Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøp en cube 30 for 1600 på sound1.no . Det er en veldig bra forsterker for den ikke så kresne nybegynneren. Styr for all del unna Marshall MG. Det er grusomt dårlige forsterkere som ikke er verdt marshall-logoen. Cube 30 er skapt for metall og hardrock, mens VOX AD30VT er skapt for blues, rock og clean. Cube 30 har en litt kjip cleankanal, men den er greit til sin bruk. Jeg foretrekker Cube 30 sin metallvreng og AD30VTs blues og clean. Cube 15 er ikke noe særlig bra.

Lenke til kommentar
Kjøp en cube 30 for 1600 på sound1.no . Det er en veldig bra forsterker for den ikke så kresne nybegynneren. Styr for all del unna Marshall MG. Det er grusomt dårlige forsterkere som ikke er verdt marshall-logoen. Cube 30 er skapt for metall og hardrock, mens VOX AD30VT er skapt for blues, rock og clean. Cube 30 har en litt kjip cleankanal, men den er greit til sin bruk. Jeg foretrekker Cube 30 sin metallvreng og AD30VTs blues og clean. Cube 15 er ikke noe særlig bra.

7378347[/snapback]

 

Om du watter på med chorus på Cuben blir det passe digg clean lyd da..

 

Er jo bare å skru <3

Lenke til kommentar

Flotte bilder tom waits for alice :)

 

Håper jeg kan spørre her?

 

Har en Stratocaster(hvit) som jeg tenkte jeg skulle slenge opp på veggen som pynt. Derfor lurer jeg på om hvilken fester kan dere kan anbefale?

Et annet spørsmål er, vil gitaren ta skade av og henge på vegg?

 

Håper dere kan gi meg en link eller butikkalternativ for fester.

Lenke til kommentar
Flotte bilder tom waits for alice :)

 

Håper jeg kan spørre her?

 

Har en Stratocaster(hvit) som jeg tenkte jeg skulle slenge opp på veggen som pynt.  Derfor lurer jeg på om hvilken fester kan dere kan anbefale?

Et annet spørsmål er, vil gitaren ta skade av og henge på vegg?

 

Håper dere kan gi meg en link eller butikkalternativ for fester.

7380676[/snapback]

Dette har vi diskutert før. Gitarer tar ikke skade av å henge. Mine har hengt i flere år, både Tele, Strat og Gretsch med flere.

 

Men det er noen av stativene som er trukket med kunststoff som kan reagere med visse typer lakk så du får merker etter dem i underkant av headstock. Jeg har ikke opplevd det med de jeg har. Husker desverre ikke hva de heter, og det står ikke på dem.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Har funnet ut at det blir en Roland Cube-30 over jul. Satser på å dra inn noen kroner :wee:

 

Har bursdag over nyttår, så da blir det muligens ny gitar. Har sett på Epiphone Les Paul, Gibson SG, Fender Telecaster(Korea-fender?) og litt slikt.

 

Vil ha en gitar du kan spille rolige fine sanger, men ikke trenger for mye knot for å få skikkelig metallvreng om det trengs. Any bright ideas?

Lenke til kommentar
Har funnet ut at det blir en Roland Cube-30 over jul. Satser på å dra inn noen kroner :wee:

 

Har bursdag over nyttår, så da blir det muligens ny gitar. Har sett på Epiphone Les Paul, Gibson SG, Fender Telecaster(Korea-fender?) og litt slikt.

 

Vil ha en gitar du kan spille rolige fine sanger, men ikke trenger for mye knot for å få skikkelig metallvreng om det trengs. Any bright ideas?

7381027[/snapback]

Jeg er veldig fornøyd med min Gibson SG :) Den passer veldig godt til den typen musikk jeg spiller, Black Sabbath; Judas Priest og en del solospilling.

Lenke til kommentar
Tja.. Vil en Gibson SG Faded Worn Cherry til 7295,- fra musikkompaniet være et godt valg da?

 

Kom gjerne med innspill gutta.

7381214[/snapback]

Fin lyd (samme pickuper som min), men den ser (etter min mening) fæl ut. Selv synes jeg bridge-pickupen har litt for kvass lyd, så jeg satser på nye når jeg blir rik :)

 

Selv synes jeg det er finere med dot-inlays enn trapezoid som sitter på SG-Standard, men det er igjen kun min mening.

Lenke til kommentar
Tror eg skal begynne på gitarkurs nå, så kan eg lære litt mer, er så tungvint å lære seg selv.

