Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøpte en brukt Crybaby from hell for $51 (274 kr) på eBay nå. :) Skal høre nå om han kan sende til Norge, hvis ikke blir frakten hos JetCarrier dyrere enn pedalen.

 

Vanligvis en god ide å spørre om dette FØR man kjøper :whistle:

 

(har selv gått på smellen å kjøpe fra en selger som viste seg å ikke godta PayPal som betaling...)

Lenke til kommentar

Er på utkikk etter en 7-strenger til en fornuftig pris (type under 10k). Har sett litt på RG-7321 men ønsker gjerne flere tips. Tremolo eller fast stol er ikke av stor betydning. Jumbo eller standard bånd har heller ikke mye å si. Gidder ikke å kjøpe noe som bør moddes, freses eller loddes i hjel, så gjerne noe med OK elektronikk.

 

Ideer?

Lenke til kommentar
Vanligvis en god ide å spørre om dette FØR man kjøper :whistle:

Jeg spurte, men det var så tett opp til auksjonens slutt at jeg ikke fikk svar tidsnok. Nå har jeg imidlertid fått svar, og han vil ikke sende utenfor USA. Jeg kan ikke skjønne at det skulle være mer arbeid å skrive en adresse i et annet land på pakken, men ok. Da blir det JetCarrier igjen. Uansett var det såpass billig at jeg synes det var et greit kjøp uansett.

Lenke til kommentar
Er på utkikk etter en 7-strenger til en fornuftig pris (type under 10k). Har sett litt på RG-7321 men ønsker gjerne flere tips. Tremolo eller fast stol er ikke av stor betydning. Jumbo eller standard bånd har heller ikke mye å si. Gidder ikke å kjøpe noe som bør moddes, freses eller loddes i hjel, så gjerne noe med OK elektronikk.

 

Ideer?

 

 

Ett kjapt Google-søk senere: 7-strengs gitar

Lenke til kommentar
Ett kjapt Google-søk senere: 7-strengs gitar

 

Nå er det ingen problemer å søke opp etter 7-strengere på nettet, det er masse som kommer frem, men etter nøyere lesing så er det langt mellom rosinene i den bollen ;) (pun) Om noen faktisk har erfaringer om gitarene så er det stor stjerne i min bok. Det er ingen butikk i nærheten her som har gitarer å oppdrive, så jeg får ikke prøvd noe.

 

Takk for tips, GRX720 virker interessant, hvilke nettbutikker lagerfører disse?

Lenke til kommentar
Ja, jeg plagdes noe vanvittig med det lenge. Hadde ikke verktøy til å fikse det heller, men til slutt klarte jeg å skru den godt nok til for hånd, og nå funker det fint.

Ok :p

Holder på å dette av hvis jeg ikke følger med, har en Vox amPlug som jeg bruker en del, og når den snurrer rundt vrir muttern av :dontgetit:

 

EDIT: leif

Endret av Jon_Martin
Lenke til kommentar
Er på utkikk etter en 7-strenger til en fornuftig pris (type under 10k). Har sett litt på RG-7321 men ønsker gjerne flere tips. Tremolo eller fast stol er ikke av stor betydning. Jumbo eller standard bånd har heller ikke mye å si. Gidder ikke å kjøpe noe som bør moddes, freses eller loddes i hjel, så gjerne noe med OK elektronikk.

 

Ideer?

 

Ibanez RG-1527 RB

 

er en veldig god gitar, men siden du skulle ha noe som ikke skulle moddes så er egentlig denne utelukket, utrolig kjedelige stock picups i denne, iallefall etter min smak (og etter eieren av gitarens smak:P), ble litt for tamt og "lite variert". Ble forøvrig byttet med dimarzio's, nå er det en rå gitar, hehe;).

Denne kommer inn under prestige serien til Ibanez, og er en del dyrere enn 7321 modellen fra fixed serien. Den jeg nevner har tremolo den du har sett på er uten, men siden det er uten betydning, vell:) Tror 7321 ligger rundt 6000/7000, mens 1527'en ligger rundt 8000/9000, ca

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...