Gå til innhold

Warcraft for dyrt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har egentlig ikke noe imot at det koster 100 kr i måneden, men når det kommer i tilleg til de 450kr du betaler for spiller, første året blir altså 1500kr for et spill. Det er en del, selv om det blir oppdatert osv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er 1500 kroner for ett år med underholdnig. Der er samme pris som 3-4 helt nye spill som du runder og blir lei på xx timer. Blir du hekta på ett mmorpg trenger du ikke flere spill det året :) Jeg har ikke spillt annet en AO i 2,5 år nå. Har to acounts og betaler gladelig 1600 kroner for disse pluss 2x av alle expansions. Dette dyrt? nei egentlig ikke. 1600 kroner for ett år med moro. Skal prøve WoW nå. Og jeg ble overasket at det ikke kostet mer. 1600 kroner eller 1500 i Wow tilfellet er to turer på byen(hvis du er gamle nok til å drikke og ikke brukt mammas visa kort). Og de som kommer med små regne stykker om at blizzard tjener 10 mill i månden eller noe sånnt. Får det til og føres ut som det er bare ett fåtall folk som jobber med dette. Det er et enormt system som har jobbet med wow 24/7 i lang tid og som fortsatt gjør det. Eneste jeg har og utsette er at jeg ikke kan kjøpe og laste wow ned fra nette men må gå i en butikke og kjøpe det.

mine 2 øre

Endret av GtReBra
Skrevet

Er enig med at dette blir ganske dyrt. Full pris for spillet, i tillegg til at man må betale et ganske stort beløp hver måned. Spillet krever også internettilgang, noe som koster det også.

Skrevet (endret)

det koster å ha det kult, har du ikke råd, eller mamma ikke vil gi deg visakort, bredbånd, datamaskin ++ får du jammen gå på det offentlige biblioteket å lese ei bok. 1600 kroner i året er peanuts..

Edit: eventuelt kan man jo jobbe.. :sick:

Endret av gorber
Skrevet (endret)

Enkelt og greit: Man betaler for kvalitet, både spillmessig og crowdmessig..

betalingspill = mindre (mentale)drittunger. samt bedre innhold, muligheter som ikke er tilgjengelige via andre metoder, og andre ting.

Selvsagt kunne man argumentere med at "ååh de kunne satt ned prisene"...sanneheten er jo at Blizzard også skal tjene penger... og folk er villige til å betale 100kr mnd. for WoW... Som med de fleste andre MMORPG... Hvis ikke mange hadde ment at det ikke er verd det, ja så hadde ikke MMORPGs vært så sukseefulle som de er. Men sanneheten ER at de er det, og jeg vil tro at de fleste som spiller det innser at 100kr mnd er en dråpe i havet sammenlignet med underholdningsverdien man får igjen, spesiellt hvis man måler det opp mot prisen på andre underholdningsaktiviteter.

Mener at mye av denne penge whininga vitner litt om "laste ned gratis" mentaliteten...

edit: leif og kommentar: Selvsagt kan man argumentere med at 400kr for startpakken er for dyrt for ett spill man må betale for senere... men.. 100kr av disse går jo inn i første gratis mnd. Da sitter man igjen med 300kr... 300kr for 4 CD'er, en FEIT manual og ett knakende godt spill.. hvilket, muligens med unntak av antallet CDer, er mye mer enn man får sammen med det gjennomsnittlige EA spillet...

Endret av MrLee
Skrevet

Man må også huske på at dette spillet har vært under utvikling i 4-5 år og det er ekstremt mange som har jobbet med det disse årene (bare se hvor mange som blir nevnt på behind the scenes dvden). Og disse årene har de ikke hatt noen spesiell inntekt på dette spillet men derimot store utgifter på reklame og lignende.

Skrevet

Det beste er jo at man slipper shitkidsa... har møtt kanskje 1 eller 2 slike unger i løpet av mine 28lvl.

