Gå til innhold

Hva er ditt favoritt hovedkort gjennom tidene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har bytta HK kanskje 10 ganger opp gjennom tidene, samt bygd en GOD del maskiner for folk.. Og jeg har en solaklar favoritt.

 

Mitt forrige HK, en demovare fra k0mpl3tt (idioti), ga meg så inn i h*ilvettes mye blåskjerm og spontanreboot at jeg holdt på å bli sinnslidende! (Sendte det inn - men k0mpl3tt påsto det funka og sendte det tilbake!!)

 

Etter er halvt år med denne galskapen, bytta jeg HK (og kun HK) for en måned siden. Jeg var ute etter stabilitet, og gikk for Asus A7N8X-E Deluxe.

 

Har jeg hatt noen form for problemer etterpå? Neppe.. ;)

 

I love u, A7N8X-E Deluxe! :love:

 

Nå kan det nevnes at jeg ble så misfornøyd med kundebehandlinga på h0r3-k0mpl3tt at jeg har bytta leverandør. Ha ha, der mista dere enda en god kunde! :tease:

Lenke til kommentar

Må si meg helt enig med flere av de tidligere folka har.

 

Asus A7N8X(-E) Deluxee er et utrolig digg kort! Like ette jeg kjøpte det gikk jeg rundt å angra påa tjeg ikke kjøpte Abit NF-7S i stede, men hver eneste dag som går blir jeg mer og mer glad i Asusen min :love: .

 

Det må da sies at dette kortet snart skal få gå av med pensjon og få leve et rolig liv som familie-PC snart.

Lenke til kommentar

Abit BH6 er min favoritt.

Kjøpte det sammen med Celeron 266. Fra dag en klokket jeg det til 448, og gikk i over 4 år helt stabilt...(mimre-mimre)

Har etterpå satt det opp med PII 400 med SCSI-disker, og den går så det griner.

 

Tror ikke at jeg orker å kvitte meg med denne...

Lenke til kommentar
Abit BH6 er min favoritt.

Kjøpte det sammen med Celeron 266. Fra dag en klokket jeg det til 448, og gikk i over 4 år helt stabilt...(mimre-mimre)

Har etterpå satt det opp med PII 400 med SCSI-disker, og den går så det griner.

 

Tror ikke at jeg orker å kvitte meg med denne...

Og så uten cache da gitt.... :p

Lenke til kommentar
Ingen tvil: Abit BH6

 

Jumperfritt(!) HK med celeron 300@450+++

 

Det er vel nærmere 7 år siden jeg anskaffet dette vidunderet *mimre*

BE6 V2.0 var heller ikke så verst ;)

Monterer ett nå. Bringer fram gamle minner det ja. Celly 500.. :cool:

"Rakk" ikke få med meg BH6, men før lynet slo ned her så hadde jeg 2 stk. BE6 som aldri skuffet. Siste par åra har jeg brukt Abit IT7-Max2 V2.0 som "herjemaskin" ([email protected]) - beste hk gjennom tidene :love:

Lenke til kommentar
nå har jeg DFI lanparty rev b. <-- bare no møkka skrap!!! Det er så faens ustabilt, lydutgangene er døde, nekter å boote fra ide... osv osv.. BRASK!!! sverger til abit jeg!!!

Kan du si "loddebolt"? :grin:

 

Hovedkortene jeg har hatt det mest moro med må nok være DFI NFII -kortene mine, både rev. A og B.

Ellers kom mine første heftige overklokker med et BH6-kort (som jeg ikke ante hva var den gangen), skikkelig stas uten jumpere. :)

Lenke til kommentar
Definitivt Asus P2B-DS! Gromkort som det kommer nok aldri igjen ;-)

Har et P2B-S som fremdeles er i 24/7 drift. At det går an å gjøre så mye rart inkludert tabber mot et hovedkort uten å drepe det eller ødelegge stabiliteten er ganske enkelt fantastisk. Med scsi systemdisk og onboard kontroller er et slikt system mye kvikkere enn man kunne tro om man ser på de øvrige specs. BX440 er i mine øyne et av de mest stabile brikkesettene gjennom tidene.

 

Husker at jeg drømte mye om DS-utgaven, men den kostet jo flesk den tiden. Hvis jeg minnes noenlunde riktig kostet P2B-s mellom 3 og 4 laken...og var verdt hver eneste krone.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...