Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 457 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1019
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Skrevet

EDIT2: Tok Ex.Phil. i militæret nå i vår. Hvordan melder jeg fra om dette til NTNU? Må jeg da ta et annet fag i dets sted, eller kan jeg komme unna med 3 fag neste semester? Hvor mye mindre får jeg da i stipend?

Du finner et skjema i skjemabanken:

http://www.ntnu.no/c/document_library/get_file?uuid=6bac19af-2fa8-4771-bb34-d0b5c30a51b3&groupId=10578

Dette må fylles ut og leveres hos fakultetet du tilhører, tror jeg. Det er ganske enkelt.

Jeg gjorde det samme som deg og tok kun 3 fag første semester. Det var deilig, men du får ikke vesentlig mer tid enn dine medstudenter ettersom flesteparten nedprioriterer exphil uansett. Vel vel, du trenger ikke bekymre deg om studielån. I mitt tilfelle har jeg fått full pott hele veien, og med tiden har det jevnet seg ut studiepoengmessig. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- for deretter oppleve at den første eksamenen likevel skulle telle om man gjorde det bedre på den (men selvfølgelig fikk du samme på begge). Ja, da tror jeg du også ville vært litt bitter.

Var det noen som fikk bedre på første som også tok begge?
Skrevet

Det er bokhandel på campus. Sjekk nettsiden deres akademika.no. Personlig handlet jeg en del på Adlibris (tidligere kjent som Capris) før jeg nylig bestemte meg for å boikotte papirbøker.

Skrevet

Har de brukte bøker på akademika da?

Beklager, jeg så ikke at det var brukte bøker du ville ha tak i. Det er først og fremst ibok.no og eventuelle Facebook-grupper som er aktuelle der (jeg har solgt en del bøker ved bruk av sistnevnte).

Skrevet

I de tilfeller kun små utdrag er pensum, vil ofte faglærer - mer eller mindre lovlig - scanne og enten dele ut kopier i forelesning eller legge det ut på It's learning. Det kan være en fordel å vente med innkjøp av bøker til etter første forelesning.

Skrevet

Har man mange obligatoriske fag så anbefaler jeg å vente til linjeforeninga arrangerer noe (det pleier de). Veldig greit siden man får kjøpt alle bøkene samtidig.

Skrevet

Høstens Samfundet-opptak er ute. For dere som er nye i byen: å bli med på Samfundet er en utmerket metode for å møte folk fra utenfor ditt studie, ha det gøy og, om du vil, drikke mye alkohol (les: bli hobbyalkoholiker).

Er det forresten noen interesse for en kort guide om hvordan man skriver en god søknad og gjør et godt inntrykk på intervjuet til sin utvalgte Samfundet-gjeng? Jeg har vært med på å ta opp fire kull til gjengen min, og hvert år er det mange hyggelige og flinke mennesker som gjør katastrofalt dårlige intervjuer fordi de er dårlig forberedt/ikke vet hva gjengene ser etter.

• Liker 1
Skrevet

Er det noen som vet om Japansk II blir godkjent som komplementæremne? Jeg går fysmat.

Japansk I blir godkjent, i følge Studiehåndboken, men Japansk II sies det ingenting om.

---

Og er TDT4200 Parallelle beregninger noe kult?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...