Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Bruker du studieteknikk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjører ganske likt som trådstarter: jeg leser gjennom kapittelet(ene) samtidig som jeg skriver stikkord(s-setninger) på de vesentlige tingene. Da tenker jeg spesielt tilbake på hva vi har gått gjennom i timene og hva som er viktig for helhetsforståelsen av tingene. Dersom jeg kan dette vil jeg alltids kunne ro meg i land om jeg får et spesifikt spørsmål på ting jeg ikke har giddet pugge. Alt etter hvor viktig prøven er varierer jeg antall stikkord. Det tar 1-2 timer på kvelden før prøven.

 

Morgenen etter står jeg opp en halvtime før og leser rolig gjennom alle stikkordene og memorerer dem - gjerne visuelt slik at jeg vet at under det og det emne skal det være så så mange viktige momenter =)

 

Denne metoden er relativt effektiv i fag som historie, biologi, religion og norsk og hvor man gjerne har fått 70-80 sider å se på.

Lenke til kommentar

Min studieteknikk baserer seg først og fremst på heftige skippertak dagen/dagene før prøver. Det funka hele ungdomskolen og vgs, og det ser ut til å funke det første året på høyskolen og. hehe. Det skal legges til at jeg er lite borte fra skolen. Prøver å få med meg forelesninger, og det lærer jeg mye av

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...