Gå til innhold

Var WoW like bra som alle trodde?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er ikke imponert over grafikken; den er like dårlig som i spill som kom for 4-5 år siden. Men selve spillingen skal være bra.

Hvillke spill tenker du på da?

Kunne godt tenkt meg eksempler her altså...

Synes grafikken er helt grei jeg! :yes:

Fenomenal grafikk og Sinnsykt fin natur

Jeg trodde rett og slett spillet ville være dårlig , men dette var feil :D

Det er det beste spillet jeg har spillt i allefall :!:

Grunner :

"sosialt"

Det som driver noe sykt er at du får hest på level 40 :)

Mange Chars

PVP :dribble:

Honour sys. som kommer , gleder meg

Er bare level 31 jeg da , men jeg kan ikke drepe allt av sosialitetn jeg har i det virkelige liv ;)

Skrevet

Hvordan denne karen som kaller seg l337 og dere andre, - som klager på att det er ensformig og uten mål - leste dere ikke NOE om spillet utenom all hypen?

Jeg hadde lenge ikke planer om å kjøpe spillet, fordi jeg var klar over att det ikke ga oss noe nytt i mmorpg verdenen. Men ettervært bestemte jeg meg alikevel for å kjøpe det. Hvorfor: fordi jeg visste akkurat hva jeg fikk.

Ett meget solid mmorpg som kan underholde meg når jeg føler for det. Ikke nyskapende, ikke revolusjonerende - men ett helt tradisjonelt spill med stort sett samme spillbarhet som alle de andre mmorpg'ene der ute.

De som kjøper ett mmorpg og venter en revolusjon - og mål og mening for akkurat din karakter - de får skylde seg selv.

Det har vært haugevis med omtaler som ikke har gitt WoW 6'ere i hue og ræva. Men leser man kun omtaler fra mainstream media og ikke sjekker noe sjøl - da går det altså slik som det gjorde med trollet l337.

Skrevet

WoW levde opp til mine forventninger, men det visste jeg allerede.

Klarer også å holde meg fra å flame icraven, siden han skal få ha meningene sine, selv om han sammenligner FPS og MMORPG.

Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet

Det jeg syns er det mest negative med WoW er at det er så avhengighetsskapende. :( Det eneste du tenker på når du er på skole/jobb er å spille WoW fortest mulig og når du spiller det så raser timene avgårde! :green:

Skrevet

grunnen til at jeg spoiller er at det ikke finnes en slutt, ihvertfall ikke når battlegrounds kommer :D

Men er bare lvl 27 selv da :( Går veeeeeldig sakte

Skrevet
WoW levde opp til mine forventninger, men det visste jeg allerede.

Klarer også å holde meg fra å flame icraven, siden han skal få ha meningene sine, selv om han sammenligner FPS og MMORPG.

Hahaha, om noen vil flame meg, så sett for guds skyld i gang. Jeg er ikke som mange andre hårsåre forumbrukere. Jeg tåler å få tilbakemeldinger om mine meninger. Så lenge de er konstruktive og ikke er totalt meningsløse.

Sammenlikningen med MMORPG og FPS har ingenting med at jeg ikke klarer å skille de to sjangerene.

Det har noe med at jeg som bf1942 gamer ikke klarer å se hvordan et slik spill kan gi så mye, når det ikke gir noen form for grunnlag til å utvikle skills.

Om det er sosialt, ok..noen mener at spilling er sosialt :) Men dette er ikke et argument for å gi det gode karakterer på reviews.

For dere som liker denne formen for etter min mening totalt hjernedøde underholdningen, der dere ikke kan bli "bedre". Sett i gang. :thumbup:

Skrevet

Bedre ;)

De som klager over grafikken. Den er jo så vakker. Den tegneseriaktige stilen passer perfekt og skaper et levende miljø som gir deg tårer i øynene. Ville dere heller hatt flere teksturer og høyere kvalitet som så helt kake ut fordi alt så så døtt og uvenlig ut?

Skrevet (endret)

Iceraven for meg så virker det som du ikke har prøvd WoW i det hele tatt eller spilt det alt for lite, men uansett greit du likte ikke spillet, og det er det lov til å gjøre å.

Er greit at det kansje ikke trengs så mye skills for å vinne en PvP kamp vis du har overtaket, men ikke altid, spørs hvor stort overtaket er det finnes drøssevis av taktikker som brukes når man har en PvP kamp, er ikke bare å stå stille, det å faktisk vite hva du skal gjøre mot den og den type klasse for å vinne krever litt skills.

Det å Sammenligne et MMORPG og et FPS spill blir også helt feil, klart det handler mer om å være god i et FPS spill enn hva det gjør i et MMORPG spill.

Men i et MMORPG spill er det tusen ganger så mye å gjøre enn i et FPS spill, det handler om å bygge opp charactern din, lage en god talent build, velge det riktige utstyert og banke alle i en PvP kamp :p Og det er mye mer å gjøre enn det å.

Spillet ble ikke lagd for at han som absolutt er best tar alle, alle har en sjangs til å vinne vis du gjør det riktig.

