Gå til innhold

Våkn opp folkens! 6600GT i SLi suger...


Anbefalte innlegg

Trådstarter motsier seg selv: På den ene side sier han at en av grunnen til at SLi er tull er at man får et ekstremt strømkrevende system. På den annen side sier han at to 6800GT-kort er greit, mens to 6600GT-kort bare er tull. For det første er ikke to 6600GT-kort urimelig strømkrevedne, det er det bare to 6800GT-kort som er. For det andre er begrunnelsen for to 6600GT-kort i SLI, som det har blitt gjentatt uendelig mange ganger på forumet, utelukkende praktisk: man kjøper først ett, og senere ett til, for eksmpel fordi man ikke har råd til å punge ut med 3500,- eller 4000,- med en gang (altså for å kjøpe 6800GT. Rent bortsett fra dette er selvfølgelig et 6800GT-kort bedre enn to 6600GT-kort i SLI.

Mer er det i grunnen ikke å si om den saken. ;)

Så sant kan det sies... :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trådstarter motsier seg selv: På den ene side sier han at en av grunnen til at SLi er tull er at man får et ekstremt strømkrevende system. På den annen side sier han at to 6800GT-kort er greit, mens to 6600GT-kort bare er tull. For det første er ikke to 6600GT-kort urimelig strømkrevedne, det er det bare to 6800GT-kort som er. For det andre er begrunnelsen for to 6600GT-kort i SLI, som det har blitt gjentatt uendelig mange ganger på forumet, utelukkende praktisk: man kjøper først ett, og senere ett til, for eksmpel fordi man ikke har råd til å punge ut med 3500,- eller 4000,- med en gang (altså for å kjøpe 6800GT. Rent bortsett fra dette er selvfølgelig et 6800GT-kort bedre enn to 6600GT-kort i SLI.

Mer er det i grunnen ikke å si om den saken. ;)

6800 i SLi er det råeste man får kjøpt og skal du absolutt ha det råeste så må man jo også ta konsekvensene av det.. så her er det greit!

 

..men to 6600GT i SLi er laaangt ifra det råeste man får kjøpt, faktisk er det ganske slapt. Bare ekkelt spør du meg, mange ulemper

 

 

Hvis jeg skulle kjøpe nytt grafikkort i dag hvorfor skulle jeg da kjøpe X800XL til 3000kr istedefor et 6600GT kort i SLI til 1500 når disse to løsningene yter ca likt?

X800XL = 2700kr.

2x6600GT = 3200kr.

Lenke til kommentar

Må bare skyte inn at trådstarter minner mer og mer om en fanatisk evangelist når han kommer med påstander som inkluderer "alle" og "ingen" osv. Mennesker ER forskjellige og vi har forskjellige behov og forskjellige prioriteringer og forskjellig inntekt. Jeg foreslår at du tar å aksepterer at folk er forskjellige før du tar å gjør deg selv enda mer til latter.

Lenke til kommentar
Trådstarter motsier seg selv: På den ene side sier han at en av grunnen til at SLi er tull er at man får et ekstremt strømkrevende system. På den annen side sier han at to 6800GT-kort er greit, mens to 6600GT-kort bare er tull. For det første er ikke to 6600GT-kort urimelig strømkrevedne, det er det bare to 6800GT-kort som er. For det andre er begrunnelsen for to 6600GT-kort i SLI, som det har blitt gjentatt uendelig mange ganger på forumet, utelukkende praktisk: man kjøper først ett, og senere ett til, for eksmpel fordi man ikke har råd til å punge ut med 3500,- eller 4000,- med en gang (altså for å kjøpe 6800GT. Rent bortsett fra dette er selvfølgelig et 6800GT-kort bedre enn to 6600GT-kort i SLI.

Mer er det i grunnen ikke å si om den saken.  ;)

6800 i SLi er det råeste man får kjøpt og skal du absolutt ha det råeste så må man jo også ta konsekvensene av det.. så her er det greit!