Prøv å spill en dag med pcw`er (cs det er snakk om ja) og se hvor mange shitkids du møter :)

Skrevet
Er enig med at dette blir ganske dyrt. Full pris for spillet, i tillegg til at man må betale et ganske stort beløp hver måned. Spillet krever også internettilgang, noe som koster det også.

Du kan egentlig ikke ta med internettilgang som en kostnad i denne sammenhengen. Man har jo internett fra før av. Det blir nesten som å si at prisen på maten du kjøper i butikken egentlig er høyere, fordi du må ta med det som skoene dine koster, fordi du trenger sko for å gå til butikken. Med mindre du kun går ut for å handle da, og da synes jeg nesten litt synd på deg (ikke rettet mot deg, ^Th0mas^, men generelt). :p

Det er forresten også klart at slike spill ikke er beregnet for de som enda må betale i dyre dommer for dial-up-forbindelser.

Man må også huske på at dette spillet har vært under utvikling i 4-5 år og det er ekstremt mange som har jobbet med det disse årene (bare se hvor mange som blir nevnt på behind the scenes dvden). Og disse årene har de ikke hatt noen spesiell inntekt på dette spillet men derimot store utgifter på reklame og lignende.

Godt poeng. Tror ikke Blizzard var fattige fra før av, men det tar nok en stund før de har tjent inn det de brukte på å utvikle WoW.

Skrevet

Hehehe... du har nok ikke enda hatt de store regningene i livet, antar jeg... WoW blir småtteri i forhold til NRK-lisens, strømregning og studielån f.eks. :(

Skrevet

Hehehe... du har nok ikke enda hatt de store regningene i livet, antar jeg... WoW blir småtteri i forhold til NRK-lisens, strømregning og studielån f.eks. :(

Ja, men dette i tillegg til WoW utgjør ganske mye for oss stakkars studenter ;) Men skal nok ut på et WoW-søk selv i morgen, se om jeg finner spillet noen steder her i Stavanger *håpe, men tvile*

Skrevet

Joda, men akkurat det gjelder jo flere spill en akkurat wow, mange spill som har lang utviklingstid, men ingen månedsavgift. Nå skal det jo nevnes at det ikke er mmorpg da, men trur uansett blizzard tjener grovt på månedsavgiften!

Skrevet

Joda, men akkurat det gjelder jo flere spill en akkurat wow, mange spill som har lang utviklingstid, men ingen månedsavgift. Nå skal det jo nevnes at det ikke er mmorpg da, men trur uansett blizzard tjener grovt på månedsavgiften!

MMORPG har ofte flere utviklere enn andre spill og mange andre stillinger som designere og lignende.

Skrevet

Og hva med de som bruker modem/ISDN?

De har et stort problem vis de blir hekta på spillet.... Da blir den hundringsen i måneden peanuts iforhold til telefonregninga :p

Men om du har modem/ISDN, så skal du vel ikkje spele WoW online, det hakker veldig... Hadde ein kamerat som spelte Daoc (Dark age of Camelot), på ISDN, spelte dag og natt, heilt til telefonrekninga kom, då satte foreldra ein stopper for det... Internettrekninga var i over 2000 kr... :!:

Skrevet

isdn regining hadde vi på over 12k på en mnd, under tiden jeg spilte CS :p

men ontopic.. greit.. man skulle kunne få kjøpt det billigere over nett f.eks kanskje 200kr. men mnd pris på 100 er ikke mye.. har spilt i 5 dager og 2 timer til nå.. greit ganske mye.. men da blir ikke timesprisen særlig høy. og hundre kr i mnd er ikke mye.. bare se på alt mulig annen dritt man bruker penger på. Men om du er en av de som sparer på alt osv så ekke WoW for deg..

Skrevet (endret)

Jeg har spilt spillet i 108 timer allerede. +beta, som var endel mer. Så man kan trygt si at jeg får valuta for pengene (ca 4 kr timen, i retail). Dette kommer seff til å synke enda mer, etterhvert som jeg spiller det og bare betaler 100 kr i mnd.

Endret av Munch

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...