Et MMORPG spill er så sykt mye kulere enn alle andre spill, og WoW tok kaka, har aldri vært borti et spill som har fått meg så avhengi, har heller aldri prøvd et spill så har vært så sykt kult som WoW heller.

Men som sakt alle kan ikke like det samme, og sånn vil det altid være, jeg syns værtfall WoW er et supert spill!

Edit: Bare for å legge til noe, så vil noe kalt Honour systemet komme i tillegg til noe kalt Battleground som vil gjøre WoW enda mer evig varende, noe som jeg selv gleder meg til.

Endret av ToxicMan
Skrevet
Spillet krever ingen skillz. Den med best utstyr og som vet hvordan man skal bruke det vinner. Tragisk syntes jeg :no:

Alt i alt, ikke imponert. :thumbdown:

Blir vel litt feil å si at det ikke krever skillz, og kun de som er best vinner, det er slik det er i alle spill, mer eller mindre. :)

edit: spiller ikke denne typen spill dog. Uttalelsen ovenfor er på generellt grunnlag.

(må innrømme at alle slike spill virker like målløse på meg som tibia :p)

Nja, jeg kan ta et eksempel. La oss si at jeg er lvl30 og slåss mot en som også er lvl30. Jeg har bedre "outfit" enn personen jeg skal "stå stille og slå på".

Om vi to er like gode, dvs at han/hun vet like mye som meg, så vinner jo jeg fordi her går det ikke på hvor eller hvordan jeg angriper vedkommende, men hvordan jeg bruker mine kombinasjoner av ferdigheter/utstyr som min karakter har.

Ergo, spillet krever ingenting av det foruten at du vet de beste kombinasjonene og at du har det beste utstyret.

La oss ta et annet eksempel.

Jeg spiller mye bf1942. La oss si at jeg er Engineer. Vedkommende jeg møter er assault/medic. Her har jeg en meget god sjans til å vinne selv om denne personen har mye bedre utstyr enn meg i nærkamp, samtidig som vedkommende jeg møter er "god". Hvorfor det? Enkelt. Brukten av rifle/pistol/expacks gjør at jeg med mine "skills" i det spillet gir meg en fair sjans til å vinne. Ergo, det har ikke bare med våpen å gjøre, men også kunnskap om hvordan du kan angripe en fiende.

Der taper WOW seg fullstendig, derfor skal jeg aldri spille det :thumbup:

Man nesten ikke sammenligne en rpg med et fps. Synes jeg.

Skrevet

Artig diskusjon detta. Jeg må ærlig innrømme at jeg har spilt stort sett FPS spill i min "karriere". Gikk med mange timer til Diablo2, som må være det nærmeste jeg har vært et MMORPG.

Jeg syns WoW er innmari kult, har blitt noen timer spilling der. Men merker nå at jeg trenger å ta en pause engang iblant. Dette er ikke pga at spillet er dårlig, kjedelig eller no sånt, men har en del inni meg som vil skyte andre mennesker :p

Blir lei av å gå, lei av å vente 30 sec på at motstandern dør, mens jeg egentli bare trenger å sitte å se på skjermen.

Et FPS spill må jo kunne sies å være et slags adrenalin rush, i motsetning til f.eks WoW og hvor det går en del tid til reising, gåing og venting.

Dette er vel kansje en grunn til at jeg sitter igjen med inntrykket at det er en større % andel voksne/eldre mennesker som spiller WoW/MMORPG enn da forskjellige FPS.

Grunnen til dette kan jo være mange, men jeg tror at jo eldre man er, jo mindre er behovet for et "adrenalin rush" for å underholdes.

Så min løsning på mine små problemer med diverse ting blir da å spille litt av hvert. Greit nok, jeg blir ikke første til å komme meg til lvl 60, men det har jeg aldri sagt.

Vil heller spille litt og litt enn å spille meg lei på 1 måned for å komme til lvl 60.

En annen ting som må sies var at min forhåpning til spillet var så som så, har lært å ikke har for store forhåpninger. Så alt i alt så må jeg si at jeg er veldig fornøyd med spillet.

En siste ting er at ingen spill er lagd for å tilfredstille alles behov. Det måtte isåfall vært det perfekte spill, noe som ville vært litt kjipt, fordi da ville vel alle spilt det :p

Skrevet

Bedre... Mye bedre.

Den "tegnede" grafikken gir en stemning og følelse jeg ikke har fått i noe annet mmorpg. De spillene som går etter mest mulig fotorealistisk grafikk, ender opp med et kaldt, dødt og detaljfattig resultat.

Men kan være enig i at det er veldig avhengighetsskapende,

Men så lenge jeg trives med det, vil jeg ikke bry meg om folk som mener det er galt å spille mye data :p

Ler litt av folk som må skrive her at de er for viktige travle übersosiale o.l. til å spille dette spillet.

Skrevet
Nja, jeg kan ta et eksempel. La oss si at jeg er lvl30 og slåss mot en som også er lvl30. Jeg har bedre "outfit" enn personen jeg skal "stå stille og slå på".

