Gå til innhold

r520 300-350mill transistorer

graks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

90nm prosess som ATi ikke har prøvd seg på før pluss at disse skal fordeles på PCIe og AGP versjoner høres ikke så bra ut for tilgjengligheten.

Skrevet
komemr kortene til somer og hva er AMR eller hvis jeg kjøper meg ny pc nå hva må hovedkortet ha for og støtte disse grafikk kortene a

Kortene blir lansert i Juni står der...

Kommer nok ikke på lager i nettbutikkene her i Norge før om laaaang tid, så jo hvordan det var med det som nå er dagens toppkort.

Skrevet

Jeg er mest spent på når dette kommer ut i butikkene jeg. Er møkklei papir-lanseringer, for deretter å vente i 4-6-8 mnd før det blir tilgjengelig for oss normale mennesker... Men de sier at det er "tilgjengelig" i juni (etter ryktene).. er dette nok en papir-lansering da? eller er det shipping ut til butikkene... Jaja.. Man får bare smøøøøre seg inn med en god dose vaselin-tålmodighet.

Skrevet

Hmm jeg trenger ikke kort før i desember/januar da blir det vel en full oppgradering .. dualcore AMD64 + PPU+ R520 ... det burde vel gjøre susen...

Skrevet
nå kommer snart [gdi]raptro og klager ovar at man ikke kan stole på the inquirer, spesielt når det er ati det gjeller :tease:

Nei, stoler ikke på the inquirer når det gjelder nVidia heller, kan kanksje ta det som en pekepinn, men ikke som fakta...

I følge the inquirer så kommer nVidia med G70 (oppdatert NV40) som skal konkurere med R520 omtrent sammtidig som ATi lanserer R520

G80 som skal være "neste generasjon" fra nVidia heter vist G80, og kommer til høsten....

http://www.theinquirer.net/?article=21827

Selvsagt bør alt fra the inquirer tas med en klype salt! :yes:

Skrevet

Kommer nok til å kjøpe det beste kortet til ati når det kommet ut, r520 kjerne. Tror dere at neste generasjons grafikkort vil knuse nvidia sine?

Skrevet
Kommer nok til å kjøpe det beste kortet til ati når det kommet ut, r520 kjerne. Tror dere at neste generasjons grafikkort vil knuse nvidia sine?

Sine nåværende toppkort (NV40) eller tenker du på NV50?

Skrevet

Sine nåværende toppkort (NV40) eller tenker du på NV50?

Med mindre du tar med den opphypede altfordyre SLi saken til Nvidia, så har allerde ATi bedre toppkort.... X850XT PE er bedre enn Nvidia's 6800 Ultra. Er det mye det er snakk om, veeel, nei.... :p

Skrevet
ATI were not willing to publicly comment on their expected forthcoming release of their next generation R520 core despite there being plenty of interest in it. One thing that did transpire during discussions with various ATI employees was that they have taken to heart some of issues that have been perceived in bringing boards to market, to the point where they mentioned in a recent investor conference that their CEO has been spending much time addressing the issues internally in order to be able to turn around new products faster, and as such there may be the possibility that they are not willing to announce R520 until they are much closer to being in volume. This could have some impacts on when we’ll hear announcements from ATI on R520.
Skrevet
ATI were not willing to publicly comment on their expected forthcoming release of their next generation R520 core despite there being plenty of interest in it. One thing that did transpire during discussions with various ATI employees was that they have taken to heart some of issues that have been perceived in bringing boards to market, to the point where they mentioned in a recent investor conference that their CEO has been spending much time addressing the issues internally in order to be able to turn around new products faster, and as such there may be the possibility that they are not willing to announce R520 until they are much closer to being in volume. This could have some impacts on when we’ll hear announcements from ATI on R520.

Dette høres veldig fornuftig ut syns jeg :)

Skrevet

Umm.. ingen sjangse for at R520 vil støtte SM4.0 som kommer i neste generasjon API WGF 2.0. WGF 1.0 vil tilsvare SM3.0. Det sier vel litt om troverdigheten til resten av "infoen" der.

Skrevet (endret)

Har SM3.0 Unified Shader Cores? :hmm:

USC er jo en del av WGF1.0 spec. bl.a... (Det blir jo en stor forskjell fra SM3.0 IMHO)

Mange som tror at dette blir en chipp som ligger et sted mellom WGF1.0 og SM3.0.

Endret av ExcaliBuR
Skrevet

Etterhva jeg forstod så skulle Longhorn komme i utgangspunktet med WGF1.0

Har en powerpoint presentasjon fra WinHeck'04 hvor MS snakker om WGF (ukjent rev nummer, skal innrømme det) men hvorfor i alle dager skal de snakke om neste rev. før rev. 1.0?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...