Gå til innhold

Space-Saver -tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Thompzen : det blir ikke mindre plass til tastatur og mus selvom du bruker hele plassen som som du tenker..

 

Tar sjangsen på å slenge ut et random bilde, uten å få noe pes for det..

Bilde er hentet her på forumet, så sikkert en eller annen som kjenner seg igjen :p

 

Men der ser du hvertfall at det funker helt fint :thumbup:

post-132-1110068358_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Thompzen : det blir ikke mindre plass til tastatur og mus selvom du bruker hele plassen som som du tenker..

 

Tar sjangsen på å slenge ut et random bilde, uten å få noe pes for det..

Bilde er hentet her på forumet, så sikkert en eller annen som kjenner seg igjen :p

 

Men der ser du hvertfall at det funker helt fint :thumbup:

dette bildet er jo postet tidligere i denne tråden er det vel ?

Lenke til kommentar

Til dere som skal lage dere hylle på TG.

 

Bygger dere hylla hjemme eller tar dere med utstyr som hammer? spiker? etc og byggder den opp der.

 

Jeg skal lage en hylle som går over 3plasser, blir vel 240cm langt? Kansje vi skal lage 2 etasjer på den også.

 

Jeg har planer om å gjøre alt klart med hylla til jeg kommer dit, så da er det bare og sette den opp og slå noen spikre i den ikke faller sammen.

Lenke til kommentar
Til dere som skal lage dere hylle på TG.

 

Bygger dere hylla hjemme eller tar dere med utstyr som hammer? spiker? etc og byggder den opp der.

 

Jeg skal lage en hylle som går over 3plasser, blir vel 240cm langt? Kansje vi skal lage 2 etasjer på den også.

 

Jeg har planer om å gjøre alt klart med hylla til jeg kommer dit, så da er det bare og sette den opp og slå noen spikre i den ikke faller sammen.

jeg skal lage en som skal stå over 2 plasser.

Skal gjøre alt klart, også tar jeg bare med materialene og verktøy på TG, og bygger der ;)

Lenke til kommentar
Thompzen : det blir ikke mindre plass til tastatur og mus selvom du bruker hele plassen som som du tenker..

 

Tar sjangsen på å slenge ut et random bilde, uten å få noe pes for det..

Bilde er hentet her på forumet, så sikkert en eller annen som kjenner seg igjen :p

 

Men der ser du hvertfall at det funker helt fint :thumbup:

Det er bilde av space saveren til meg og -Frieddude-

Lenke til kommentar

tenkte litt på det jeg også. kanskje jeg burde slenge på en avstiver foran rett over skjermen? når jeg ser den hylla til fuzzy er det jo bare 2 hylleknekter, og den hylla har 2 PCr og masse stæj oppå. jeg skal lage den av 1x2" (tror jeg, mindre enn 2x4) og panel som plate, pluss at den er mye kortere, bare for en person.

 

lurer på om jeg skal finne noen fine bolter, og ha hele greia som et puslespill, så jeg kan bruke den senere også. så blir den ikke full av spikerhull etc.

 

EDIT:

endret litt på den

 

fjernet trekanter som avstivere, men la til en avstiver på tvers foran

 

EDIT:

etter litt tekning til kan jeg vel ha en bak også, uten at den kommer borti skjermen. skjermen heller jo faktisk nedover jo lengre bak man kommer

post-132-1110130691_thumb.jpg

Endret av Dimensionx
Lenke til kommentar
Hehe. Da skjønner jeg. Hvorfor ikke lage den 60cm dyp i samme slengen. så får du enda mer plass.  ;)

Altså som sakt tidligere: Hvor skal jeg da ha Tastatur og mus osv?

 

Jeg lager den med 5cm forhøyning før første plate som skjerm og maskin skal stå på, da har jeg plass nok til å dytte tastaturet under osv hvis jeg skal spise, sove eller noe annet samt da får jeg plass til musmatta mi :p *fatal1typad* :love:

 

:whistle:

 

Har foresten fått tak i litt materialer, mangler litt plank og skruer samt en drill menne det kjøper jeg i løpet av uka :p

 

ORGINALTEGNING:

hylleorginal.jpg

Tegnet med blyant og målestokk linjal i målestokk 1:20

 

DATAREDIGERT:

hylle.gif

 

Som dere sikkert ser er det tegnet opp 2 deler på orginalen, dette fordi jeg og en kamerat skal ha begge to, men har forskjellige mål så jeg laget min egen og venter på mål fra han til den andre delen. Tror de blir laget i 2 deler slik at det blir enklere med frakt etc.

Endret av Rune_
Lenke til kommentar

Jau altså de målene som er nå er uten materialtykkelse, dette vil ikke være noe problem da jeg er rask i hoderegning. (tror jeg) hehe. Og platene blir ikke så tykke. (les: 5mm elns) Samt rammen på hyllen blir bygget i 1x2" og jeg kan garantere at den står hele TG :p Skal nok stå mer enn bare TG også skal du se :)

 

Btw: For de som vil se det ferdige resultatet så får du komme til plassen min @ tg eller vente til 1. dagen @ tg så skal jeg vise bilder :) *kommer en overaskelse* ;)

 

!Kanskje jeg skal lage en Worklog?`!

Lenke til kommentar

Hehe, altså gjør det enkelt. Borrer ett lite hull i enten plata på siden eller "ramma" 1x2" og trer gjennom ett rundt trestykke, eller hvis jeg er orker så rapper jeg litt kobberrør på skolen i morgen å bruker det. Nå må jeg skrive matrialliste så jeg får handla alt jeg trenger i morgen :)

 

*du skjønte hva jeg mente?* :blush:

Endret av Rune_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...