Om vi to er like gode, dvs at han/hun vet like mye som meg, så vinner jo jeg fordi her går det ikke på hvor eller hvordan jeg angriper vedkommende, men hvordan jeg bruker mine kombinasjoner av ferdigheter/utstyr som min karakter har.

Ergo, spillet krever ingenting av det foruten at du vet de beste kombinasjonene og at du har det beste utstyret.

La oss ta et annet eksempel.

Jeg spiller mye bf1942. La oss si at jeg er Engineer. Vedkommende jeg møter er assault/medic. Her har jeg en meget god sjans til å vinne selv om denne personen har mye bedre utstyr enn meg i nærkamp, samtidig som vedkommende jeg møter er "god". Hvorfor det? Enkelt. Brukten av rifle/pistol/expacks gjør at jeg med mine "skills" i det spillet gir meg en fair sjans til å vinne. Ergo, det har ikke bare med våpen å gjøre, men også kunnskap om hvordan du kan angripe en fiende.

Der taper WOW seg fullstendig, derfor skal jeg aldri spille det :thumbup:

Jeg vil sammenligne combat i Wow med et godt slag sjakk, du må forutse og klare å countre angrep. Men jeg har full forståelse for at ikke alle kan se dybden i spillet.

Skrevet

Her var det mye whining fra folk som har oppdaget at mmorpg ikke er noe for dem. Whatever... :roll:

Massene spiste LOTR, men ser ut til at de har problemer med denne spill-sjangeren :D

Skrevet

Er det forresten bare meg som kjenner til det norske ordet ferdigheter? Eller for den saks skyld tror den korrekte stavemåten for det engelske ordet er "skills", altså med en "s" og ikke en "z"?

Uansett, WoW er slett ikke en revolusjon, men det er på mange måter (langt fra alle) det beste mmorpg-spillet som er laget. Toppkarakterene spillet har fått her og der har bakgrunn i dette.

En sammenligning på tvers av sjangre blir alltid problematisk, om ikke ufruktbar, og jeg er ikke sikker på at sammengligningen som ble begått tidligere her er helt rettferdig. FPSspill, i alle fall u multiplayer er _bare_ gameplay, mens mmorpger har historier, sosialisering og oppdagelser som viktige elementer, i tillegg, naturligvis, til karakterbyggingen.

Skrevet

Ser ut for meg at dette er enda et at de spillene som prøver og sluke så mye tid som mulig av det. Husker da jeg spillte AO. Det gikk ikke ann og bare spille i en time for og så gi seg. Først måtte du løpe LANGT til nermeste samlingssted, så måtte du så i 15min og skrike etter et party, og så måtte du løpe LANGT til et interresangt sted for og drepe MANGE monstere, og så når du endelig kommer dit er det 2 stk som dropper fra partyet siden det er middagstid, og da dropper resten siden det er så fåi gjen, og da sitter jeg igjen alene. kjedelig. Kan man ikke lage mmorpg som ikke tar så LANG tid?

Skrevet

Begynnelsen i WoW er den beste delen av spillet. For da trenger du ikke noe party eller no særlig med hjelp, trenger heller ikke springe så ekstremt langt for vær quest!

Men etter vert som en kommer opp i lvl 15+ så blir det verre.

Du har quester som krever lvl 17+ og har en del elite quests som du ikke får gjort pga du ikke har noen gruppe.

Når du har ei gruppe ( les Loffelurs post)!

SÅ nå har jeg Tauren Hunter lvl 15, Tauren Shama lvl 22 og 17. Har en Gnom Rogue lvl 20!

Og nå er jeg temmelig lei av WoW og kommer ikke ti å spille det før søskenbarna mine har skaffa seg spillet, men spillet kommer ikke på markedet før i slutten av Mars. Og det sux!

Så alt i alt så gir jeg spillet en 9/10. Men ble fort kjedelig pga det er så ensformigt!!

JEG foretrekker 1st Person shooter (FPS)

-AvaloN

Skrevet

Jeg har personlig aldri hatt erfaring med rollespill, før jeg prøvde WoW. Sant å si er jeg ikke en person som er glad i dataspill (dog selv om jeg spilte mye starcraf og warcraft 1/2)

Da jeg så fikk høre at World of Warcraft var kommet ut, og jeg fikk en mulighet til å utforske denne verden på egenhånd, og virkelig kunne se hvordan den verden jeg likte så godt for noen år siden "ser ut", grep jeg muligheten i det sekund den dukket opp.

Jeg har ikke angret. World of Warcraft er et ufattelig spennende spill, i motsetning til alle disse spillene jeg ikke har noe forhold til.

Det eneste jeg kan utsette noe på er disse påtagelige ungene som bruker mindre elskverdige navn.

Slik jeg har forstått det er WoW et spill for en gruppe som liker eventyr, og ble fascinert av bøkene til Tolkien.

I den andre gruppen har vi de med et forhold til warcraft, som nå endelig har muligheten til å se verden.

Til sist har vi min gruppe, den gruppen som liker BEGGE deler og liker spillet i sin helhet. Dette er med fullstendig oppriktighet et spill jeg nyter å spille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...