Gå til innhold

Richard Dean Anderson, en helt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste en artikkel i vg i dag om Richard Dean Anderson, bedre kjent som Macgyver. Nå vil han redde opp mot 319 500 selunger fra jakten som etter planen skal starte i Canada neste tirsdag.

Klarer gamle Macker'n å "redde verden" nok en gang? :p

Kommentarer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde han var opptatt med å redde flere verdener i Stargate SG1 jeg.... ;):p

Fint at han har tid til å redde noen dyr på vår planet også :w00t:

Skrevet

Jeg vet søren ikke om jeg var for eller mot seljakt, jeg, men siden mackern er imot, får vel jeg også være det. Mackern er jo tross alt lørdagshelten :cool:

Skrevet

ser ingen grunn til at seljakt skal være så ille.

Skulle jeg ha engasjert meg som motstander til en spesiell jakt ville det ha vært ulvejakten...

Skrevet (endret)

Skjønner ikke hvorfor man skal aksjonere mot seljakt. Akkurat som om det er noe bedre å ta maten fra dyrene (fisk) og la dem leve av bosset vi lemper på sjøen.

Endret av Feynman
Skrevet

Fint at VG skriver om denne saken, men er litt teit at de bruker MacGyver enda, alle fans av RDA vet jo at han er Jack O'Neil nå, som i allefall jeg synes er mye bedre enn MacGyver. At RDA har fått pris fra US Air Force pga sin innstats in SG-1 vil sikkert også komme med nå som han skal ut å demonstrere.

Skrevet
Er i mot seljakt. Det finnes mye sel, men det finnes også mange mennesker.

Er du imot alle former for jakt? Er du imot slakting av dyr for mat?

Skrevet

Dere sier jakt er nødvendig pågrunn mange sel.

Så tar jeg det for gitt at selene ikke eksisterte før menneskene begynte å jakte på dem, slik vi kunne regulere bestanden?

Bare TULL at de skal gå rundt å kutte ned på dyrebestander.

Skrevet

Problemet er at fisken ikke ble regulert av mennesket før vi begynnte å overfiske heller. Så selen har lite mat, og i stedet for at vi får en stor, svak stamme, satser vi på en mindre, sterk.

Skrevet

co2: Men når det er mer enn nok sel, hva skiller da det å drepe sel og det å drepe okser alet opp til mat? Enten må du være imot begge deler, eller så blir du bare latterlig.

Skrevet

trodde MacGyver var død jeg :hmm: vil ikke blande meg opp i en diskusjon så sent på kvelden. men er imot seljakt. sålenge det ikke MÅ gjørest

Skrevet (endret)
Det står mellom seljakt eller å slutte å fiske. Hva er mest logisk?

Seljakt, helt klart. Du kan jo bare tenke deg hva som hadde skjedd om det hadde blitt forbud mot å fiske. Vi hadde mistet en av våre største eksportvarer, vi hadde mistet en del av vårt daglige kosthold. I tillegg er det utrolig mange flere som driver med fiske enn med seljakt, og mange hadde gitt blanke i forbudet, noe som hadde ført til ubalanse allikevel. ;)

Endret av Gnomenz

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...