Gå til innhold

Vil bli flink til å tegne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til han som snakka om Maja/Maya: Maya er et 3D program og tar lang tid å lære.

 

 

Bynn med blyant og tegn en sko (ja en sko)

vær nøye på bruken av skygger. (vær ekstremt forsiktig med viskelær, det er fyfy)

og husk på det med perspektiv (ting blir mindre jo lenger unna de er)

 

Bynn altid med en grov tegning.

så legger du på detaljer ettervert.

Hvis du skal tegne på data så vil jeg annbefale photoshop (#BOMBE#) :!:

 

 

EDIT: Legger til link som forklarer litt hva jeg mener med å først tegne grovt.

Dette er photoshop, men går helt fint å bruke samme teknikk med fargeblyanter

 

CG Hair tutrial

-

CG Talk Verdens beste Data grafikk forum :) (etter min mening)

Endret av -¤Zen¤-
Lenke til kommentar
Ok, som ALT annet. Øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve,

og deretter kommer fremskrittet.

 

Fiks deg en bok på perspektiv og anatomi. Så får du beherskelse med proporsjoner og slikt :--)

Second that.

Øving gjør mester.

Lenke til kommentar

Har selv gått "Tegning, form og farge" og noe av det første vi måtte gjøre på skolen var å tegne hånda vår.

Legg hånda ned på bordet ved siden av tegnepapiret og tegn den slik du ser den. Gjerne i flere positurer det være knyttet, åpen eller bare liggende. Fantasien har ingen hindring.

Og som alle her poengterer: øv, øv, øv, øv.

Øvelse gjør mester, vet du. ;)

Lenke til kommentar

Skal handle noe tegneutstyr for ferien, er så lenge siden jeg har tegnet. Noen forslag til blyanter, papir e.t.c. jeg bør tenke på? Skal innom Tønsberg en del, og jeg vet Panduro Hobby hadde en butikk der for mange år siden. Enten det, eller jeg kan kjøpe noe via nettet. Gjerne en fet bok om lys og skygge, proporsjoner o.s.v. og. Vil kjøpe en om anatomi senere.

Lenke til kommentar

Artig tråd dette her. Er vel selv av en ganske kreativ legning og tør påstå at jeg er tålelig brukbar til å tegne, om ikke akkurat noe kreativt geni. Min gamle far derimot er freelance illustratør og jeg har derfor en liten anekdote fra hans tid på [datidens] kunst og håndtverksskole*:

Min gamle far var jo noe av en hippy, ikke så rart med tanke på valg av studie og tidspunkt. Drive dank i skolens korridorer var jo derfor noe han ikke hadde særlige problemer med. Under en lengre seanse med dankdriving kom en av skolens tegnelærere forbi og utbrøt:

 

"Stå ikke her og driv dank - tegn heller en høne!"

 

Min far ble sikkert en smule perpleks, læreren gikk videre før en ny tanke slo ned i hodet hans:

 

"Nei foresten, tegn tusen høner"!

 

Denne historien var kanskje ikke av de festeligste, men lærerens tanke er jo ganske genial i sin enkelhet. Etter at du har tegnet tusen høner kan du sannsynligvis tegne høner.

 

Ser frem til å se en rekke mangainspirerte høner på denne siden.

 

 

 

*Altså før høgskolestatusen.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Du trenger inspirasjon gutt! Hvis du ikke allerede ser på noen manga-tegneserie så gjør det. (naruto, bleech osv) Blir du hekta på èn eller flere av disse seriene klarer du ikke å slutte å tegne. Blader i sort hvitt er også en uverdelig kilde da fargene ikke vil forstyrre deg. Conan har masse syke tegninger, men manga (shunin jump e.l.) er vel det enkleste.

 

Lykke til videre

Lenke til kommentar

Shikaru, kjøp deg en sånn trefigur med bøyelige ledd. koster et par hundre, men er et supert verktøy hvis det er posisjoner/perskpektiver og ikke minst proposjoner du føler at du ikke får til..

 

Du kommer ikke til å angre! ;)

 

Sitter forøvrig å føler at jeg har starta på scratch med tegning.. Fikk et tegnebrett/tablet av fatter.. Det er så sinnsykt anderleds og ikke se på "arket"/tablet'n, men skjermen når man tegner.. Men det er gøy da :) anbefales!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...