Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde både Standard og Special før jeg kjøpte. Ikke noen stor lydmessig forskjell (litt pga. forskjellige pickups selvfølgelig), men Standarden ser unektelig bedre ut.

 

 

Jeg endte opp med Special, da jeg fikk den betydelig billigere enn Standarden (ga rundt 7000 ny, mot 11000 for Standard)

Lenke til kommentar
Hmm... Hvorfor finner jeg ikke Ibanez S-series på noen norske nettbutikker?

Og hvis noen vet en plass, link please. :)

8124460[/snapback]

 

Hvis du tar deg en tur på "Norsk musikk Distribusjon" (Aargh- orddelingsfeil i firmanavnet) og søker på forhandlere, får du opp en liste. Dessuten kan du søke på hva de har på lager.

 

Linken "www.ibanez.no" funker.

Lenke til kommentar
Hvilken sang holder folkens på å lære nu da? Holder selv på med I'm Broken, Cemetary Gates og The Great southern Trendkill av Pantera :)

8124553[/snapback]

Hadde tenkt å prøve meg på Amon Amarth - Thousand Years of Opression (deilig sang btw. :love:) men jeg finner den ikke :(

 

CastorFiber: Skal prøve de to sidene. Tusen takk for hjepen :)

Edit: trodde det var to sider jeg :p

Endret av Andeby
Lenke til kommentar
Hvilken sang holder folkens på å lære nu da? Holder selv på med I'm Broken, Cemetary Gates og The Great southern Trendkill av Pantera :)

8124553[/snapback]

 

Jeg holder på med Epilogue og Benighted av Opeth, i tillegg til Shape of my heart av Sting. Tror jeg har tatt meg litt vann over hodet, som vanlig.. Men det er utrolig artig å høre at det stemmer med sangen da, selv om tempoet og utførelsen kanskje ikke er helt optimal! :]

Lenke til kommentar

Har et problem her, jeg bruker denne: http://www.ultimate-guitar.com/tabs/p/pant..._guitar_pro.htm Når jeg skal lære I'm broken, men tror at enten er tabsa feil ellers må jeg stemme ned/opp noen strenger, noen som vet hvor jeg kan finne en tab der jeg kan spille etter CD'en(uten at det høres ustemt ut)

 

 

*De tabsa jeg har funnet nå ligner ganske mye på GP filen, men de passer ikke når jeg skal spille i sangen, høres ut som gitaren er ustemt, men det er den ikke! Er sikkert noen strenger jeg må stille på :p

Endret av SaintedThomas
Lenke til kommentar
Har et problem her, jeg bruker denne: http://www.ultimate-guitar.com/tabs/p/pant..._guitar_pro.htm Når jeg skal lære I'm broken, men tror at enten er tabsa feil ellers må jeg stemme ned/opp noen strenger, noen som vet hvor jeg kan finne en tab der jeg kan spille etter CD'en(uten at det høres ustemt ut)

 

 

*De tabsa jeg har funnet nå ligner ganske mye på GP filen, men de passer ikke når jeg skal spille i sangen, høres ut som gitaren er ustemt, men det er den ikke! Er sikkert noen strenger jeg må stille på :p

8131422[/snapback]

 

Viss du ser på toppen av dokumentet, ser du at den er stemt ned eit heilt steg (til D). Då kan du anten stemme ned din gitar til det samme, eller så kan du slenge på en capo på andre band i guitar pro. Du finn den opsjonen under F6.

Lenke til kommentar
Viss du ser på toppen av dokumentet, ser du at den er stemt ned eit heilt steg (til D). Då kan du anten stemme ned din gitar til det samme, eller så kan du slenge på en capo på andre band i guitar pro. Du finn den opsjonen under F6.

8131804[/snapback]

 

 

nå har jeg ikke sett dokumentet siden jeg ikke har GP, men sikker på at du ikke mener drop D? altså, 6D 5A 4D 3G 2B 1E...

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar
Forstår ikke Heelt hva jeg skal gjøre her, jeg trykker F6 og tar standard tuning(EAD osv.) Men da kommer det opp noe 3-0 3-0 3-1 greier :p Det er jo heilt feil, funker bedre med den 5-7-5-7 greia, kan du forklare litt bedre? :)

8132804[/snapback]

 

Om du hadde lest kva eg skreiv, så var det "capo"-funksjonen du skulle forandre på. Du finn den ned til venstre. Sett den til 2.

Lenke til kommentar
Forstår ikke Heelt hva jeg skal gjøre her, jeg trykker F6 og tar standard tuning(EAD osv.) Men da kommer det opp noe 3-0 3-0 3-1 greier :p Det er jo heilt feil, funker bedre med den 5-7-5-7 greia, kan du forklare litt bedre? :)

8132804[/snapback]

 

Om du hadde lest kva eg skreiv, så var det "capo"-funksjonen du skulle forandre på. Du finn den ned til venstre. Sett den til 2.

8134087[/snapback]

 

Eller han kan gjøre som han har gjort og trykke nei til transponering og ikke ja, slik han gjorde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...