Gå til innhold

Hauppage PVR-150: Problem og spørsmål + Tips?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kjøpte med et Hauppage PVR-150 og har et problem med det medfølgende programmet for Text-TV (Teletext).

Feilmeldingen er som følger:

 

"Failed to start VBI server"

så kommer det opp en boks til;

"Teletext driver not found or not valid"

 

Jeg har reinstallert 2 ganger med samme resultat.

 

Ellers lurer jeg på hva som er best instilling for opptak med best mulig forhold kvalitet/filstørrelse? (se vedlagt bilde)

 

Jeg får heller ikke endret hvilken programplass kanalene skal ha. det feltet er bare grått. Utrolig irriterende og det ødelegger mye for meg.. Hva gjør jeg?

 

Går det forresten an å kode til XVID/DIVX istedet for mpg?

 

 

Så er det bare å poste tips og triks, linker og bra programmer og plugins osv som er bra med dette kortet!

:yes:

 

EDIT: leif

Endret av MicrolaXx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å endre programnummeret for hver kanal, gå inn på meny og suite manager. Trykk på knappen "Reorder", så kommer det opp to grafiske symboler. Trykk på disse for å flytte kanalene opp og ned i lista.

 

Det er mulig du må velge "preset mode" først, i stedet for channel mode. Jeg gjorde det for at knappene på fjernkontrollen skulle bruke programnummer som rekkefølge og ikke hvilken fysisk kanal sendingen skjer på.

-> Menu -> Configure -> Channels -> Preset mode

 

Jeg har forøvrig samme problem som deg med Tekst-TV. Trodde det kunne ha noe med MS .Net Framework å gjøre, siden andre "PVR" programmer krever det. Men det hjalp ikke å installere .Net Framework etter Hauppauge SW, i hvert fall.

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har ett spørsmål om opptak med dette tv-kortet:

 

Går det ann å ta opp i ett DVD format som ikke må rendres på nytt for å brennes som dvd-video?

 

Prøvde å velge dvd-kvalitet på innstillingene for opptak, men måtte fortsatt rendre i timesvis for å få brent det ut i dvd-video format for avspilling på stasjonær dvd-spiller i hjemmekinoen.

Brukte det medfølgende programmet "WinTV2000" for å ta opp og "Ulead's DVD MovieFactory" for brenning.

 

På forhånd takk for tips. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!! Den programvaren som fulgte med kortet er hvertfall no ordentlig dritt!!!!

 

Text TV funker ikke!

 

Fjernkontrollen slutter plutselig å funke og får ikke restarta IR programmet på nytt uten å restarte maskinen!

 

Har lastet ned nyeste versjon av alt men det hjalp ikke en dritt...

 

Jeg kaster snart hele dritten i søpla og kjøper no annet! Er det et annet TV kort der ute som funker?? Hauppauge funker jo bare ikke.... :thumbdown::nei:

Lenke til kommentar

Har ikke akkurat det samme kortet, men dette: Hauppauge! WinTV PVR USB2 . Men problemene er akkurat de samme, text tv er håløst å få til å virke, og om resten virker er uforutsigbart.

 

Med andre ord noen restarter for å få softwaren til å i det hele tatt til å virke, hver gang. Men når det først virker så er bildet bra da!

 

Hadde dog ikke kjøpt dette en gang til.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg fikk fikset fjernkontrollproblemet nå, men da dukket seff et nytt problem opp! Det er akkurat som beskrevet i denne tråden! De screenshotsa som er der er akkurat sånn som bildet hos meg er nå! :thumbdown:

 

Faen for et drittkort!! IKKE kjøp dette TV-Kortet! Det er no uferdig dritt! :thumbdown::nei:

 

 

 

EDIT: Og text-TV ser aldri ut som skal fungere....

 

EDIT: La til eget screenshot

Endret av MicrolaXx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...