Gå til innhold

Sketchup kabinett tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Mitt første kabinett laget med skretchup. Ikke det beste... men som sagt det første jeg har laget. Hvis jeg skal lage ting inni kabinettet så går det ikke fordi da må jeg zoome kameraet rett inn i kabinettet og da ser jeg jo ingen ting. Noen løsning på dette? Hvordan ser jeg at kabinettet kommer i naturlig størrelse? Altså hvordan ser jeg at det jeg tegner er i så og så mange centimeter?

Lenke til kommentar
Mitt første kabinett laget med skretchup. Ikke det beste... men som sagt det første jeg har laget. Hvis jeg skal lage ting inni kabinettet så går det ikke fordi da må jeg zoome kameraet rett inn i kabinettet og da ser jeg jo ingen ting. Noen løsning på dette? Hvordan ser jeg at kabinettet kommer i naturlig størrelse? Altså hvordan ser jeg at det jeg tegner er i så og så mange centimeter?

Så jo bra ut det der, ingen ting er galt ned litt harry faktor :ermm:

Lenke til kommentar
Hvis jeg skal lage ting inni kabinettet så går det ikke fordi da må jeg zoome kameraet rett inn i kabinettet og da ser jeg jo ingen ting. Noen løsning på dette?

 

Du bruker "Section Plane":

construction.png

Nederst til høyre. Sett den ut i ønsket vinkel, og flytt den opp og ned.

 

Hvordan ser jeg at kabinettet kommer i naturlig størrelse? Altså hvordan ser jeg at det jeg tegner er i så og så mange centimeter?

 

Window -> Model info -> Units

Velg det som passer best. Nederst til høyre viser målene når du gjør noe. Så kan du bruke dimensjon for å lage tegning med mål (knappen som er øverst i midten).

 

Der kan også Sablabra stille inn "length snapping" til ønsket presisjon...

Lykke til!

Endret av Mr Burns
Lenke til kommentar
Jeg lasta ned en pakke med 2 minnebrikker, men hvordan deler jeg de!?? :confused: Sånn som de er nå så flyr jo den ene i lufta :( . Når jeg prøver å merke bare en av de, så blir begge markert jo...

Quoter meg selv jeg, siden det virker som om folk her har litt peiling, så må de vel vite hvordan jeg kan dele disse minnebrikkene? :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Hvis jeg skal lage ting inni kabinettet så går det ikke fordi da må jeg zoome kameraet rett inn i kabinettet og da ser jeg jo ingen ting. Noen løsning på dette?

 

Du bruker "Section Plane":

construction.png

Nederst til høyre. Sett den ut i ønsket vinkel, og flytt den opp og ned.

 

Hvordan ser jeg at kabinettet kommer i naturlig størrelse? Altså hvordan ser jeg at det jeg tegner er i så og så mange centimeter?

 

Window -> Model info -> Units

Velg det som passer best. Nederst til høyre viser målene når du gjør noe. Så kan du bruke dimensjon for å lage tegning med mål (knappen som er øverst i midten).

 

Der kan også Sablabra stille inn "length snapping" til ønsket presisjon...

Lykke til!

Takk!

Dette hjalp mye! :yes:

Lenke til kommentar
Jeg lasta ned en pakke med 2 minnebrikker, men hvordan deler jeg de!?? :confused: Sånn som de er nå så flyr jo den ene i lufta :( . Når jeg prøver å merke bare en av de, så blir begge markert jo...

Quoter meg selv jeg, siden det virker som om folk her har litt peiling, så må de vel vite hvordan jeg kan dele disse minnebrikkene? :hmm:

det er sikkert laga til 1 komponent.

 

1. dobbel klikk på dei og flytt dei sann som du vil.

 

eller...

 

2. høgre klikk på dei og velg "expolde"

 

det skal gjere susen :)

Lenke til kommentar
Takk! :) Det var visst ikke verre nei :p . Det siste spørsmålet jeg har på lager nå er hvordan jeg skal kunne klare å lage fine runde kanter? Nå så er alle kantene på tegningen rette. Sikkert nok et dumt spørsmål fra meg på kveldinga :whistle:

skal gje det eg eit lite tips som omfatter en del problemer :p

sjekk tutorialsene som du finner på www.sketchup.com :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...