Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Lurer litt på å snuse på en akustisk gitar. Noen som vet om noen gode, ikke alt for dyre?(<5000?)

 

Cheers :)

7797390[/snapback]

Tenker du klassisk (nylonstrenger) eller vanlig akustisk stålstrenger?

 

Om det er aktuelt med klassisk kan jeg anbefale Alhambra 4P, en veldig bra gitar til rett rundt 5000,- ny. Kjøpte den selv for en måned siden og har ikke angret på det.

Om det er vanlig akustisk stålstrenger du er ute etter kan Takamine EG540C fungere bra, koster ca. 4500,- ny og har grei elektronikk også. Du får vel også mye for pengene om du kjøper Yamaha.

 

Ellers kan det være en ide å se på brukte. En kamerat av meg fikk kjøpt en ett år gammel Martin D1 til 5000 kr. (koster 14 000 ny eller no sånt).

Endret av anners
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer litt på å snuse på en akustisk gitar. Noen som vet om noen gode, ikke alt for dyre?(<5000?)

 

Cheers :)

7797390[/snapback]

Tenker du klassisk (nylonstrenger) eller vanlig akustisk stålstrenger?

 

Om det er aktuelt med klassisk kan jeg anbefale Alhambra 4P, en veldig bra gitar til rett rundt 5000,- ny. Kjøpte den selv for en måned siden og har ikke angret på det.

Om det er vanlig akustisk stålstrenger du er ute etter kan Takamine EG540C fungere bra, koster ca. 4500,- ny og har grei elektronikk også. Du får vel også mye for pengene om du kjøper Yamaha.

 

Ellers kan det være en ide å se på brukte. En kamerat av meg fikk kjøpt en ett år gammel Martin D1 til 5000 kr. (koster 14 000 ny eller no sånt).

7802378[/snapback]

Tenker nok på stålstrenger.

 

Brukt Martin til 5000 hørtes ut som en usannsynlig god deal. Skal sjekke litt rundt etter brukt :)

Lenke til kommentar
MEGA Ros til E22o: TUSEN takk skal du ha for linken! nå har jeg gjort en ekstrem rydding av alle tabs jeg hadde fra før og kan meddele at nå sitter jeg med over 100 000 Guitar Pro tabs. Hvis det er noen som ønsker seg denne samlingen, er det bare å skrike ut ;)

7801555[/snapback]

 

Takkers.

 

Trenger ikke flere jeg selv da. ^^ Hyggelig å hjelpe.

Lenke til kommentar

Noen her som har en mp3 fil av soloen i Abracadabra(steve miller), finner den ikke sjæl :(

 

 

 

OT;Ahh digg, sitter her og spiller Layla Unplugged på El-gitar med jazz sound :wee: Unplugged sanger går ganske smooth på Ellen og jo, kan ikke spille den på den andre nylon gitaren, man må jo helt ned i 14 bånd, litt vanskelig...

Lenke til kommentar

Hei!

 

Var på Insomnium hjemmesiden og fant ut at bandet har lagt ut en Guitar Pro tab av "Mortal Share", men når jeg laster den ned og prøver og åpne den så står det: "Ukjent fil. Åpning avbrutt." Filtypen er PTB-fil, og det er ikke resten av Guitar Pro-tabs'ene mine. Noen som vet hvilket program jeg skal åpne den i?

 

 

Mvh. Petoah :thumbup:

Lenke til kommentar
Noen her som har e-bow? Har lyst til å kjøpe meg en slik en så noen meninger om det er en god investering hadde vært fint.

7807678[/snapback]

 

 

Jeg har en e-bow. Fet sak, artig med evig sustain.

7811807[/snapback]

Blir vel til at jeg skaffer meg en slik. 1600kr? Woho, kjøper heller fra usa til 300kr. Da blir det ikke en invistering, mer en leke. Haha

Endret av Jernlov
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...