 

..men to 6600GT i SLi er laaangt ifra det råeste man får kjøpt, faktisk er det ganske slapt. Bare ekkelt spør du meg, mange ulemper

 

 

Hvis jeg skulle kjøpe nytt grafikkort i dag hvorfor skulle jeg da kjøpe X800XL til 3000kr istedefor et 6600GT kort i SLI til 1500 når disse to løsningene yter ca likt?

X800XL = 2700kr.

2x6600GT = 3200kr.

Hvis du leser litt finner du ut at jeg allerede har et 6600GT. Våkn opp!

 

Syntes disse argumentene og komentarene dine er litt usaklige...

Lenke til kommentar

Jeg er gammel nok til å huske da alle skulle ha Voodoo2 kort sånn at de kunne putte et extra kort inn senere da de hadde råd eller kortene var billigere..

 

..skjedde det? Nei :p Hvorfor ikke? fordi en ny generasjon med skjermkort har en livs-syklus på 6mnd. før de regnes som gammeldags..

Lenke til kommentar
Jeg er gammel nok til å huske da alle skulle ha Voodoo2 kort sånn at de kunne putte et extra kort inn senere da de hadde råd eller kortene var billigere..

 

..skjedde det? Nei :p Hvorfor ikke? fordi en ny generasjon med skjermkort har en livs-syklus på 6mnd. før de regnes som gammeldags..

Nok et dårlig argument... Det var som sagt ikke planen å kjøre to 6600GT i SLI da jeg kjøpte mitt 6600GT

Lenke til kommentar

nå skal jeg bare si mot alle ulempene dine, med tanke på mitt eget system(har ikke sli hk, men hvis jeg hadde hatt det da)

Dine ulemper:

 

Kjører du to 6600GT i SLi oppnår du kun følgende:

- et system som bruker vanvittig med strøm

- to skjermkortvifter som står å bråker isteden for kun EN

- temperaturen i kabinettet ditt øker

- dårligere ytelse i mange eldre titler p.g.a manglende driverstøtte

- du taper opptil 2 PCIe slotter

- og også 1 PCI slot hvis kortene har stor kjøler

- dårligere overklokk av CPU hvis strømforsyningen allerede er svak

1. jeg har en kraftig psu, så jeg trenger ikke bekymre meg for det

2. pc'en bråker mye fra før så jeg tviler på at jeg vil merke noe forsjell

3. har bra gjennomlufting, og alle komponentene holder gjennomsnitlig under 30grader

4. de gamle spillene krever uansett ikke så mye som et eneste et 6600gt har å levere

5. jeg hadde ikke hatt noe annet enn disse 2 kortene oppi der uansett

6. jeg har 8 pci slotter(bruker 1 til nettverkskort)så om jeg mister 1 eller 2 er ikke noe problem

7. som sakt, så har jeg en kraftig psu, så det er ikke noe problem!

 

altså hadde ingen av dine ulemper biti på systemet mitt, å der er jeg nok ikke aleine!

 

Jeg foreslår at du tar å aksepterer at folk er forskjellige før du tar å gjør deg selv enda mer til latter

sakt på en stygg måte, men jeg er mer eller mindre enig!

 

edit:

er det virkelig ingen som er enig med meg i at det er mange ulemper med 6600GT i SLi?!

jo, du har noen poeng her og der, men de er for svake eller dumme, til at de er noen egentlige problemer

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
Jeg syns personlig at 6600GT er et knallbra kjøp, man får mye for pengene. Men å sette to stk. i SLi blir bare for dumt.

 

Ulempene er for store og for mange, er vanvittig overrasket over hvor mange som er uenig i det jeg sier. Hvor har dere fokus? jeg skal kunne argumentere mot 6600GT i alle eksempler dere måtte komme med.. det er faktisk ikke så himla vanskelig heller :p

Dette blir fort dumt. Synes ikke du er spesielt overbevisende i din argumentasjon. Du har gjentatt deg selv flere ganger allerede.

 

Her kommer litt hjelp:

 

Mitt regnestykke tar utgangspunktet i prisene som er nå og ikke om noen måneder når det er tid for oppgradering. Det er umulig å vite hvordan prisen vil utvikle seg, men det er rimelig å anta at relativ pris, altså prisen for 6600 GT i forhold til 800 XT, vil holde seg stabil. Derfor vil en utregning med dagens priser være gyldig for kostnadene ved oppgradering om noen måneder

 

Billigste 6600 GT hos Komplett: 1600 kr.

