker gjennom den andre porten.

 

Det har en del med instillingene å gjøre også for at alt skal fungere helt 100%.

Lenke til kommentar

Har satt dette opp mange ganger....

 

Har du satt "forward" adressen rett, kjører du dhcp bør du bruke fast ip på tjenermaskinen (eller reservere).

 

Har du brukt rett offesiell ip når du kobler til fra utsiden (fort å ta feil der :))

 

 

Eks min maskin med ftp har 192.168.1.10 lokalt i nettverket

Modemet mitt har ofesiell ip 84.13.20.146

 

Jeg setter modemet til å forwarde henvendelser på port 21 til ip 192.168.1.10

 

Jeg kobler til med en maskin utenfra på ip 84.13.20.146 port 21....

Funker som bare det.

 

Ps du trenger ikke åpne flere porter.

(skjønner ikke at noen gidder å svare bare tull når noen trenger hjelp)

 

Har du ikke fast ofessiell ip på modemet kan denne forandres fra tid til annen.....

 

 

Håper dette er til hjelp

Endret av Hagforce
Lenke til kommentar
For at den skal fungere helt fint og du bruker andre porter enn 21 så bør du ha et par porter å veksle mellom slik at det sendes ut pakker gjennom de ene porten og mottar pakker gjennom den andre porten.

Har du peiling på hvordan FTP fungerer?

Har du? :dontgetit:

 

FTP funker slik at brukernavn og passord blir sendt i klartekst over til serveren, så blir det opprettet to TCP-forbindelser; en for data og en for kontroll (begge to på forskjellige porter). Ved dataoverføring fra klienten eller serveren blir data sendt over forskjellige porter. Huff, for en pine FTP er. Go back to the 80's.

Lenke til kommentar
FTP funker slik at brukernavn og passord blir sendt i klartekst over til serveren, så blir det opprettet to TCP-forbindelser; en for data og en for kontroll (begge to på forskjellige porter). Ved dataoverføring fra klienten eller serveren blir data sendt over forskjellige porter. Huff, for en pine FTP er. Go back to the 80's.

 

kan du si litt om hvilke porter dette er og hvordan det virker?

Lenke til kommentar

Angående det med at modemet skifter ip i ny og ne, søk på google etter dynamic dns, no ip har sånn gratis til det. så slippe du å gi folk som skal inn på ftpen ip adressen din hver gang, pluss du slipper å sjekke om den er rett hele tiden

Lenke til kommentar
det er som han sa. ftp trenger port 20 og 21. :-)

Nå er ikke jeg noen FTP-wiz, men dette har alltid funket hos meg. Har ikke fått FTP til å funke med bare en port åpen. For øyeblikket kjører jeg en FTP med port 1021, og da måtte jeg forwarde 1020 og 1021.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
det er som han sa. ftp trenger port 20 og 21. :-)

Nå er ikke jeg noen FTP-wiz, men dette har alltid funket hos meg. Har ikke fått FTP til å funke med bare en port åpen. For øyeblikket kjører jeg en FTP med port 1021, og da måtte jeg forwarde 1020 og 1021.

FTP trenger bare en port. Det holder å åpne port 21.

Endret av olear
Lenke til kommentar

Hva er poenget med å spørre i forumet når du er så sikker?

 

ftp bruker port 20 og 21.

 

FTP funker slik at brukernavn og passord blir sendt i klartekst over til serveren, så blir det opprettet to TCP-forbindelser; en for data og en for kontroll (begge to på forskjellige porter). Ved dataoverføring fra klienten eller serveren blir data sendt over forskjellige porter. Huff, for en pine FTP er. Go back to the 80's.

 

Noen routere/whatever har "ftp" som valg, noen åpner port 20 automagisk(teite routere) ettersom port 21 er default ftp.. og da trenger den 20 også. ikke mange som vet om det dog. :yes:

 

Åpne port 20 og 21, er ikke mer hokkuspokkus en det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...