Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

jeg sitter nå å skal spille inn en sang på pc'n. jeg bruker lydinspillingen til windows.

 

men er det mulig å få den til å ta opp lengere enn bare 60 secunder?

 

sangen jeg spiller varer i 9 minutter. :roll:

 

så hvordan får jeg den til å ta opp lengere?

 

eller finnes det et program jeg kan bruke for å ta opp med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Idag skal jeg hente min Epiphone G-400 Vintage, har fått lånt en Roland Cube 30W og. Gleder meg masse! :D

 

Håper det følger med strenger, men har tenkt å bytte uansett. Pleier det å følge med?

7688161[/snapback]

Roland Cube 30W?

 

det er en forsterker ikke en gitar.

 

eh?

7691389[/snapback]

Ja, du skjønner, når man spiller el-gitar er det ikke uvanlig å bruke en forsterker (gjerne en combo) slik at man får mulighet til å få høyere lyd enn det gitaren er i stand til å produsere selv, samt mulighet til lydvariasjon. Epiphone G-400 Vintage er en gitar.

 

Forøvrig kan du bruke f.eks. audacity (gratisprogram, google it) til å ta opp mer enn 60 sekunder.

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Noen her som har erfaringer fra Intune.no? Lurer på å kjøpe en Cube 30 derfra til kun 1790,- :dribble:

7693732[/snapback]

ikke kjøp fra Intune. de har jo bare stagg gitarer.

 

og mye feil med gitarene. en kamerat av meg kjøpte gitar der 2 ganger. endte med at søppelbiln henta de.

 

og jeg har kjøpt meg 2 stk derfra. de havna samme plassn.

Lenke til kommentar
Noen her som har erfaringer fra Intune.no? Lurer på å kjøpe en Cube 30 derfra til kun 1790,- :dribble:

7693732[/snapback]

ikke kjøp fra Intune. de har jo bare stagg gitarer.

 

og mye feil med gitarene. en kamerat av meg kjøpte gitar der 2 ganger. endte med at søppelbiln henta de.

 

og jeg har kjøpt meg 2 stk derfra. de havna samme plassn.

7693782[/snapback]

En liten digresjon: en kamerat av meg kjøpte i fjor nye snowboardsko. Han kjøpte dem til full pris i en brettsportbutikk. Omtrent samtidig kjøpte jeg akkurat de samme skoene hos MX Sport til 30% avslag (på en pris som var en smule lavere i utgangspunktet).

 

"Kjøpte du snowboardstøvler på en sportsbutikk?" :whistle:

If you catch my drift... Produktet er jo det samme!

Lenke til kommentar

Vil dere karakterisere "Layla" med Eric Clapton som en vansklig sang? holder på å lære den nå(Faren min har alltid spurt om jeg har lært meg Layla ennå, så jeg lasta ned sangen og den var jo ganske fin ;) ) men har litt trøbbel med rekkefølgen i gitaren, er 3 gitarer som jeg vet her, og rekke følgen jeg har valgt er slik ;

 

0-3

0-3

---

 

og så over til power chords

 

og så over til spilling nede, samme som 0-3 med "solo" spilling nede i 12 bånd osv. Hvis noen forstår, er dette riktig rekkefølge? :p

 

 

BTW; Flippy, hvis du akkurat har begynnt med gitar, vil jeg anbefale klassisk gitar for å øve inn grep/teknikker på, er man god på nylon er man gud på stål ;) Kjøper du gitar fra elkjøp vil du ende oppe med en drålig gitar som gir deg stygga for spillinga, ikke gjør det! Har selv kjøpt en gitar til ca.2200 kr, er selv ganske ny, har bare spillt i 4 måneder, og jeg synes dette er bra nok for meg nå. Dette var da en Ibanez, og ikke et slikt "leke" merke man får på coop/elkjøp osv. Spar dem penga som ALLE her sier, ELLER kjøp deg en kassegitar, alltids gøy å ta den fram på fester osv. :) Pluss trenger ikke forsterker :p

Endret av Wyldelife
Lenke til kommentar
Noen her som har erfaringer fra Intune.no? Lurer på å kjøpe en Cube 30 derfra til kun 1790,- :dribble:

7693732[/snapback]

ikke kjøp fra Intune. de har jo bare stagg gitarer.

 

og mye feil med gitarene. en kamerat av meg kjøpte gitar der 2 ganger. endte med at søppelbiln henta de.

 

og jeg har kjøpt meg 2 stk derfra. de havna samme plassn.

7693782[/snapback]

 

Nå var det vel en Roland-forsterker han skulle kjøpe der da, og ikke en gitar....

 

 

Pantera

Endret av Pantera
Lenke til kommentar

Noen tips til sanger en kommende Hendrix kan prøve seg på? Er relativt nybegynner, så ikke kom med en shreddin' tappin' motherfucker sang i 100 deler er dere snille :) Fikser Wish You Were Here greit, så noe i en lignende vanskelighetsgrad, kanskje litt vanskelgere så jeg får enda mer utfordring.

 

Gitaren er en klassisk kassegitar, nylon.

 

EDIT: Blues hadde vært noe, foresten. En akustisk bluessang som jeg kan takle hadde vært superdupert!

Endret av Badering
Lenke til kommentar
Noen tips til sanger en kommende Hendrix kan prøve seg på? Er relativt nybegynner, så ikke kom med en shreddin' tappin' motherfucker sang i 100 deler er dere snille :) Fikser Wish You Were Here greit, så noe i en lignende vanskelighetsgrad, kanskje litt vanskelgere så jeg får enda mer utfordring.

 

Gitaren er en klassisk kassegitar, nylon.

 

EDIT: Blues hadde vært noe, foresten. En akustisk bluessang som jeg kan takle hadde vært superdupert!

7719326[/snapback]

 

Johnny Cash - Hurt .. Tar ikke så lang tid å lære seg da men, veldig fin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...