Gå til innhold

Post bilder av deres båter her !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm jeg har den råeste båten i garasjen da, En Hydrolift R 20, husker ikke årsmodellen, med er noen år gammal, og den båten som veier 250-300 kg originalt og en Racing påhengsmotor på 260HK så skal den gjøre 80Knop :D

 

Har ikke turt å kjøre mere enn 65-70 Med den, men det er nå farlig fort uansett da.

 

Motor: Mercury 2.4 EFI Ofshore. 260 hester på propellen

Båt: Hydrolift R20 veier nok 350kg + motor sånn den står nå.

Spesialbygd 160liters rustfri 3mm ståltank, og noen helt greie seter kjøpt på eiker motorshop (egentlig til bil) og noe til så her nok vekta gått opp fra 250-350kg+

men uansett så går dette fort!

5875466[/snapback]

 

Kjenner en fyr som har en sånn båt med en 3 liter yamaha V6 på 225 hk. Har sittet på med den i 62 knop. Det er det villeste jeg noen gang har vært med på. Tror anbefalt er 150 hk, men er ikke sikker.

Lenke til kommentar
Hmm jeg har den råeste båten i garasjen da, En Hydrolift R 20, husker ikke årsmodellen, med er noen år gammal, og den båten som veier 250-300 kg originalt og en Racing påhengsmotor på 260HK så skal den gjøre 80Knop :D

 

Har ikke turt å kjøre mere enn 65-70 Med den, men det er nå farlig fort uansett da.

 

Motor: Mercury 2.4 EFI Ofshore. 260 hester på propellen

Båt: Hydrolift R20 veier nok 350kg + motor sånn den står nå.

Spesialbygd 160liters rustfri 3mm ståltank, og noen helt greie seter kjøpt på eiker motorshop (egentlig til bil) og noe til så her nok vekta gått opp fra 250-350kg+

men uansett så går dette fort!

5875466[/snapback]

 

Kjenner en fyr som har en sånn båt med en 3 liter yamaha V6 på 225 hk. Har sittet på med den i 62 knop. Det er det villeste jeg noen gang har vært med på. Tror anbefalt er 150 hk, men er ikke sikker.

5878258[/snapback]

Ja 150hk holder, da gjør den vel 60elns

er egentlig ikke så morro å kjøre fortere heller :p

Lenke til kommentar

Siden dette har blitt en mer hvor fort går jolla di tråd så får jeg slenge ut en påstand også da.

Min 10 fot With drommedilleskrog med 15hk gjør 27 knop målt med to gps (gjennomsnitt av de to)

 

Terhi Micro Fun er skikkelig drittbåt. Den gjør i underkant av 20 knop med 15hk. Og måten den tar bølgene på :no: Den kjører inn i bølgen, båten bremser ned 2-3 knop og så ned i bølgedalen og gjøre det samme igjen. Dessuten er den våt og vibrerer for mye (delvis pga Tohatsu motoren og delvis pga legoplast skroget)

 

Hasle Summerfun er ingen god fartsbåt, men den er stabil som bare pokker. Vi målte 21 knop med 15hk. Prøvde litt forskjellige tilter, gav 2 knop ekstra og løftet baugen vesentlig. Båten ble helt tørr.

Lenke til kommentar
Siden dette har blitt en mer hvor fort går jolla di tråd så får jeg slenge ut en påstand også da.

Min 10 fot With drommedilleskrog med 15hk gjør 27 knop målt med to gps (gjennomsnitt av de to)

 

Terhi Micro Fun er skikkelig drittbåt. Den gjør i underkant av 20 knop med 15hk. Og måten den tar bølgene på  :no:  Den kjører inn i bølgen, båten bremser ned 2-3 knop  og så ned i bølgedalen og gjøre det samme igjen. Dessuten er den våt og vibrerer for mye (delvis pga Tohatsu motoren og delvis pga legoplast skroget)

 

Hasle Summerfun er ingen god fartsbåt, men den er stabil som bare pokker. Vi målte 21 knop med 15hk. Prøvde litt forskjellige tilter, gav 2 knop ekstra og løftet baugen vesentlig. Båten ble helt tørr.

5935135[/snapback]

 

Hvis du er en liten pjokk med sans for fart er ikke With en værst båt. Derimot er den temmelig vinglete, hopper og danser ukontrolert på vannet. Og det er ikke mye moro hvis det er litt ruskevær. Her er Terhi'n mye bedre. Den er stødig, går greit nok etter min mening, og den takler sjø mye bedre enn with'n. Greitnok at den sakker av litt når den treffer bølgene, men det er da mye bedre enn å hoppe bokstavelig talt fra bølgetopp til bølgetopp.

 

Men nå har jeg jo sett at det de fleste som henger i denne tråden bryr seg om, er hvor fort det går, og KUN det. Om båten er en halvmeter lang og kun kan kjøres på blikkstille vann, nei, det gjør ikke noe; så lenge båten går fort :nei:

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Nyvaska og polert :thumbup:

 

Styringa hadde eira fast over vinteren, så de på butikken jeg kjøpte den av skulle skifte hele greia for de hadde mest sannsynlig glemt å grisa den.

 

Fikk også helt ny motor fra drammen igår. (Bakken-Motor)

 

Bra service ;)

Bestilte 16.mai, så var det 17.mai, sendte 18.mai og fikk den igår, 19.mai.

 

De på butikken skal montere gir- og gasswire også.

 

EDIT: Hva tror dere den vil gjøre?

 

Bilder:

post-75430-1148129714_thumb.jpg

post-75430-1148129743_thumb.jpg

post-75430-1148129753_thumb.jpg

post-75430-1148129762_thumb.jpg

post-75430-1148129780_thumb.jpg

post-75430-1148129800_thumb.jpg

Endret av eiv880
Lenke til kommentar

Kjøpte båten ifjor til 34k med rekkene. Da hadde jeg en Tohatsu 9,9 på.

 

Så kjøpte jeg nettopp en Tohatsu 25hk til 20 500,-. Med frakt og braketter til kontrollboks ble det 22 850,-.

 

EDIT: Altså 34k for kun båt.

Endret av eiv880
Lenke til kommentar

Kjøpte meg en båt her i våres..... selger oppga at det var en hurrycane/hurricane men det er verken 370 eller 470..... den er vedlig spesiell i formen så e vet ikke helt hva slags det egentlig er..... HER er en som er lik til min, bare at min er blå og mye finere inni :tease: skal ta noen bilder av min snart.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...