Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 457 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1019
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

My mistake. Jeg treffer tross alt mest på folk ved IDI, men f.eks. de fysmat-erne jeg har sett ser i hvert fall rimelig svette ut. Hvorvidt det er data eller andre ting de nerder skal være usagt.

Skrevet

Hehe. Bare tuller litt, jeg. :)

Poenget var bare at det kryr av jenter og sportstars på Gløs som krangler seg gjennom ITGK på håret og er generelt ganske blanke på alt som strekker seg forbi Word og Facebook.

Dog, jeg tror at hvis du hadde spurt random folk på "gata" hva XSS er ville sikkert mange svart riktig.

Skrevet

My mistake. Jeg treffer tross alt mest på folk ved IDI, men f.eks. de fysmat-erne jeg har sett ser i hvert fall rimelig svette ut. Hvorvidt det er data eller andre ting de nerder skal være usagt.

For å si det sånn: etter den jevne studentens syn på IT grunnkurs å dømme, har en god majoritet av førsteårsstudentene på fysmat aldri programmert før.

Skrevet

Det var selvfølgelig ikke seriøst ment fra min side heller. Jeg vet at det er alle typer mennesker på Gløs, og mange av dem har liten erfaring med data ut over vanlig bruk - og det gjelder også dem som går datateknikk/informatikk. Samtidig er det folk som er imponerende dyktige.

operg: Jeg vet ikke helt hvor mye programmering det er i IT GK, men jeg misunner ikke de som startet på GK Programmering uten å ha skrevet en eneste linje med kode tidligere.

Skrevet

Dog, jeg tror at hvis du hadde spurt random folk på "gata" hva XSS er ville sikkert mange svart riktig.

Mange? Heller en av ti. Med mindre du med "gata" mener Stripa på Gløshaugen.

Skrevet

Tror ikke så mange på stripa kunne svart på det heller. Jeg ante ikke hva det var. Måtte google det, selve konseptet var jeg kjent med, men jeg viste ikke at man kalte det XSS.

Skrevet

Jeg aner ikke hva XSS er.

Dvs. etter søk på Google vet jeg det jo, men allikevel. Vi som går på Gløs skal vel ikke bli kodeaper heller, det har vi vel Hist'ere til?

Skrevet (endret)

Alle vet jo at XSS er stylesheets til HTML-sider!

Nå gikk det plutselig opp for meg at Horrorbyte helt sikkert tenkte på CSS. Bra jobba, sim!

De er jo tross alt rett ved siden av hverandre på tastaturet..

Endret av Leviandan
Skrevet (endret)

CSS = stylesheets som gir pen (eller stygg, alt ettersom) design på websider

XSS = cross-site scripting, et angrep på nettsider for å få tilgang til brukerinformasjon

To helt forskjellige ting. Punktum.

Endret av A-Jay
Skrevet

Det er selvfølgelig snakk om xss, en veldig aktuell språkkode. Det er ikke diffust, det er klinkende klart. 107 av 112 kvinner på NTNU vet dette (tallene gjelder ikke for kvinner utenfor egen målform).

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...