Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for tips. Den var da ganske enkel, men ganske fin også. Må trene på å skifte akkorder, og C -> D greia var fin. Jeg har av en eller annen grunn hatt problemer med å skifte fra C til D, men nå funker det fett :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hey!

Jeg har sett litt på denne gitaren, en Gibson Angus Young Signature SG til 16.000kr. Tror dere at dette er noe og satse på??  :)

7718046[/snapback]

Gitaren er god den (spilt på den bittelitt), men.. Altså, en signatur modell til SÅ masse penger? Er det ikke litt kjipt å stå på scenen med en signaturmoell, og leke Angus?

Bare mine synspunkter.. Synes at en signaturmodell blir dumt om du "slår igjennom" i mindre skala..

Skrevet

Du betaler også en del for å få en signaturgitar, i forhold til en "vanlig" gitar. Men, for all del - det er en god gitar.

Har lest at 61' Reissue utgaven faktisk er nærmere gitaren til Angus enn det signaturmodellen er, men har ingen kilde på det. :) Så jeg skal ikke si det så alt for sikkert.

Skrevet

1.

har spelt litt gitar no, både akkustisk og el. men eg trenger forslag til fleire sangar.

har spelt ein del p

patterns in the ivy (+II) av opeth

Nothing else matters

litt stairways to heaven

er det nokon som har eit par sangar som ikkje er så alt for langt vekke frå dei sangane i vanskelighetsgrad og som låter bra?

2. nokon tips til korleis eg kan lære soloar lettare, prøvar meg på nothing else matters sin og black sabbath - paranoid.

Skrevet

Ta en titt på Oasis Wonderwall(krever capo), evt. Nirvana. Mange andre metallica-sanger er også ganske greie(Sånt som Enter Sandman og Unforgiven).

Skrevet
Veit ikkje kor dreven du er, men To Bid You Farewell av Opeth er ein liten fingertwister.

7726801[/snapback]

er ikkje den med 3-4 gitarer? alle tabs og guitarpro tabs legger opp til fleire so det blir ikkje so veldi bra :no:

Skrevet

Trenger litt hjelp nuh, gitarlæreren min har bedt meg lage en solo til "Steve Miller - Abracadabra" den skal være bygd ut av Moll pentatonsik eller noe, lurte på om noen kunne gi noen tips til noen tabs som jeg kanbruke eller noe slikt ;) Den skal fremføres foran publikum eller noe tror jeg :p

Skrevet
Veit ikkje kor dreven du er, men To Bid You Farewell av Opeth er ein liten fingertwister.

7726801[/snapback]

er ikkje den med 3-4 gitarer? alle tabs og guitarpro tabs legger opp til fleire so det blir ikkje so veldi bra :no:

7728256[/snapback]

2 stemmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...