Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
DigiTech Metal Master effektpedal

 

Er det noen som har noe erfaring med den?

Jeg vil så gjerne kjøpe den, men jeg er litt usikker på om det er den beste jeg kan få for ca. 1000 kroner... :hmm:

 

 

Takker for svar

8105038[/snapback]

 

Jeg er godt fornøyd! Kan få utrolig mye forskjellig lyd ut av den grunnet morph-funksjonen :)

Lenke til kommentar
Personlig synes jeg Epi SG er ubrukelig, grunnet at den er meget dårlig balansert (veldig fortung) og at den lille kroppen gjør sittestilling ganske ubehagelig også. Men det er selvfølgelig bare min mening, trenger ikke være at det er et problem for deg.

8108702[/snapback]

Alle SG-er er lette, også Gibson. Når du er vant med SG føles alle andre gitarer som store tømmerstokker.

 

Personlig synbes jeg LP blir for baktung igjen, men jeg er jo ikke vandt med den. :p

Lenke til kommentar

Jeg skal prøve å lære meg sangen "Revolution is my name" av Pantera, men begynnelsen er litt falske toner som skal BARE spilles med artificial harmonics. Jeg har brukt pinch harmonics i noen soloer og litt spilling i 12-17 bånd, men nå skal jeg bruke det ca. på midten av gitarene på de tjukke strengene også(EAD), noen som vet hvor jeg kan få lært meg å gjøre det?

Lenke til kommentar
For å få litt skikkelig stemning inn i tråden igjen, tenkte jeg at vi alle kunne fortelle litt om gitarene deres, gjerne også kom med et kallenavn til den :p Så vil noen fortelle litt om gitaren sin, og evnt. forandringer de har gjort med dem? :)

8107407[/snapback]

 

Epiphone Les Paul Standard

OOh. min kjære, kjære gitar.

Elskar den, it's my Preeecccioous.

 

Men, er det nokon som kan finne ut tabsa eller akkordane til A song For Nicole av Minor Majority?

Lenke til kommentar
Jeg er godt fornøyd! Kan få utrolig mye forskjellig lyd ut av den grunnet morph-funksjonen :)

8107454[/snapback]

Mnja. Det eg har høyrt at digitech har ikkje akurat overbevist.

8108830[/snapback]

 

Kommer jo ann på hva du er ute etter og da.. Men om du er ute etter litt forskjellig vreng til en billig penge ville jeg hvertfall sjekket den ut :)

Lenke til kommentar

har nettop kjøpt meg nytt eksternt lydkort og mic, men jeg får det ikke helt til å fungere, tror jeg kobler litt feil med ledninger eller noe, og en detaljert bruksandvisning kom ikke med.. er det noen som driver inn med innspilling hjemme ( helst gitar og vokal o.l ) som kunne laste opp ett bilde med forklaring der jeg ser hva som skal hvor etc, er temmelig forvirra..

Lenke til kommentar
Jeg skal prøve å lære meg sangen "Revolution is my name" av Pantera, men begynnelsen er litt falske toner som skal BARE spilles med artificial harmonics. Jeg har brukt pinch harmonics i noen soloer og litt spilling i 12-17 bånd, men nå skal jeg bruke det ca. på midten av gitarene på de tjukke strengene også(EAD), noen som vet hvor jeg kan få lært meg å gjøre det?

8112505[/snapback]

 

Yeah, nå greier jeg det, hehe Cemetary Gates funker også bra nå med pinch :D

Lenke til kommentar
Hva mener folket om Hagström-gitarer? Er f.eks. Swede- og Super Swede-modellene noe særlig tess? De koster jo heller ikke alt for mye heller (5400kr).

8116478[/snapback]

Var ein kar som kjørte ein Hagstrøm gjennom eit Vox AC30-stack forrige gong eg var innom Hagstrøm i Bergen. Låt råkkenråll som pokker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...