Gå til innhold

Hvorfor er games199.com så usannsynlig billig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greit, enda en "lei", men morsom sak. Men det er HELT unødvendig at alle fjortisene på forumet må komme med "busted" , "tapere", "duster", "latterkule", "bæsje på leggen" o.s.v kommentarer + masse shtygge smileys!

 

Steng slike tråder umiddelbart, så slipper vi søppelposter :nei:

Lenke til kommentar

Eg har handla med Playx.no før og kjem til å gjere det om eg finn andre filmer/spill eg vil kjøpe.

 

Eg kjøpte 4 Simpsons og 1 futurama for 199 kr pr sesong i høst. Playx/games199 har kanskje tabba seg ut i denne tråden, men det betyr ikkje at dei ikkje leverer varene.

 

 

Bjørn-Are

Lenke til kommentar
Eg har handla med Playx.no før og kjem til å gjere det om eg finn andre filmer/spill eg vil kjøpe.

 

Eg kjøpte 4 Simpsons og 1 futurama for 199 kr pr sesong i høst. Playx/games199 har kanskje tabba seg ut i denne tråden, men det betyr ikkje at dei ikkje leverer varene.

 

 

Bjørn-Are

9 innlegg og reklame for webshopen.

 

Ser han andre har bestillt, men får ikke varene. De svarer ikke på mail.

 

Kanskje du kan forklare hvorfor? :hmm:

 

 

 

 

 

(hvis jeg bommer så si ifra, det bare virka som enda et tragisk forsøk på å redde ansiktet til denne "butikken")

Lenke til kommentar

Synest at den uthengingen er useriøs jeg, greit de annonserte for sitt eget nettsted.. Han blir bannet og so ???

 

Butikken kan jo være seriøs nok den, de kan ikke ha tjenester fra payex(VISA) uten at de leverer, da er det jo bare å ta en chargeback til VISA så får du igjen pengene og bedriften lever ikke lenge hvis de ikke får inn penger...Og noen stk chargeback til visa så vil payex dumpe games199.com fra kundelisten sin...

 

Greit at de dreit seg ut, jeg kommer kanskje ikke til å handle fra dem og mange i dette forumet vil heller ikke det. men topic bør stengest uansett da det kun blir skrevet usakelige komentarer..

 

RScue

Lenke til kommentar

Til Rampage

 

Du bommer ;)

 

Det er lenge sidane eg handla så det kan jo hende at det har gått til h**vete etter det.

 

Det tok forresten lang tid før eg fekk varene mine, men eg fekk i det minste ein e-post om at forhandleren i england var utsolgt.

 

Kommentarane til nettstedet på furumet var så godt som berre negative. Årsaken til at eg posta forrige beskjed var at eg har hatt positiv/ok erfaring med dei og synest det var overkjøring på forumet. Eg har ikkje forbindelse med dei (bortsett fra at eg har handla der ein gong).

 

Jalejale:

 

Min bestilling var gjort 24/11-2004 (playx.no) og varene vart sendt fra 25/11-2004 til 03/01-2005. Eg fekk dei litt etter dei var sendt. Prøv å ta kontakt med dei igjen og gje beskjed om at du vil bruke angrefristen om dei ikkje gjev tilbakemelding snart. Dersom dei ikkje gjev tilbakemelding bør du ta kontakt med banken di for å annulere kjøpet.

 

PS: Ikkje alle butikker er perfekte. Fekk ein gang ein lion-sjokolade som var tørr og ekkel når eg handla fra netshop.

 

Mvh

Bjørn-Are

Lenke til kommentar

Fikk svar :

 

Vel... Hardware.no sperret kontoen slik at det ikke var mulig å forklare dette, og hardware.no vil ikke svare på mail jeg sender dem... Uansett, det hele er basert på en misforståelse, hvor jeg sendte en melding og senere på kvelden da min samboer sendte en melding på samme forum. Skulle jeg skjule min IP for å undergrave forumet ville det ta meg to sekunder å gjøre det.

 

Sven Anders Robbestad

 

Med vennlig hilsen,

 

Games199.com Support

 

Edit : Hvis dette er tilfellet, burde jo denne saken være avsluttet.

Har vært en del "misforståelser" på hw.no forumet gjennom tidene. :whistle:

Endret av lavizh
Lenke til kommentar

Ja, her var det mye rart :)

 

Jeg skjønner det er morsomt å rope ulv og tro at man har gjort et kjempescoop når man tilsynelatende har "tatt" en nettbutikk i å drive subvertiv reklame. Wohoo.

