Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Når det er forthauskanter og brostein så er det vel greit med dempegaffel?

Herregud da, du sykler vel ikke så ofte opp og ned fortauskanter? Jeg pleier uansett bare å hoppe opp og ned, det går raskest ;)

 

EDIT: Kan ikke bare trådstarter fjerne den UGLY skrivefeilen i topicen! :mad:

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Herregud da, du sykler vel ikke så ofte opp og ned fortauskanter? Jeg pleier uansett bare å hoppe opp og ned, det går raskest ;)

 

EDIT: Kan ikke bare trådstarter fjerne den UGLY skrivefeilen i topicen! :mad:

Om det er forthauskanter der du skal sykle må du vel sykle opp og ned dem. :roll:

Og om du hopper ned forthauskanter er det vel greit med demper da også.

 

Edit: i byer er det ofte forthauskanter.

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar
Herregud da, du sykler vel ikke så ofte opp og ned fortauskanter? Jeg pleier uansett bare å hoppe opp og ned, det går raskest ;)

 

EDIT: Kan ikke bare trådstarter fjerne den UGLY skrivefeilen i topicen! :mad:

Om det er forthauskanter der du skal sykle må du vel sykle opp og ned dem. :roll:

Og om du hopper ned forthauskanter er det vel greit med demper da også.

 

Edit: i byer er det ofte forthauskanter.

Tja, det går fint å løse det ved å dra opp forhjulet til å kjøre manual på bakhjulet, og når du har kommet ned fortauskanten så kan du senke forhjulet smooth :) . Når man skal opp så er det jo en smal sak å bare lande på bakhjulet. Det gir god demping. :cool:

 

EDIT: Det blir jo så klart litt mer slitsomt å sykle så "aktivt", men jeg synes det er moro :p

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Da var endelig sykkelrullen i hus. :)

 

Marius_EV_sykkelrulle.jpg.JPG

 

Noen som har noen nybegynnertips?

 

Merker at dekkene allerede har blitt "flat-slitt", altså de har blitt flate på midten.(var kanskje litt fra før av også) Er det slik at det sliter enormt på dekkene?

 

Hvordan bør rullen presse mot dekket?

 

Merker også at sykkelen "svaier" litt når jeg er i tråkket. Trodde først det var fremre tannhjul som var skeivt, men det er visst hele sykkelen som beveger seg.

Lenke til kommentar

Lurt med eget dekk til rullen tror jeg, sliter ganske mye. Presset mellom dekket og rullen må jo være såpass at den ikke glir når du tråkker til. Det svaier til meg og, hva har du satt forhjulet på? Hos meg fikk jeg med en klosse med et spor i for framhjul, men i år skal jeg bygge den opp litt. Ble liksom sittende så langt "frampå", vil heller simulere litt oppover bakke.

Lenke til kommentar

Har ikke forhjulet festet i noe foreløpig. Skulle egentlig også bestilt med en sånn til å klosse ting til å sette forhjulet på, men det ble så mye rot med den bestillingen.

( http://www.raddiscount.de/images/shop/P00898_BILD1GROSS.jpg )

 

Får ta å lage noe.

 

Jeg får ta å kjøpe noen dekk som er mer slitesterke etterhvert, tipper ikke det blir så lenge til. De som sitter på nå er orginal-dekkene som fulgte med sykkelen. Det må ha vært ganske grei kvalitet på dem siden jeg ikke har punktert siden jeg kjøpte sykkelen. (mai en gang)

 

Det er denne rullen btw: Tacx T1640

Lenke til kommentar
Med jevnere rundtråkk svajer det mindre  :thumbup: Dra bakover i bunn og fremover i topp. utrolig uvant og slitsomt til å begynne med, men skal være bedre for arbeidsøkonomien.

5009696[/snapback]

 

Da må jeg få meg sko først. Blir ikke så lenge til. :)

 

Edit: går det an å koble rulla mi til pc'en? Det står bare info om at det går an å printe ut informasjon om treningsøkten direkte fra sykkel-computeren, men det går sikkert an å koble den til pc'en via en printerkabel?

 

Her ser det ut som det er samme rulla, og den er koblet til en pc: http://www.raddiscount.de/P01233.html

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg har gitt nytt liv til min eldre DBS Intruder, men jeg tror nok ikke sittehøyde og høyde på styret er helt optimalt.

 

Vet noen hvordan jeg justerer dette? Vet at knærne skal være bittelitt bøyd når ræva er på setet.

Problemet ligger i høyden på styret.

 

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Jeg har gitt nytt liv til min eldre DBS Intruder, men jeg tror nok ikke sittehøyde og høyde på styret er helt optimalt.

 

Vet noen hvordan jeg justerer dette? Vet at knærne skal være bittelitt bøyd når ræva er på setet.

Problemet ligger i høyden på styret.

 

på forhånd takk

5575148[/snapback]

Sykkelmagasinet - Sitt riktig

 

Høyde på styret blir litt smak og behag. Noen skal fort frem, mens andre ønsker at matpakka ikke faller ut av sekken.

Lenke til kommentar

Har og hørt at det ikke er noe særlig med ruller der man setter fast ramma. Men (mulig dette ikke gjelder racere da) ramma vil jo bli utsatt for høyere påkjenninger når man sykler utendørs?

 

Uansett, jeg har ikke gått så veldig mye inn på begreper og lignende når det gjelder trening. Hva menes med base1, base2, prep etc..? langkjøring, styrketråkk eller VO2max f.eks. vet jeg hva er da.... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...