Gå til innhold

9800Pro klarer ikke nyere ATi eller omega drivere


Beop

Anbefalte innlegg

Innstallerte for noen uker siden februar oppdateringen fra ATI, noe som medførte at grafikken i spill blir helt "føkka". I simple spill som feks Rome blir alt fullt av små lilla prikker på ca 3-4 pixler.

Ved innstallering av Mars oppdateringen fra ATI skjer det samme til og med i Windows. Ved oppstart nr 2 etter dennne oppdatering, så vil ikke skjermen motta signaler fra skjermkortet lenger, alt blir bare svart. Må kjøre system restore for å få ting til å fungere skikkelig igjen.

Med omegadriverne skjer akkurat det samme.

 

Så nå har jeg reversert helt tilbake til Desember/Januar driverne, som heller ikke klarer å kjøre spill uten bugs.

 

Regner ikke med at det er driverne i seg selv som er problem, men derimot mitt Powercolor 9800 Pro (ikke overclocka) som kan være defekt?

 

Noen synspunkt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er problemet er ikke driveren men windows installasjonen din. installer windows med nye omega eller catalyst drivere og du vil se at det fungerer. det som skjer er opengl driveren og direct3d driveren ikke erstattes når du oppgraderer driverne så de gamle fortsatt henger igjen.

Endret av Lurifax85
Lenke til kommentar
wooho

Power Coller X800XT PE : jeg trodde det var PowerColor X800XT PE

 

I profilen din eller er det sånn du vil ha det. hhehe

He he fiksa det nå :p Var vist en stor feil av meg det er et PowerColor x800xt pe ja. Det skrives PowerColor eller?

 

EDIT: fatter ikke at jeg kate det for Power Coler? :no:

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
mongis

Hva var dette for et svar?

Det første svaret på et spørsmål skal vel alltid være en bit seriøst!

 

SKJERP DEG! :nei:

Du kan jo umulig ha fått med deg hva som skjedde i foregående innlegg.

Lenke til kommentar

Fryktelig mye OT det var her da.

 

Tviler på at det vil hjelpe mot rosa dotter i BIOS, hvis du oppdaterer .NET saken. Høres mer ut som noe feil med kortet. Har du mulighet til å teste kortet i en annen maskin, eventuelt annet kort i din maskin?

Det holder jo å komme inn i BIOS med et annet kort for å se om de rosa dottene og strekene fortsatt er der...

Lenke til kommentar
Fryktelig mye OT det var her da.

 

Tviler på at det vil hjelpe mot rosa dotter i BIOS, hvis du oppdaterer .NET saken. Høres mer ut som noe feil med kortet. Har du mulighet til å teste kortet i en annen maskin, eventuelt annet kort i din maskin?

Det holder jo å komme inn i BIOS med et annet kort for å se om de rosa dottene og strekene fortsatt er der...

Kan jo hende at han har lastet ned de driverne med det nye controllpanelet. ;) Da kan det vær egreit å ha .NET greiene.

Lenke til kommentar

Rosa dotter i bios er jo helt uavhengig av skjermkortetets drivere i og med at driverne ikke startes opp før under windows startup.

Får prøve en bios oppdatering først og se hva som skjer.

Hvis ikke så er nok kortet litt smådårlig.

Får teste maskinen med ett annet skjermkort og se om det samme skjer, hvis ikke så ryker kortet tilbake til webshop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...