dostojevski Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 Hvorfor jeg liker Opera bedre enn FF: Mailklienten. Et stykke inteligent programeringsjobb det der... Støtte for plugins. Min erfaring er at slikt er enklere å bruke i Opera enn FF. "Klikk på knappen og det ordner seg" VS "klikk på knappen og det funker ikke". (Jada, det er ikke store jobben men Opera gjør det enklere...) Liker mousegestures bedre slik de er laget i Opera. Feks. Venstre-Høyre museknapp for å bla til neste bilde i et bildegalleri etc. Googling med "g søkeord" er ferdig konfigurert. (Lar seg også gjøre i FF, men en må lete frem fremgangsmåten først) Dette er uten tvil den navigeringsfunksjonen jeg setter størst pris på... Etter min mening er Operas downloadmanager bedre enn FFs. Mulighet til å zoome hele siden. En slipper å laste ned extensions for å få ting slik en ønsker. Som den oppmerksomme leser vil observere er dette stort slett punkter som omhandler ren latskap og/eller personlige preferanser. Og alt i alt er det vel dette det koker ned til. Eventuelt til en ideologisk avgjørelse mtp. komersialisering, åpen kildekode osv., men ærlig talt: Når ble det galt å drive butikk? Jeg har betalt studentlissens for Opera, og jeg mener det er verdt hver krone. Men hvis du hevder at det ene er så frøktelig mye "bedre" enn det andre bør du ta en titt på livet ditt og vurdere om du ikke skal bruke litt mindre tid på fanatisme og kverulering...
Veitafan Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 Opera er kanskje raskere enn FireFox, men er til gjengjeld rotete og tar "stor plass" på skjermen. Bare og endre på visse verdier det, så er firefox MEGET rask
Marcelo Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Skrevet 29. mars 2005 (endret) Høyreklikk på den "linja" som du ser den ligge på hos han og velg: "Vis søkemuligheter" og deretter velg Google! Edit: Men selv så liker jeg ikke å ha den og bruker en annen metode - Trykk ctrl+n før å få opp ny side i opera, skriv inn g (for google), mellomrom og deretter søket ditt i URL linja! Du trenger ikke å åpne ny side for dette, men det er kjekt å ikke måtte trykke tilbake for å kome tilbake til det du drev med igjen "vis søkemuligheter" kommer ikke opp hos meg Endret 29. mars 2005 av Marcelo
P-in-P Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 Høyreklikk på den "linja" som du ser den ligge på hos han og velg: "Vis søkemuligheter" og deretter velg Google! Edit: Men selv så liker jeg ikke å ha den og bruker en annen metode - Trykk ctrl+n før å få opp ny side i opera, skriv inn g (for google), mellomrom og deretter søket ditt i URL linja! Du trenger ikke å åpne ny side for dette, men det er kjekt å ikke måtte trykke tilbake for å kome tilbake til det du drev med igjen "vis søkemuligheter" kommer ikke opp hos meg Trykk på linja over eller under så skal du se det kommer frem Du må høyreklikke på den riktige!
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 dersom du skriver i adresselinjen: "g salamander", så søker den automatisk i google for deg etter order salamander. Du trenger ikke google-search vinduet. I FF må du skrive "google salamander", litt mer tungvindt. Men i ff kan du f.eks bare skrive inn "salamander" i addresselinjen, så søker den med I feel lucky fra google. Det er genialt, spesielt siden man ofte slipper å bruke www og .com for å komme inn til den siden man vil. FF
Marcelo Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Skrevet 30. mars 2005 (endret) Høyreklikk på den "linja" som du ser den ligge på hos han og velg: "Vis søkemuligheter" og deretter velg Google! Edit: Men selv så liker jeg ikke å ha den og bruker en annen metode - Trykk ctrl+n før å få opp ny side i opera, skriv inn g (for google), mellomrom og deretter søket ditt i URL linja! Du trenger ikke å åpne ny side for dette, men det er kjekt å ikke måtte trykke tilbake for å kome tilbake til det du drev med igjen "vis søkemuligheter" kommer ikke opp hos meg Trykk på linja over eller under så skal du se det kommer frem Du må høyreklikke på den riktige! for en eller annen merkelig grunn så virker det som om "vis søkemuligheter" ikke er aktiv hos meg Endret 30. mars 2005 av Marcelo
Format71 Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 (endret) <oops> Endret 30. mars 2005 av Format71
Format71 Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 (endret) <oops...> Endret 30. mars 2005 av Format71
Format71 Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 (endret) <oops...> Endret 30. mars 2005 av Format71
Grundig Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Opera er kanskje raskere enn FireFox, men er til gjengjeld rotete og tar "stor plass" på skjermen. Bare og endre på visse verdier det, så er firefox MEGET rask Ja, jeg vet det, men i utgangspunktet er Opera kjappere enn FireFox.
Format71 Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Velg 'customize', skillekort 'buttons' og kategori 'search'. Da så de søkefeltene du måtte ønske dit du vil ha dem. Men som det er blitt sagt, 'g ...' i adresselinja gjør susen. Et annet tips: Når du har fokus på selve websiden (F9) kan du bruke . og , for å få inkrementelt søk på siden. punktum søker igjennom all tekst, mens komma bare søker igjennom lenker. FF = Kan nok alle de samme tingene som opera men tvinger deg til å lete etter de riktige tilleggene. F.eks. for å få mousegestures måtte jeg inn med ett tillegg. Da blir jeg med en gang stressa av å måtte finne ut hvilket tillegg som er best og hvorfor osv osv. FF har imidlertid et veldig pluss for webutviklere. Det å kunne se hvilke stiler som er i bruk og endre på disse 'live' er ganske genialt. Opera = genialt out-of-the-box -Vegar
Marcelo Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Skrevet 30. mars 2005 huhh!! ka mente du med det, eg har opera på norsk, så litt vannskeligt når du sier det på engelsk. men eg vil gjerne hasånn google hurtigsøk, ikke noe sånt salamander ting ikke at eg e utakknemlig for den infoen, men bare at synes at det ser litt stilligt med sånn hurtig søk
Dell_Inspiron Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 dersom du skriver i adresselinjen: "g salamander", så søker den automatisk i google for deg etter order salamander. Du trenger ikke google-search vinduet. I FF må du skrive "google salamander", litt mer tungvindt. På min firefox har jeg g søkeord (google-søk) we/wn (wikipediasøk for engelsk og norsk) og y søkeord for yahoo-søk. Kunn hatt flere også hvis jeg ville.
Veitafan Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Hvis firefox hadde hatt Operas downloadmanager hadde Firefox vert perfekt.
Dell_Inspiron Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Download manager tweak får du det ganske likt som i Opera. Har ikke resume-knapp da men...
ingveh Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Jeg liker begge, men foretrekker Opera. Den er bare bedre å bruke, og passer meg best Men dette er vel en smakssak
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå