Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
SIF står vel for sivilingeniørfag eller noe sånt.

Sivil Ingeniør Fysikk? Har sett SIE-koder på fag der Sivil Ingeniør Elektronikk hadde virket logisk, sånn sett bort ifra særskrivingen. Det eksisterte vel SIE/SIF/? fram til 2002-2003 ihvertfall, kanskje senere også for de som gikk i de øverste kullene. SIB fantes også, B for bygg?

 

Flere?

Lenke til kommentar
SIF står vel for sivilingeniørfag eller noe sånt.

Sivil Ingeniør Fysikk? Har sett SIE-koder på fag der Sivil Ingeniør Elektronikk hadde virket logisk, sånn sett bort ifra særskrivingen. Det eksisterte vel SIE/SIF/? fram til 2002-2003 ihvertfall, kanskje senere også for de som gikk i de øverste kullene. SIB fantes også, B for bygg?

 

Flere?

 

Jeg gikk Siving Fysikk, på mitt semesterkort sto det SIF1

 

AtW

Lenke til kommentar

Nå har jeg faktisk sittet her omtrent i ett og lest alle 421 sider, så jeg føler meg nesten pliktig til å forlenge tråden litt til. Har kommet inn på middelalderkunnskap (tidlig opptak) og blir Dragvoller fra høsten av, og har også skaffet meg hybel på Karinelund. Ingen andre i samme fag- eller boligområde?

Lenke til kommentar
Nå har jeg faktisk sittet her omtrent i ett og lest alle 421 sider...

Skulle nesten tro du leser til eksamen.

 

Det er utrolig hva som blir interessant når man egentlig må gjøre noe annet.

 

Ja. Klarte å ommøblere hele rommet og ryddet hele leiligheten iforkant av en eksamen.

Lenke til kommentar

Kan nevnes at denne tråden sannsynligvis er ganske interessant for en ny student som gleder seg til å begynne i Trondheim. Det var den iallefall for meg.

 

Imorgen er det Fysikk TFY4125 med Steinar Raaen... noen tips ?

 

Har pugga en del flervalgsoppgaver, samt teorien bak..

Lenke til kommentar
Kan nevnes at denne tråden sannsynligvis er ganske interessant for en ny student som gleder seg til å begynne i Trondheim. Det var den iallefall for meg.

 

Imorgen er det Fysikk TFY4125 med Steinar Raaen... noen tips ?

 

Har pugga en del flervalgsoppgaver, samt teorien bak..

Jo, meget interessant, sjølv om det er sjukt skremmande. Flytte heimafrå og opp til ein by eg berre har besøkt ein gong. Enno anar eg ikkje kor eg skal bu eller noko. Det verste av alt er at det er lenge til vi får vite om vi evt. kjem inn.

 

Om eg ikkje kjem inn på nemnde siv.inglinje, men kjem inn på f.eks. Bachlor/master fysikk, kan eg då flytte over seinare om det vert ledige plassar? Eller må eg då allereie vere på ei siv.inglinje?

Lenke til kommentar

Mitt inntrykk er at når du først er inne i systemet, er det ikke mye som skal til for å søke overføring til annen linje litt ut i året. Det er mange som faller fra i starten, eller ikke møter opp. NTNU skal visst heller prioritere å overføre folk innad i systemet enn å ta inn folk fra Samordna Opptaks ventelister.

Lenke til kommentar
Kan nevnes at denne tråden sannsynligvis er ganske interessant for en ny student som gleder seg til å begynne i Trondheim. Det var den iallefall for meg.

 

Imorgen er det Fysikk TFY4125 med Steinar Raaen... noen tips ?

 

Har pugga en del flervalgsoppgaver, samt teorien bak..

 

Du bør også pugge endel fremgangsmåter på vanlige oppgaver, egentlig selve oppgavene også. Eksamnene i det faget der er latterlig like.

Lenke til kommentar
Kan nevnes at denne tråden sannsynligvis er ganske interessant for en ny student som gleder seg til å begynne i Trondheim. Det var den iallefall for meg.

 

Imorgen er det Fysikk TFY4125 med Steinar Raaen... noen tips ?

 

Har pugga en del flervalgsoppgaver, samt teorien bak..

 

Du bør også pugge endel fremgangsmåter på vanlige oppgaver, egentlig selve oppgavene også. Eksamnene i det faget der er latterlig like.

Ja, det er helt sykt! Konten i fjor var nesten klin lik eksamen, bare byttet ut 3-4 av 12 flervalgsoppgaver og en av skriveoppgavene. I tillegg sa jo Raaen i våres at han ville ha litt bedre resultater i år, så han skulle lage en lettere prøve :) Blir jo å skyte seg litt i foten, men sikkert greit for komtek/datastudenter å få faget enda lettere, for dem er vel faget nokså lite relevant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...