Gå til innhold

FS2004: Hvordan vet jeg hvor jeg skal lande?


Anbefalte innlegg

Altså, jeg lurer på hvordan jeg kan vite hvilke rullebaner som er hvilke? F.eks: En av Gardemoens rullebaner heter, i sør-delen av banen, 1L, og kommer du nordfra heter den 19R. Den andre rullebanen heter 1R og 19L. Jeg skjønner jo hva L og R er (Left og right), men jeg lurer på hva som gjør sørdelen 1 og norddelen 19. :confused:

 

Rullebanene er jo helt forskjellige på dette også, så det blir noen ganger vanskelig å vite hvor jeg skal gå inn for landing.

 

 

Håper dette var mulig å skjønne.

Endret av ehs5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det tror jeg. På GPSen er det sånne grønne linjer, er vel der du må fly inn for å komme deg til en rullebane. :)

 

Men, det er ikke det som er mitt problem, jeg kan finne rullebanene, men jeg veit jo f meg ikke om jeg lander på riktig rullebane. :/

Lenke til kommentar
Eller enda enklere, du bruker kartet som du har i flyet (Hotkey: M), og zoomer inn for å finne riktig flystripe. En kan også bruke GPS-funksjonen i flyet.

Å trykke M funker ikke.

 

Men jeg fant kartet! Der ser man hva alle rullebanene heter ja, takk for hjelpen. :)

På flightsim.no har jeg prøvd å registrere meg før, men man kan ikke bruke en nettleser-basert mail. :/

Endret av ehs5
Lenke til kommentar

Det er da ikke verre enn å følge instruksjonene du mottar over radio. De oppgir jo både høyde og kurs og sammen med ILS(bare huske å stille på riktig freq), så skal det ikke være noe problem å lande riktig. Å fly gjennom alle oppdragene på Flight School er en STOR hjelp dersom det er ting du lurer på, dessuten er det veldig moro.

Lenke til kommentar
Det er da ikke verre enn å følge instruksjonene du mottar over radio. De oppgir jo både høyde og kurs og sammen med ILS(bare huske å stille på riktig freq), så skal det ikke være noe problem å lande riktig. Å fly gjennom alle oppdragene på Flight School er en STOR hjelp dersom det er ting du lurer på, dessuten er det veldig moro.

Jeg følger instrusker fra radioen til punkt og prikke. ;)

Allikevel kan det bli veldig forvirrende når to rullebaner ligger ved siden av hverandre.

Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 01/04/2005 : 11:11

  Aah, den så jeg på lefdal. Jeg synes den virka litt plastikk-aktig jeg da, men så har jeg jo aldri prøvd den ordentlig. 

Akkurat mitt inntrykk også, var farlig nære og kjøpe den, men syns den så litt sånn ehh toy-aktig ut,(ikke at min wingman force pro ser ut som en cockpit akkurat den heller da men.. :p )

Men det som avgjorde var mangel på force feedback, jeg vet at Jan Inge ikke er så begeistret for det i FS9, men jeg syns liksom det blir litt tamt uten det jeg...

Sikkert veldig mye vanesak også.

 

Men Jan Inge; Jeg mener jeg så det var deg som i en annen tråd brukte et ekstra pedal sett som clutch i gtr var det vel? Jeg har prøvd og bruke Momo pedalene sammen med joystick for lenge siden men fikk det ikke til å virke (til ror, vri joystick er litt crappy og ufølsomt) Har du fått til dette, eller hva bruker du som ror?

 

Og ehs5, om det er Lefdal i sandvika du snakker om, kjøpte jeg skandinavian airports add-on der for en slikk og ingenting, og i tillegg til at det jo ser litt bedre ut følger det med full papirkart (til å liksom ha på stikka) over alle flyplassene, rullebaner, ruter, innflyvning osv for de skandinaviske flyplassene. Bare som et lite tips ifht dine landingsproblemer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...