Gå til innhold

Er det framtid i spill som UT og Q3?


Anbefalte innlegg

Det virker som om 90% av folk som spiller fps spill online, spiller spill som CS. Stikker du på en gamingcafé sitter 80% og spiller CS, resten spiller et eller annet rollespill. Er det egentlig framtid i spill som Unreal Tournament og Quake? Og hvordan vil disse spillene være i framtiden? Vil den gode gamle actionbaserte Deathmatchen eksistere? Eller vil folk ha fly, biler og romskip, 400 våpen, kun teambasert taktisk teamplay, endeløse utendørs-maps, osv osv.

 

Vel det virker på meg som folk er mye mer interrisert i å spille CamperStrike, så det er vel det som er framtiden. Det ser en også på de mod'ene som er mest populær i Unreal Tournament. Tactical Ops, StrikeForce, Infiltration osv... Bare CS kloner alt sammen. Stønn!!! Lett for newbies og fjortiser å sette seg inn i, siden dette er våpen de har sett bin Laden bruke på TV.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo et interessant spørsmål, som folk har diskutert rundt omkring tidligere. Jeg vet ikke helt hvordan de forskjellige FPS spillene kommer til å utvikle seg, men en kan vinkle det på en litt annen måte også. Kanskje folk rett og slett ser seg lei i å fragge hverandre til døde uten at det tar noen slutt.

 

Undersøkelser viser jo at 33.6 modem fortsatt er det mest vanlige, med 28.8 hakk i hel. Hvilket betyr at veldig mange antageligvis ser seg lei i lagg og andre problemer med disse oppkoblingene. Mange ønsker å spille spill som har en god story, og som faktisk tar slutt slik at det har en viss mening. En annen grunn til at mange kanskje vil velge offline gaming, er mangel på uhøflighet blant enkelte spillere. Jeg tror nok online gaming vil vokse i mange år til, men det vil langt fra dominere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tja.. Tror nok de fleste vil spille CS ret og slett fordi det er mye nklere å sette seg inn i, pluss at det er mindre madskillz enn i Q3 og UT.

 

En ting vet jeg iaf, og det er at miljøet i Q3 scenen er 100x bedre enn CS scenen. CS er det jo så å si ingen vits å spille på nettet siden det er så lett å jukse. Anticheaten i q3 er mye bedre, og jeg tror ikke det finnes en eneste aimbot eller wallhack som kommer seg forbi den.

 

Er litt rart. Når jeg begynte å spille Q3 var det sikkert mange flere som spilte, men miljøet var ikke ordentlig "satt". Etterhvert som miljøet ble bedre begynte bare flere og flere å spille CS. Nå er det slik at miljøet er bedre enn noensinne, men samtidig er det ikke så mange som spiller Q3 som i begynnelsen. Vi prøver stadig å få flere til å begynne med Q3, og jeg har faktisk merket at mange cs'ere har gått over til Q3.

Lenke til kommentar

Jepp. Det er jo noenlunde slik som det er i UT også. Cheating finnes, men du finner likevel ekstremt lite av det. Dessuten er det få "seriøse" spillere som gidder å spille på public ffa servere uansett. Nå går det i 1on1, 2on2, 3on3 og 4on4 på dedikerte servere. Kan jo knapt spille på en public server uten at du blir beskyldt for å cheate.

Lenke til kommentar

Personlig spiller jeg alle tre (CS, UT, Q3 (aah, elsker sånne fine tobokstavs-forkortelser)).

Men nå som PunkBuster, hovedaktøren i anticheating opplegget til cs, har lagt ned arbeidet er det nesten håpløst å spille cs. Antall cheatere vokser drastisk, for tatt blir de jo ikke.

 

Jeg har merka at jeg rett og slett har trappa ned cs spillinga, og kanskje spillt mer og mer ut, jeg er ikke noen erfaren ut spiller online, blir mest lokalt, men det virker på meg som om cheater problemmet er mindre, og dette tror jeg vil trekke folk hvis ikke CS folka gjør noe drastisk.

