Gå til innhold

Få vekk fettet ved brystet?


Gjest Slettet-nQdjz0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne var kjip du, problemet her rent medisinsk er vel at du var ganske lubben mens kroppen produserte hormoner, og da satt fettet seg fast på et ubeleilig sted.

 

Det eneste som kan isolere er fettsuging, men jeg foreslår egentlig bare masse og masse av disiplinert trening. Benkpress armhevinger, jogging..

 

Men selv om målet ditt er slanking så husk..

 

Spis mens du trener ellers bare sliter du deg ut..

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Vel, her er noen innspill:

 

For å miste fett på brystet, uten å bli mindre der, må du samtidig bygge muskler der. Du kan nemlig ikke isolere fettforbrenning til et eller flere punkter. Kjør derfor utholdenhet i kombinasjon med styrketrening på brystet. Akkurat hvordan kan du finne ut av ved å søke litt rundt:)

Lenke til kommentar

Tren og få muskler der. Funker fett. Med meg er det motsatt, før var jeg tynn som ei avdanka supermodell, men etter måneder av intens spising og trening har jeg fått litt muskler og mye fett på brystet...

 

Det ser ikke så verst ut, så det er ikke så mye som skal til ;)

Men du må bestemme deg om du skal forbrenne fett eller bygge muskler!

 

Altså: enten spise mye og trene mye styrke, eller spise litt mindre enn vanlig og bedrive mye konidsjonstrening.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Hørte litt for slitsomt ut :p

Trur jeg eter litt mindre istedenfor å trene jeg...Er ikke så mye der, pluss at jeg kan bli kvitt noe fett på magen også

Lykke til. Det trenger du. Nei, vent, du trenger noe mer - en porsjon magi.

 

Er det noen magikere i salen? :ohmy:

Lenke til kommentar
Hvisken treningsmetoder er best når en vil få vekk fettet ved brystet?

Åt litt mer når jeg var liten enn nå, så det ser litt ut som om jeg har jentepupper...

Du kan ikke drive med punktforbrenning, dvs forbrenne fett på det stedet du ønsker. Skal du ta bort fett fra brystet, må du også belage deg på at det blir å forsvinne fett andre steder på kroppen også.

 

Brystøvelser, f. eks benkpress, sitt-flyes, osv, vil ikke forbrenne fettet, men det vil gjøre brystmusklene dine større.

Lenke til kommentar
Hvisken treningsmetoder er best når en vil få vekk fettet ved brystet?

Åt litt mer når jeg var liten enn nå, så det ser litt ut som om jeg har jentepupper...

Du kan ikke drive med punktforbrenning, dvs forbrenne fett på det stedet du ønsker. Skal du ta bort fett fra brystet, må du også belage deg på at det blir å forsvinne fett andre steder på kroppen også.

 

Brystøvelser, f. eks benkpress, sitt-flyes, osv, vil ikke forbrenne fettet, men det vil gjøre brystmusklene dine større.

nja.. det er sånn situps program hvor man tar 10 øvelser med 10 sekunder pause mellom hver ( relativt slitsomt) i 1 måned. Var den del mennesker som prøvde det og det viste seg at de gikk ned 3 cm rundt livet og samtidig begynte å få six pack ( de hadde ikke det fra før, og hadde litt fett på magen) De som i tillegg var på "diett" gikk ned ca 6 cm på 1 måned. Så muskeltrening tærer på fettet også. Kanskje ikke direkte. Men musklene trenger næring/energi for å bygges, og dermed blir fettet brutt ned slik at musklene kan få tilført tilstrekkelig med kraft.

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar
nja.. det er sånn situps program hvor man tar 10 øvelser med 10 sekunder pause mellom hver ( relativt slitsomt) i 1 måned. Var den del mennesker som prøvde det og det viste seg at de gikk ned 3 cm rundt livet og samtidig begynte å få six pack ( de hadde ikke det fra før, og hadde litt fett på magen) De som i tillegg var på "diett" gikk ned ca 6 cm på 1 måned.

Obviously hjelper all trening. Det er vi enige om. Det er imidlertid ikke enighet om hva slags trening som er best.

 

Så muskeltrening tærer på fettet også. Kanskje ikke direkte.

Muskeltrening krever i likhet med alle andre prosesser energi. Imidlertid kommer dette som oftes fra glykogenlagrene i cellene, og svært sjelden fra fett.

 

Men musklene trenger næring/energi for å bygges,

Musklene trenger det meste for å vokse, men det viktigste er rette hormoner (f.eks. testosteron) og aminosyrer (som kommer fra proteiner). Musklene trenger ikke energi for å vokse, men for å arbeide. Imidlertid er det lettest å øke i muskelvolum dersom kroppen har et energioverskudd.

 

og dermed blir fettet brutt ned slik at musklene kan få tilført tilstrekkelig med kraft.

Tøys og fjas.

Endret av bfisk
Lenke til kommentar
Det går ikke an å gjøre om fett til muskler. Aldri. Ikke under noen omstendigheter.

 

(Det går an å bygge muskler, og det går an å forbrenne fett, men det er slett ikke to sider av samme sak.)

Man snakker gjerne om det i overført betydning, da.

 

(Ned 5 kg fett - opp tilsvarende i muskelmasse; man har "omgjort" fettet til muskler ved hjelp av trening)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...