Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har akkurat funnet ut at Plekter teknikk, er utrolig viktig å bruke. Soloene jeg spiller blir jo utrolig mye bedre ut av dette, virker slik på meg ihvertfall. Er det hnoe forskjell i lyden når man bruker plekterteknikk(Altså opp og ned plekter, ikke bare ned-ned-ned liksom :p) Føler at soloene går mer flytende ^^

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Hva skal jeg gjøre om gitaren er sur? Får ikke samme frekvens på 12. bånd med stemmeren osv. Det er en Epiphone Les Paul 100 elns.

Endret av medlem-105476
Lenke til kommentar
Noen synspunkter på Epiphone Valve Junior? Trenger en liten rør-forsterker som skal brukes til hjemmeøving.

 

Litt kjipt at det ikke er bass, treble, mid og gain innstillinger? Eller "trenger" man det ikke på en så liten forsterker?

 

 

Takker

7772680[/snapback]

Dei låter fett nok dei, men som sagt blir du nødt til å supplere med boksar dersom du har tenkt å skvise ut andre lydar enn clean og lett overdrive. Hvis du spelar litt hardare musikk hadde eg sett etter ein 2-kanals røramp.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har spilt akustisk ca 1,2 år^^.

Kan nokså mange grep, og har musikk i tilvalg på skolen. Har lyst på el-gitar som vil bli min første.

 

Sett litt rundt og har falt for Ibanez. Etter litt søking har jeg funnet frem til denne gitaren: http://www.riff.no/butikk/product_info.php...roducts_id=4820

 

Det jeg lurer på er, hva dere synes, om noen kan si noe om Edge 3 og fortelle meg om det er ok å begynne med en floyd rose tremolo, om det er lurt å kjøpe den fra f.eks samash.com fra USA.

 

Jeg vil spille mest sånne ting som Metallica.

 

Håper på fine svar :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har hatt min EL-gitar (Ibanez SA-260FM) siden oktober/november. Har spilt mye på den sammen med en VOX AD30VT. Jeg spiller en del metallica riff/soloer og synest det mangler litt av lyden.

 

Jeg vil ha en litt feitere lyd hvis dere skjønner. Har hørt at AMP'en klarer det, men at det er pick-upene på Ibanezen min er hindringen. Hvis det stemmer, kan noen si meg ett sett med greie pickups som passer bra til fin clean lyd, samt hevay distortion (alla master of puppets, welcome home sanitarium+++)?

 

Takk på forhånd ;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Ingen som har link til en guide eller liknende hvor det står hva jeg skal gjøre med gitaren for å gi den rene toner igjen? Den er så sur nå at det ikke er morsomt å spille :p

Lenke til kommentar

Hva mener du sur? Ustemt?

Dårlig intonering kan føre til at gitaren er ustemt litt lenger opp på halsen. Slitte/gamle strenger kan føre til at gitaren høres slapp og daff ut.

 

Martin-Sama:

For å få heftig metal-lyd i den SAen må du ha volumkontrollen vanlig (ikke split) og valgt humbuckeren (pickup selector helt ned). Hva er galt med lyden? For lite vreng? Da ville jeg heller satset på en eller annen booster, en Tubescreamer feks, eller en Boss OD1/2. Er ikke bare bare å bytte den humbuckeren dersom du fortsatt vil ha muligheten til å splitte den og kjøre sammen med singelcoilsa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...