 

Men saken stiller seg egentlig litt annerledes. Jeg så at det dukket opp et innlegg på forumet, først med spørsmål om games199.com og siden et som besto av endel inkorrekte "fakta". Jeg sendte derfor en melding under mitt navn, ettersom jeg tilfeldigvis hadde en konto her på HW.no.

 

Siden sendte min samboer en melding på samme forum. Hun spurte meg for ordens skyld først om det var greit, og det bekreftet jeg. For det første er det ikke min sak hva andre gjør på nettet, og for det andre stiller ikke HW.no krav om korrekte brukernavn i forhold til virkelig navn eller at brukere skal underrette hvilke tilhørigheter de har. Det var ikke skjult reklame hun bedrev, ettersom hun faktisk har bestilt de spillene og mottatt dem. Leveringstiden er lik for alle.

 

Så ble det visst en stor sak for HW, for min konto ble sperret og jeg fikk en mail fra [email protected] som lød som følger:

 

Heisan sven_anders,

 

blacktower har sendt deg en e-post fra http://forum.hardware.no/index.php.

 

Bruker opprettet ny bruker for å reklamere for egen butikk. Perbann.

 

http://forum.hardware.no/index.php?showuser=72147

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=386567&st=0

 

---------------------------------------------------

Vennligst merk at Forum ikke er ansvarlig

for denne e-posten.

 

Kanskje hardware.no synes det er morsomt med slik tråder som dette, for jeg har siden sendt et par mailer til [email protected] som har gått ubesvart.

 

Er det noe som kan karakteriseres som storm i vannglass, så må det være denne tråden. Nei, jeg poster aldri på forum uten fullt navn, og nei, jeg farer ikke rundt på forum etter forum på nettet for å drive skjult reklame. Jeg er engasjert i et par norske fora, men har kun besvart på topics, ikke opprettet nye, og jeg har alltid besvart som meg selv.

 

Såvidt ikke denne kontoen også blir bannet eller slettet, så skal jeg besvare de spørsmål dere måtte ha. Bare kom med dem. Men vær saklige da -- vi er da vel voksne, eller hva? :cool:

 

Sven A. Robbestad

Endret av sa_r
Lenke til kommentar
Ja, her var det mye rart :)

 

Jeg skjønner det er morsomt å rope ulv og tro at man har gjort et kjempescoop når man tilsynelatende har "tatt" en nettbutikk i å drive subvertiv reklame. Wohoo.

 

Men saken stiller seg egentlig litt annerledes. Jeg så at det dukket opp et innlegg på forumet, først med spørsmål om games199.com og siden et som besto av endel inkorrekte "fakta". Jeg sendte derfor en melding under mitt navn, ettersom jeg tilfeldigvis hadde en konto her på HW.no.

 

Siden sendte min samboer en melding på samme forum. Hun spurte meg for ordens skyld først om det var greit, og det bekreftet jeg. For det første er det ikke min sak hva andre gjør på nettet, og for det andre stiller ikke HW.no krav om korrekte brukernavn i forhold til virkelig navn eller at brukere skal underrette hvilke tilhørigheter de har. Det var ikke skjult reklame hun bedrev, ettersom hun faktisk har bestilt de spillene og mottatt dem. Leveringstiden er lik for alle.

Du må da vel skjønne at å poste en skrytepost fra samme ip som butikken virker useriøst, selv om "du ikke har noe med hva nadre gjør på nett". ?

 

AtW

Lenke til kommentar

Blir for dårlig dette her :hrm:

Ta en titt på dette hentet fra retningslinjene :

Om du blir utestengt og registrerer deg på nytt med ett eller flere nye kallenavn, vil du bli permanent utestengt med alle nåværende og fremtidige kallenavn.

Skal du / dere representere ett firma bør du/dere opprette en egen bruker for det.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Men saken stiller seg egentlig litt annerledes. Jeg så at det dukket opp et innlegg på forumet, først med spørsmål om games199.com og siden et som besto av endel inkorrekte "fakta". Jeg sendte derfor en melding under mitt navn, ettersom jeg tilfeldigvis hadde en konto her på HW.no.

 

Siden sendte min samboer en melding på samme forum. Hun spurte meg for ordens skyld først om det var greit, og det bekreftet jeg. For det første er det ikke min sak hva andre gjør på nettet, og for det andre stiller ikke HW.no krav om korrekte brukernavn i forhold til virkelig navn eller at brukere skal underrette hvilke tilhørigheter de har. Det var ikke skjult reklame hun bedrev, ettersom hun faktisk har bestilt de spillene og mottatt dem. Leveringstiden er lik for alle.

