Gå til innhold

9800Pro klarer ikke nyere ATi eller omega drivere


Beop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er resultat av tester:

 

Kortet er herpa.

Prøvde å sette i ett gammelt 9500 kort. Da var det ingenting graps i bios eller ellers. Så kortet går i retur neste arbeidsdag.

 

Produseres det ennå Powercolor 9800Pro? Hva slags kort kan jeg såfall vente å få i retur?

Lenke til kommentar
Her er resultat av tester:

 

Kortet er herpa.

Prøvde å sette i ett gammelt 9500 kort. Da var det ingenting graps i bios eller ellers. Så kortet går i retur neste arbeidsdag.

 

Produseres det ennå Powercolor 9800Pro? Hva slags kort kan jeg såfall vente å få i retur?

Det var en serie med PC 9800 Pro kort som var særdeles dårlig en stund. Har selv fått byttet et slikt.

Lenke til kommentar

vifta fungerer som bare søren, så kortet går nok tilbake til webshop som sagt. Hvis jeg skulle finne på å legge på mer pasta, vil da ikke garanti ryke? Tror igrunnen ikke at ny pasta ville ha hjulpet i og med at kortet har artifacts med en gang maskinen skrus på og går til bios (og bios har masse artifacts). Kortet har da ikke rukket å varme seg opp.

Lenke til kommentar

hvis jeg nå sender inn kortet, må jeg ta av minneribbene (kobber), som jeg har plassert på for å kjøle minnet bedre? Hvordan skal disse i såfall fjernes? sitter veldig fast synes jeg. Minneribbene er ikke i kontakt med viftedelen, men sitter som sagt veldig fast.

 

har forresten slitt med kortet siden jeg kjøpte det nytt i juni i fjor. Artifacts problemer har ikke vært sjelden, derfor prøvde jeg å sette på extra minnekjølere for å se om det hjalp. Kortet har forresten en 360 kjerne (XT), så litt rart at det sliter med artifacts som sagt...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Men ingenting er blitt demontert..... Det vil jeg tro har en del å si.

Feil.. tror jeg.. :)

Trådstarter har "tuklet" med sine hyperstatiske fingre.. og *kanskje* "poffa" noen RAM-chips...

Det blir uansett vanskelig å bevise uten å ha testet kortet *før* RAM-sinks ble montert...

Retur bør nok gå greit likevel...

Lenke til kommentar
Men ingenting er blitt demontert..... Det vil jeg tro har en del å si.

Feil.. tror jeg.. :)

Trådstarter har "tuklet" med sine hyperstatiske fingre.. og *kanskje* "poffa" noen RAM-chips...

Det blir uansett vanskelig å bevise uten å ha testet kortet *før* RAM-sinks ble montert...

Retur bør nok gå greit likevel...

Poenget var at jeg testa kortet før jeg innstallerte minnekjølere. Doom3 sleit fælt før og etter innstallasjon (artifacts). Og mine fingre er ikke statiske :p Har en slik jordet antistatic sak som man tar på før man tar i elektroniske duppeditter + sikre hansker. Kortet ble rett og slett dårlig etter 6 mnds bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...