Billigste 800 XL hos Komplett: 2750 kr.

To 6600 GT vil da koste: 3200 kr.

 

Så er argumentet at siden et 6600 GT kort allerede er kjøpt så vil det bli billigere oppgradere med et ekstra 6600GT til 1600 kr enn 800 XL til 2750. Men da tar man ikke i beregning salgsummen for et brukt 6600 GT kort. Hvis man får solgt kortet for 1150 kr så er det like billig å kjøpe nytt 800 XL som det er å oppgradere med enda et 6600 GT.

 

Jeg er ikke i tvil om hva jeg ville ha gjort!

Lenke til kommentar
Nok et dårlig argument... Det var som sagt ikke planen å kjøre to 6600GT i SLI da jeg kjøpte mitt 6600GT

Nei, men det er planen for mange andre. Et 6600GT i dag, og et til når oppgradering trengs.

 

Da blir det vel mye mer økonomisk å kjøpe seg et 6600GT idag, og så bytte det ut med det beste du får til for bruktprisen+1600,- om et halvår. Ganske sansynelig at det nye kortet vil yte bedre enn to 6600GT i SLI.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar
X800XL = 2700kr.

2x6600GT = 3200kr.

Hvis du leser litt finner du ut at jeg allerede har et 6600GT. Våkn opp!

 

Syntes disse argumentene og komentarene dine er litt usaklige...

Ganske heldig du.. for hvis SLi løsningen din koster deg 1500kr. totalt så må du jo ha fått det første kortet ditt gratis

 

0 + 1500 = 1500kr.

1500 + 1500 = 3000kr. (sist jeg sjekket)

Lenke til kommentar
Jeg syns personlig at 6600GT er et knallbra kjøp, man får mye for pengene. Men å sette to stk. i SLi blir bare for dumt.

 

Ulempene er for store og for mange, er vanvittig overrasket over hvor mange som er uenig i det jeg sier. Hvor har dere fokus? jeg skal kunne argumentere mot 6600GT i alle eksempler dere måtte komme med.. det er faktisk ikke så himla vanskelig heller  :p

Dette blir fort dumt. Synes ikke du er spesielt overbevisende i din argumentasjon. Du har gjentatt deg selv flere ganger allerede.

 

Her kommer litt hjelp:

 

Mitt regnestykke tar utgangspunktet i prisene som er nå og ikke om noen måneder når det er tid for oppgradering. Det er umulig å vite hvordan prisen vil utvikle seg, men det er rimelig å anta at relativ pris, altså prisen for 6600 GT i forhold til 800 XT, vil holde seg stabil. Derfor vil en utregning med dagens priser være gyldig for kostnadene ved oppgradering om noen måneder

 

Billigste 6600 GT hos Komplett: 1600 kr.

Billigste 800 XL hos Komplett: 2750 kr.

To 6600 GT vil da koste: 3200 kr.

 

Så er argumentet at siden et 6600 GT kort allerede er kjøpt så vil det bli billigere oppgradere med et ekstra 6600GT til 1600 kr enn 800 XL til 2750. Men da tar man ikke i beregning salgsummen for et brukt 6600 GT kort. Hvis man får solgt kortet for 1150 kr så er det like billig å kjøpe nytt 800 XL som det er å oppgradere med enda et 6600 GT.

 

Jeg er ikke i tvil om hva jeg ville ha gjort!

Dette høres ut som en rimlig løsning men tror ikke jeg gidder å stresse med å få solgt det gamle jeg har. Ikke mange av vennene mine har HK som støtter PCIe og jeg tviler på om jeg gidder å selge det via nettet. Jeg forstår mange av motargumentene mot 6600GT i SLI, men i mitt tilfellet er nok det beste å gjøre nettopp dette.

Lenke til kommentar
Jeg er gammel nok til å huske da alle skulle ha Voodoo2 kort sånn at de kunne putte et extra kort inn senere da de hadde råd eller kortene var billigere..