7380829[/snapback]

Kulturskolen har endel ventetid hvis det var det du tenkte på, men det går jo alltids an å ta privaopplæring hos f.eks. Mads Eriksen eller Jarle H. Olsen, som begge er gitarister i verdensklasse :)

Det merkes forøvrig på prisen per time også, men hvis du virkelig suger til deg kunnskaper i timene så vil du nok få mye mer ut av slike timer enn du vil i kulturskolen.

Lenke til kommentar

Nja, det kommer helt an på innstillingen hans. Jeg har sett flere som har øvd intenst fra dag en og startet med privattimer hos proffe gitarister, og de gjør enorm fremgang. På den annen side kjenner jeg selvlærte gitarister som har spilt mindre enn 2 år, og en av disse skal på 2-ukers turné med bandet sitt bl.a. til Russland (type tung metal). Selv spiller jeg tredje året i kulturskolen og det holder i massevis for meg, men flere andre gitarister som har vært innom der har droppet ut/planglagt å droppe ut pga. at de var misfornøyde med tilbudet i forhold til privattimer de tar ved siden av.

 

Hvis du er innstilt på å bli skikkelig god og øve masse hver dag, bør du vurdere privattimer, men kulturskolen er også i god stand til å lære deg alt du trenger å kunne for å bli dyktig bare du øver nok. Hva slags opplæring som passer best for Pusur1993 kommer jo helt an på hans innstilling til dette i utgangspunktet (og merk at det er ikke alltid realistisk å si at "jeg skal øve 23 timer i døgnet", du kan fort finne ut at det ikke går helt etter planen).

 

Og som sagt så er det som regel endel ventetid på kulturskolen. Du er heldig om du kommer inn til høsten 2007.

 

edit: Men iom. at du allerede har begynt å spille og har spilt en liten stund, så har du kanskje visse begreper om hvor mye det er aktuelt for deg å øve i uken?

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Nja, det kommer helt an på innstillingen hans. Jeg har sett flere som har øvd intenst fra dag en og startet med privattimer hos proffe gitarister, og de gjør enorm fremgang. På den annen side kjenner jeg selvlærte gitarister som har spilt mindre enn 2 år, og en av disse skal på 2-ukers turné med bandet sitt bl.a. til Russland (type tung metal). Selv spiller jeg tredje året i kulturskolen og det holder i massevis for meg, men flere andre gitarister som har vært innom der har droppet ut/planglagt å droppe ut pga. at de var misfornøyde med tilbudet i forhold til privattimer de tar ved siden av.

 

Hvis du er innstilt på å bli skikkelig god og øve masse hver dag, bør du vurdere privattimer, men kulturskolen er også i god stand til å lære deg alt du trenger å kunne for å bli dyktig bare du øver nok. Hva slags opplæring som passer best for Pusur1993 kommer jo helt an på hans innstilling til dette i utgangspunktet (og merk at det er ikke alltid realistisk å si at "jeg skal øve 23 timer i døgnet", du kan fort finne ut at det ikke går helt etter planen).

 

Og som sagt så er det som regel endel ventetid på kulturskolen. Du er heldig om du kommer inn til høsten 2007.

 

edit: Men iom. at du allerede har begynt å spille og har spilt en liten stund, så har du kanskje visse begreper om hvor mye det er aktuelt for deg å øve i uken?

7382154[/snapback]

 

Vel, har hørt litt rundt, en kamerat sier det er noe gitarkurs ute i Åsane. Å vente til høsten 2007 for å komme inn på kulturskolen gidd eg no ikkje, og å ta privatimer er for dyrt.

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Vel, har hørt litt rundt, en kamerat sier det er noe gitarkurs ute i Åsane. Å vente til høsten 2007 for å komme inn på kulturskolen gidd eg no ikkje, og å ta privatimer er for dyrt.

7384725[/snapback]

Støtter foreldrene dine deg, og ikke har for dårlig råd er det fullt mulig at de sponser privattimer. Vil tro du får mye mer ut av det. Privattimer kan du jo også avtale fortløpende, du trenger ikke ha en i uka, men kanskje en annenhver uke. Tror du vil få mye mer ut av privattimer.

 

Hadde privattimer en liten stund mens jeg var ganske liten (7./8.klasse) og lite interessert i å øve :p Må si jeg fikk mye mer ut av de enn å gå på kulturskolen, selv om jeg var veldig lite interessert på den tiden. Da jeg gikk på kulturskolen ble det ofte til at jeg bare spilte de ca. 20minuttene timen varte, per uke. Interessen har tatt seg opp nå, over 1/2 år etter at jeg slutta på kulturskolen.

 

Edit: at interessen var laber har sikkert sammenheng med at jeg hørte på drittmusikk på den tiden. Gikk mye i listepop og rap :thumbdown: når jeg tenker tilbake skjønner jeg ikke helt hva jeg tenkte med :p

Endret av medlem-105476
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...