 

Kanskje hardware.no synes det er morsomt med slik tråder som dette, for jeg har siden sendt et par mailer til [email protected] som har gått ubesvart.

 

Anbefaler deg å lese videre i retningslinjene våre da:

 

 

Vi oppfordrer derimot firmaer til å registrere en offisiell bruker på forumet som de kan bruke for å f. eks svare på tiltale, kundeservice eller informering. Det skal derimot gå tydelig frem av brukeren og innleggene at det er et firma som svarer, ikke en vanlig kunde.

 

 

Har du lyst til å klage over en advarsel, stenging av et emne eller lignende skal du først ta kontakt med moderatoren som utførte handlingen. Du kan ta velge å sende tilbakemeldingen via forumets "Private Meldinger"-funksjon eller via email. Hvis dette ikke fører frem kan du sende en mail til forumstyret.<forumAThardware.no>

 

Man kan ikke forvente at alle moderatorene gjør alt helt feilfritt, hadde forumstyret fått vite om saken kunne vi ha ordnet opp, men jeg ser ingenting som tilser at forumstyret har blitt kontaktet.

 

1) Vil man ha en bruker som snakker for en bedrift skal brukernavn/avatar/signatur vise dette)

2) Fortsetter man off-topic vil tråden likesågodt bli stengt.

Endret av Ueland
Lenke til kommentar
Ja, her var det mye rart :)

 

Jeg skjønner det er morsomt å rope ulv og tro at man har gjort et kjempescoop når man tilsynelatende har "tatt" en nettbutikk i å drive subvertiv reklame. Wohoo.

 

Men saken stiller seg egentlig litt annerledes. Jeg så at det dukket opp et innlegg på forumet, først med spørsmål om games199.com og siden et som besto av endel inkorrekte "fakta". Jeg sendte derfor en melding under mitt navn, ettersom jeg tilfeldigvis hadde en konto her på HW.no.

 

Siden sendte min samboer en melding på samme forum. Hun spurte meg for ordens skyld først om det var greit, og det bekreftet jeg. For det første er det ikke min sak hva andre gjør på nettet, og for det andre stiller ikke HW.no krav om korrekte brukernavn i forhold til virkelig navn eller at brukere skal underrette hvilke tilhørigheter de har. Det var ikke skjult reklame hun bedrev, ettersom hun faktisk har bestilt de spillene og mottatt dem. Leveringstiden er lik for alle.

 

Så ble det visst en stor sak for HW, for min konto ble sperret og jeg fikk en mail fra [email protected] som lød som følger:

 

Heisan sven_anders,

 

blacktower har sendt deg en e-post fra http://forum.hardware.no/index.php.

 

Bruker opprettet ny bruker for å reklamere for egen butikk. Perbann.

 

http://forum.hardware.no/index.php?showuser=72147

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=386567&st=0

 

---------------------------------------------------

Vennligst merk at Forum ikke er ansvarlig

for denne e-posten.

 

Kanskje hardware.no synes det er morsomt med slik tråder som dette, for jeg har siden sendt et par mailer til [email protected] som har gått ubesvart.

 

Er det noe som kan karakteriseres som storm i vannglass, så må det være denne tråden. Nei, jeg poster aldri på forum uten fullt navn, og nei, jeg farer ikke rundt på forum etter forum på nettet for å drive skjult reklame. Jeg er engasjert i et par norske fora, men har kun besvart på topics, ikke opprettet nye, og jeg har alltid besvart som meg selv.

 

Såvidt ikke denne kontoen også blir bannet eller slettet, så skal jeg besvare de spørsmål dere måtte ha. Bare kom med dem. Men vær saklige da -- vi er da vel voksne, eller hva? :cool:

 

Sven A. Robbestad

Nå ble det nettbutikken 100% seriøs i mine øyne. Jeg mener, hvis samboeren tørr å bestille fra butikken så må det jo være skikkelig serriøst. hehehe

Lenke til kommentar

som jeg har sagt tidligere så handler ikke mitt problem seg om games199.com, men leste lenger opp at playx.no var under samme styre? noen som kan bekrefte dette?

vedlagt ligger screenshot av bestillingen min, der det står at alle varer er sendt, Half-Life spillet kom i rimelig tid, og Sims2 spillet ble trukket fra kontoen senere, når det skulle ha blitt sendt...

Sender en mail til playx.no nå. Fint hvis noen kunne si ifra om jeg tar feil og det ikke er noen samhørighet mellom playx.no og games199.no, for da er jeg på feil tråd og vil beklage dette!

dritt2qx.th.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...