Gå til innhold

Microsoft; hvordan oppnådde de sin status?


Anbefalte innlegg

Jo, men du må huske at de fleste PC-brukere ikke laster ned all programvaren deres gratis og de syns det er veldig fint å ha masse programmer inkludert slik at de ikke må kjøpe en haug med programmer i tillegg til OS. Så har vi de som ikke har internett, eller de som ikke har peiling på internett. De vet jo ikke noe om all den gratis programvaren som er å få tak i på internett.

Dermed burde Microsoft selge forskjellige versjoner av Windows, med og uten alt det ekstra. Og det tror jeg de nå må gjøre i Europa, iallfall litt.

Her snakkes det altså som M$-produkter som Internet Explorer, MSN Messenger, Mediaplayer, Outlook Express osv. Disse burde vært mulig å fjerne under installasjonen (de kunne gjerne være default). Slik trenger man ikke "gå på internett for å laste ned programvaren deres gratis". Å ha flere versjoner av Windows bare for at noen skal inkludere noen mb med programmer er veldig unødvendig. Når det gjelder de som ikke har internett, hva skal de egentlig med IE? Eller MSN ? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå beveger jeg meg litt på tynn is siden det er en stund siden jeg installerte windows, men er det ikke mulig å velge programmer som skal installeres under installasjonen? På samme måte som man kan i "legg til/fjern windows-komponenter? Der kan man fjerne det du nevnte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...