 

Dessuten vil jeg bare si at koden rundt cs stinker. Masse bugs og svakheter (lyden forsvinner hvis du må ut i windows for å skru av Morpheus, tar en evighet og oppdatere server lista (må jo vente), også videre)

Lenke til kommentar

Helt enig! En av de største svakhetene til cs er jo at det er bygd rundt et spill som det egentlig aldri var meningen skulle ha noe særlig multiplayer support. (HL kom vel opprinnelig uten noen multiplayer muligheter..) Det fører jo bla til den voldsomme juksingen, og at det er "kjipt" å spille online.

 

Merker når jeg er på lan hvor mye enklere alt er med q3. Går i en fei å sette opp server, alle får joina, ingen blir kikca, pc'ene låser seg ikke hvert 10. minutt osv :smile:

Lenke til kommentar

CS er på mange måter et kongespill som ødelegges av utrolig mye cheating. Spilte fast i hele betatiden, før et ødelagt 3D-kort førte til at jeg holdt meg unna et halvt års tid. Iløpet av den tida var CS 1.0 kommet og det hele begynte å bli virkelig stort. Nå var også cheatinga begynt å bli et virkelig problem på mange public servere, og det er jo der de fleste av oss erklærte no-clan ppl er dømt til å spille. Denne høsten har jeg personlig ikke giddi å spille CS, er for jævlig når rundene konstant blir ødelagt av folk med wallhack osv.

 

Når Quake 3/UT ikke faller i smak, hva gjør/spiller en da? *sukke tungt*

Lenke til kommentar

Så lenge det finnes folk som liker å måle krefter og skills er det håp og fremtid for Deathmatchen. Det er få ting innen gaming - IMHO - som gir en mer intens opplevelse enn å spille mot èn motstander, og at styrkeforholdene er noenlunde jevnbyrdige. DM er...ja...kan man si det? noe av det beste spilling kan by på! (ble noen provosert nå, tro?? :cool: )

Lenke til kommentar

Det er vel egentlig ikke så mange som spiller Q3 Arena lenger, men derimot er Q3 rocket arena flittig brukt av fps gamere.

Cheats forekommer , men i veldig liten grad. Uansett, det blir fort oppdaget å da er ikke skotuppen langt unna synderen :smile:

Miljøet er også vanvittig bra, spesielt på telenor sine servere syntes jeg alt foregår på en seriøs måte. Det er mange Cs spillere som nå sverger til Q3 , dette har nok sin forklaring i all cheats som finnes i Cs (aimboot å sånn dritt)

Cs spillere join Rocket arena!! mye morro uten cheats

(+ cs spillere er jo rimelig bra på rocket arena allerede første gang de spiller)

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er cs'ere gode i ra3! Den eneste skillzn som gjelder der er hvor mye du klarer å syte, og de fleste cs'ere eier jo faktisk på det området :razz: Holder meg langt unna ra3.. Alt for mye "OMFG PINGEID!!!!!!!!!!, DU SUGER!! SPAMMHORE" osv.

 

Hmm, Toa, kjenner faktisk en q3 spiller som har kommet på 2. eller 3. plass i alle UT compoene han har vært med på. Dvs, tg, xenon++ :razz:

Lenke til kommentar

"Hmm, Toa, kjenner faktisk en q3 spiller som har kommet på 2. eller 3. plass i alle UT compoene han har vært med på. Dvs, tg, xenon++ "

 

Hva heter han da? Jeg har hørt tilsvarende historie selv, men det gjaldt en UT spiller som griset alt og alle i en Q3 kompo. Tror det er mye lettere for en UT spiller å lære seg Q3 enn for en Q3 spiller å lære seg UT. Q3 har jo ingen dodging, ingen secondary fire, og har generelt simple, enkle og primitive våpen.

 

Og siddis: man blir sjelden eid i UT dersom man unngår å spille mot de som eier deg. Hvis jeg vil bli eid, spiller jeg bare litt mot klovne på deck. :smile: Det går som oftest gale...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...