 

..skjedde det? Nei  Hvorfor ikke? fordi en ny generasjon med skjermkort har en livs-syklus på 6mnd. før de regnes som gammeldags..

 

Hallo!!!

 

Voodoo2 i sli rula alle spill på sin tid, dette må du da huske :ohmy:

Endret av Hagforce
Lenke til kommentar
X800XL = 2700kr.

2x6600GT = 3200kr.

Hvis du leser litt finner du ut at jeg allerede har et 6600GT. Våkn opp!

 

Syntes disse argumentene og komentarene dine er litt usaklige...

Ganske heldig du.. for hvis SLi løsningen din koster deg 1500kr. totalt så må du jo ha fått det første kortet ditt gratis

 

0 + 1500 = 1500kr.

1500 + 1500 = 3000kr. (sist jeg sjekket)

Men da må jeg først selge det gamle... hvis du forstår og da vil jeg sansynlig vis ikke få 1600 ved mindre du vil gi meg det for det? Desuten orker jeg ikke alt sresset ved å selge det...

Endret av fujifrik
Lenke til kommentar
Jeg foreslår at du tar å aksepterer at folk er forskjellige før du tar å gjør deg selv enda mer til latter

 

Jeg aksepter andre menneskers mening, men jeg ønsker også å beskytte folk mot dårlige løsninger. Jeg syns overhode ikke at jeg på noen måte er usaklig og føler heller ikke at jeg gjør meg til latter i denne diskusjonen.. Når det kommer til saken om å gjøre seg til latter skal jeg ikke nevne hva jeg tenker om saken :whistle:

 

Gleder meg til å ta fram tråden når det nyeste PCIe lydkortet fra CreativeLabs kommer om et halvår og får knallreview alle steder på nettet.. Tipper det blir kult å eie et SLi oppsett da, for med så mange ledige PCIe slotter blir det gøy å teste kortet :w00t:

 

..eller når AMD lanserer dobbelkjerne CPU`er til socket 939 som bruker det doble av strømmen som dagens CPU`er bruker. Hyggelig å måtte oppgradere til +600Watt strømforsyning til den nette sum av 1100kr. ;)

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar
Jeg foreslår at du tar å aksepterer at folk er forskjellige før du tar å gjør deg selv enda mer til latter

 

Jeg aksepter andre menneskers mening, men jeg ønsker også å beskytte folk mot dårlige løsninger. Jeg syns overhode ikke at jeg på noen måte er usaklig og føler heller ikke at jeg gjør meg til latter i denne diskusjonen.. Når det kommer til saken om å gjøre seg til latter skal jeg ikke nevne hva jeg tenker om saken :whistle:

 

Gleder meg å ta fram tråden når det nyeste PCIe lydkortet fra CreativeLabs kommer om et halvår og får knallreview alle steder på nettet.. Tipper det blir kult å eie et SLi oppsett da :w00t:

 

..eller når AMD lanserer dobbelkjerne CPU`er til socket 939 som bruker det doble av strømmen som dagens CPU`er bruker. Hyggelig å måtte oppgradere til 600Watt strømforsyning til den nette sum av 1100kr. ;)

Det er klart det er en ulempe for de som absolutt skal ha dette lydkortet eller de som ikke har sterk nok strømforsyning... men dette gjelder ikke alle...

Lenke til kommentar

Egentlig så bekymrer ikke SLI eller AMR meg så utrolig mye, kun dumheten til folk flest som tror på den store hypen og løfter om bedre drivere i fremtiden som løser alle problemer.

 

Når skal dere våkne?, SLI og AMR er en stor MARKETING kampanje om en teknologi som er hypet langt opp i skyene og som folk flest ikke kommer til å kjøpe, unntaket er spesielt intereserte og data entusiaster.

 

Synnes ArticOC er i sin fulle rett i å advare mot å kjøpe et oppsett som man trolig blir skuffet over, skal man virkelig kjøre løpet ut så bør man i alle fall gå for noe sterkere og ikke noe middelmådig som kan bli slått av 1 enkelt og kraftig skjermkort til lavere pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...