snoopg Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 har to hd-er på 160gig. Nå for en uke siden klikket pcen, jeg skulle starte opp, og kommer til windows- "loadeskjermen" men ikkeno skjer, hører bare at hhd-en(ene?) jobber for harde livet(omtrent samme lyden som når en amiga 500 har problemer med å lese en diskett) Jaja, tenkte jeg, "det var sikkert et virus elns."(det gikk ikke an å starte opp i sikkermodus heller) Så jeg formaterte og reinstallerte windows. Alt virket supert, me etter en dag eller så, kom samme problemet igjen. Prøvde recovery, og å "skru tiden tilbake(systemgjenoppretting)" men dette funket absolutt ikke.. Tenkte at jaja.. Så jeg kjørte scandisc(pussignok fikk jeg startet dette på en måte, husker ikke åssen) og den oppdaget 10-20 feil på hd-en. etter dette kom jeg meg inn i windows i sikkermodus, men alt var snålt. mapper var utilgjengelige, mapper var tomme(musikk og filmmappa mi var søkk vekke). Atter en gang, formatering og reinnstallering av windows. Nå kom det samme forbanna problemet! er det et virus som fucker eller? maskinen funket fint nå i to dager før det skar seg igjen.. Noen som har opplevd noe lignende og har peiling på hva det kommer av?
YokiShoki Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Virker som hardisken er gåen ja. Har du prøvd å installere på den andre 160GB disken du har?
[^..^]Christian Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 er ikke helt stabil på dette området selv, men d virker rart at det kan være virus hvis du har reinstallert,, har du prøvd å kjøre noen virus kontroll,,,,, Virker som om d kan være hd'n ja en ting du kan gjøre hvis du har to disker,, er å bytte om hvilken som er bootdisk,, altså installere windows på den andre,, for så å sjekke den, enten med noe diagnostic tool, eller slenge en hel hau ting innpå.. alternativt bare slenge den inn i en annen pc,,,,,, som har viruskontroll da for å sjekke den...
TooBorg Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Høres ut som gåen disk ja. Du kan evt. prøve å lage en bootbar diagnose cd for å sjekke hva som er feil. Det kan du finne HER
PerB Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Årsak kan også ligge i minne. Har du sjekket med mem86?
snoopg Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Skrevet 23. mars 2005 nei, åssen gjør jeg det? det mem86 stuffet altså..
PerB Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 (endret) Google på mem86. Last ned og følg instruksene (evt. se på andre tråder vedr. mem86 for råd). Lagt til linken: www.memtest86.com Denne siden har også forklaring på bruken. Endret 24. mars 2005 av PerB
snoopg Skrevet 4. april 2005 Forfatter Skrevet 4. april 2005 (endret) Jeg driver å ser litt rundt på forumet, og finner ut at jeg skal sjekke datamaskinbehandling denne feilmeldingen har komt 300ganger elns de siste dagene, hva betyr den? http://www.home.no/perbje/hd%20tr%f8bbel.JPG Endret 4. april 2005 av snoopg
Kjetil Lura Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Det betyr at du har sektor feil, disken er kapput. Er den gammel? Over 3år, om ikke så får du nye på garantien.
pr0xy H4xx0r Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 har du prøvd å formatera den harddisken heilt, sletta alle partisjonane og innstaslera windows på nytt
snoopg Skrevet 4. april 2005 Forfatter Skrevet 4. april 2005 formatert og alt(se øverste tråd) Har bare hatt disken i et par måneder,. Så hd-en er fubar? den er fysisk herpa? Er det en garantisak, eller kan jeg takke meg selv?
Playmofetish Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 (endret) Diskskanningen du kjørte, som gjorde at du kom inn i Windows igjen, fant nok flere slike bad sectors/blocks, og ignorerte dem, stengte dem vekk på en måte. Det førte nok igjen til at mye data ble borte, da disse dataene ligger blant annet på disse ødelagte sektorene. Kort sagt betyr feilmeldingen at du bør ta backup av alt mulig på disken før den går helt til helvete. hvis du fortsatt har garanti skulle det være en grei retursak. Er det en garantisak, eller kan jeg takke meg selv? Så lenge du ikke har kastet disken i gulvet gjentatte ganger, og inrømmer dette til butikken du kjøpte av, er det intet problem for deg å få ny på garantien, det er nok ikke din feil. Endret 4. april 2005 av Playmofetish
Kjetil Lura Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 pr0xy H4xx0r: Har du sektor feil så nytter det ikke å installere/fjerne partisjonene. Eneste som hjelper er en nye disk.
snoopg Skrevet 4. april 2005 Forfatter Skrevet 4. april 2005 lurer på en annen ting.. hvordan kan jeg forsikre meg om hvilke av hdene som er ødelagt? er ikke sikker, men alt tilsier at det er disken med operativsystemet(hvis ikke feil på en disk kan føre til tap at data på den andre disken(usannsynlig, ja, men umulig???))
Kjetil Lura Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Det er bare å kjøre et disk optimaliserings program, feks windows Defragments program, PerfectDisk 7.0, min personlige favoritt+ mangen andre som eg ikke husker navnet på i farten. Bruk google, er et hav av slike verktøy på internet. Alle er ikke gratis, men de fleste du finner har 30dagers prøve versjon?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå